افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

رها شدن شهرهای مذهبی به دلیل فرصت طلایی برای کسب درآمد از گردشگری سلامت

  • کد خبر : 164103
رها شدن شهرهای مذهبی به دلیل فرصت طلایی برای کسب درآمد از گردشگری سلامت

به گزارش خبرنگار بازار، با توجه به ظرفیت های مهمی که در قم در رابطه با گردشگری سلامت وجود دارد و این شهر مذهبی در کنار گردشگری زیارتی پذیرای مسافرانی از کشورهای مختلف است که برای درمان به قم سفر می کنند، جلسه ای برگزار شد. با هدف آسیب شناسی این صنعت درآمدزا روز چهارشنبه […]

به گزارش خبرنگار بازار، با توجه به ظرفیت های مهمی که در قم در رابطه با گردشگری سلامت وجود دارد و این شهر مذهبی در کنار گردشگری زیارتی پذیرای مسافرانی از کشورهای مختلف است که برای درمان به قم سفر می کنند، جلسه ای برگزار شد. با هدف آسیب شناسی این صنعت درآمدزا روز چهارشنبه با حضور مسئولان استانی و کشوری با عنوان «گردشگری سلامت» با محوریت سه شهر قم، مشهد و در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد. شیراز.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست با اشاره به افق های روشن پیش روی صنعت گردشگری کشور گفت: امروز صدور روادید فرودگاهی و حذف برچسب از روی گذرنامه ها این امکان را فراهم کرده است تا اتفاقات خوبی در حوزه گردشگری ایجاد می شود و به نفع گردشگری سلامت مورد استفاده قرار می گیرد، موضوع مجوزها مهم است و باید در این بخش تسهیل کننده باشیم تا همه مراکز درمانی به سمت اخذ مجوز بروند و تشویق شوند که وارد قانون شوند. بازار. و محدودیت های غیرضروری در صدور مجوز باید کاهش یابد.

علی اصغر شالبافیان اظهار داشت: سازمان تجارت و توسعه نیز می تواند با تعریف مشوق های مشخص برای حوزه گردشگری سلامت و برداشتن گام های بلند در این زمینه همراه با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به رونق و اعتلای این صنعت کمک کند.

به گفته وی، این نشست مظهر دو سیاست وزارت گردشگری است، اول توسعه همکاری های منطقه ای که مکمل گردشگری عمومی در کشور است و سیاست دوم ایجاد همکاری های بخشی است که وزارت کشور این دو سیاست را با جدیت دنبال می کند.

همه استان های کشور باید در حوزه گردشگری سلامت فعال باشند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه همه استان های کشور باید در حوزه گردشگری سلامت فعال باشند افزود: البته در این زمینه هم افزایی بیشتری نسبت به سال های گذشته دیده ام. اما کافی نیست و باید این اقدام به صورت جدی و تخصصی پیگیری و پیگیری شود.

شالبافان: بخش گردشگری سلامت باید بیش از سایر بخش‌های گردشگری معرفی شود و با بازار هدف خود ارتباط برقرار کند.

شالبافان بیان کرد: حوزه گردشگری سلامت بیش از سایر بخش های گردشگری نیاز به معرفی دارد و نیاز به ارتباط با بازار هدف خود دارد، شرکت در نمایشگاه های سالانه می تواند امکان معرفی را در این زمینه فراهم کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه تصریح کرد: امکان صدور مجوز برای مجموعه های مختلف در مجموعه های گردشگری و امکان فروش و پیش فروش تاسیسات گردشگری می تواند در این بخش موثر باشد و به این امر کمک کند. ساخت دهکده های بهداشتی که بر تحقق آن باید نظارت شود. او جدی است.

مطابق با؛ برگزاری این نشست ها در استان های مختلف می تواند به رفع موانع در سطح کلان کمک شایانی کند و با برنامه ریزی دقیق به امیدآفرینی در کشور ختم شود.

