افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

رهبری سرباز استقلال تایوان: اقتصاد فردا

  • کد خبر : 177729
رهبری سرباز استقلال تایوان: اقتصاد فردا

اقتصاد فردا: چند ساعتی از پایان انتخابات تایوان می گذرد و رسانه های چینی از پیشتازی لای چینگته، نامزد حزب حاکم دموکراتیک مترقی (DPP) در انتخابات ریاست جمهوری تایوان خبر می دهند.جزیره تایوان. بر اساس نتایج سه ساعت اول شمارش آرا، لای چینگ ته با 41 درصد آرا و رقبای او، نماینده حزب کومینتانگ، هو […]

اقتصاد فردا: چند ساعتی از پایان انتخابات تایوان می گذرد و رسانه های چینی از پیشتازی لای چینگته، نامزد حزب حاکم دموکراتیک مترقی (DPP) در انتخابات ریاست جمهوری تایوان خبر می دهند.جزیره تایوان. بر اساس نتایج سه ساعت اول شمارش آرا، لای چینگ ته با 41 درصد آرا و رقبای او، نماینده حزب کومینتانگ، هو یو-یه، با 33 درصد و کو ون جائه از تایوان پیشتاز شدند. . حزب مردمی به ترتیب با 26 درصد رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده است. گفتنی است از کل جمعیت 23 میلیون و 190 هزار نفری تایوان، حدود 19 میلیون نفر بالای 18 سال و حق رای داشتند. تایپه پیش از این از مشارکت بیش از 75 درصدی در انتخابات خبر داده بود.

نتیجه انتخابات تایوان نیز برای چین بسیار مهم است. پکن قبلاً لای چینگته را “تهدیدی جدی” برای صلح در منطقه توصیف کرده بود. چین همچنین قبلاً پیشنهاد کرده بود که DPP و در واقع رای دهندگان تایوانی، سربازان پیاده آمریکایی در توقف چین هستند. به نظر می رسد چین می خواست نماینده ای از کومینتانگ یا حزب مردم تایوان به قدرت برسد. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در سخنرانی 31 دسامبر خود، اتحاد تایوان با چین را یک امر اجتناب ناپذیر تاریخی خواند. او که ایده اتحاد تایوان و چین را دنبال می کرد، اکنون بار دیگر با انتخاب مردم تایوان بر اساس تمایل به استقلال این جزیره روبرو شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.