بی توجهی به صنعتی که اقتصاد شهرهای زیارتی را پیش می برد

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارتی استانداری قم نیز در این دیدار به رها شدن گردشگری سلامت در شهرهای زیارتی مانند قم، شیراز و مشهد اشاره کرد و گفت: در این شهرها علاوه بر قابلیت های دینی و زیارتی خوب است. ، همچنین می توانید از ظرفیت گردشگری سلامت بهره ببرید و آن را متمرکز کنید و سعی کنید برای توسعه و ارائه خدمات بهتر برنامه ریزی درستی داشته باشید.

مقیمی: نداشتن سیستم متمرکز در حوزه زیارتی به ویژه در حوزه تولید محتوا یکی از دغدغه های مهم در حوزه گردشگری است.

ابوالقاسم مقیمی افزود: قم دروازه شیعیان است و حتی گردشگران خارجی غیرمسلمان نیز از نظر صرفه اقتصادی به صورت فیزیکی و پس از طی مسافت به شهر قم می آیند و در آنجا اقامت می کنند زیرا مکان های دیدنی زیادی دارد که متاسفانه به آن ها پرداخته نشده است.

مطابق با؛ نداشتن سیستم متمرکز در حوزه زیارتی به ویژه در حوزه تولید محتوا یکی از دغدغه های مهم در حوزه گردشگری است. استان قم یکی از استان های موثر در حوزه تولید محتوا است که باید به آن توجه زیادی شود.

خدمات گردشگری سلامت ابزاری برای اقامت مسافران در قم است

در ادامه این نشست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه قم از نظر اسکان مسافران و زائران مشکل دارد، گفت: ارائه بهترین خدمات در حوزه سلامت می تواند زمینه ای برای افزایش مدت اقامت زائران و گردشگران باشد که در نظر گرفته شده است. به همین دلیل استفاده از ظرفیت های موجود و استفاده از طرح های سلامت محور در استان باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

علیرضا ارجمندی افزود: این جلسات بهترین فرصت برای ایجاد و توسعه گردشگری و ارائه بهترین خدمات در حوزه های مختلف است و امیدواریم با توجه بیشتر به نقاط مغفول حوزه گردشگری از جمله روستاها، رونق این حوزه را افزایش دهیم. . گردشگری سلامت

رها شدن شهرهای مذهبی به دلیل فرصت طلایی برای کسب درآمد از گردشگری سلامت

آغاز دیپلماسی سلامت در دولت سیزدهم

مدیر دانشگاه علوم پزشکی استان قم با اشاره به توانمندی های خوب قم در حوزه سلامت گفت: اولویت با ترویج گردشگری سلامت در شهرهای مذهبی کشور به ویژه قم باشد. سالود شاخص های خوبی برای گردشگری سلامت شناسایی کرده است و دولت جدید بر گردشگری سلامت تاکید کرده و دیپلماسی سلامت را آغاز کرده است.

مصری: گردشگری سلامت بخش های مختلفی مانند طبیعت گردی و طب اسلامی دارد و شهرهای مختلف کشور و همچنین شهر مقدس قم ظرفیت های زیادی برای این نوع گردشگری دارند.

مهدی مصری افزود: شرایط پذیرایی از زائران در شهر قم نسبتاً مساعد است و امیدواریم در سال های آینده گردشگری سلامت در شهر قم به جایگاه مطلوبی برسد و قم ظرفیت بالایی برای این نوع سفر دارد. گردشگری

من باید بگویم؛ در این جلسه راهکارهایی از جمله؛ تشکیل کمیته راهبردی گردشگری سلامت؛ تدوین سند جامع گردشگری سلامت راهبردی و عملیاتی با چشم انداز 5 ساله و هدف گذاری اقتصادی بر اساس برنامه هفتم و تقویت زنجیره تامین گردشگری سلامت با محوریت بین المللی سازی و از همه مهمتر توسعه برند ملی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی و مراکز علمی که نمایشگاه های منطقه ای برگزار می کنند. به حوزه گردشگری سلامت توجه شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=164103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.