افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
3

رقیب بعدی پرسپولیس در آسیا تقریبا مشخص شد/ سیستم قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 144919
رقیب بعدی پرسپولیس در آسیا تقریبا مشخص شد/ سیستم قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی – پرسپولیس نیوز

با مکانیسم جدید برگزاری مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، احتمال رویارویی پرسپولیس با الهلال و الاتحاد و احتمال رویارویی سپاهان با النصر یا الهلال بسیار زیاد است. مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب امروز در شرایطی به پایان می رسد که چهره 6 تیم صعود کننده به دور بعد مشخص شده […]

با مکانیسم جدید برگزاری مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، احتمال رویارویی پرسپولیس با الهلال و الاتحاد و احتمال رویارویی سپاهان با النصر یا الهلال بسیار زیاد است.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب امروز در شرایطی به پایان می رسد که چهره 6 تیم صعود کننده به دور بعد مشخص شده و با جشن گرفتن دیدار پرسپولیس و پاختاکور، 2 تیم باقی مانده نیز تعیین خواهد شد.

در حال حاضر باشگاه های العین، نسف قرشی، الاتحاد، الهلال و النصر به عنوان تیم های برتر جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی و بین سپاهان، پرسپولیس، السد و السد را کسب کرده اند. پاختاکور دو باشگاه در نمنگان و ازبکستان به هم می پیوندند تا هشت تیم حاضر در دور بعد را مشخص کنند.

در سه دوره اخیر لیگ قهرمانان آسیا دیدارهایی در 10 گروه برگزار شد. پنج گروه در غرب و پنج گروه در شرق. در نتیجه برای تشکیل تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی، پنج تیمی که در گروه های خود اول شده اند و از بین پنج تیم دیگر که در گروه های خود مقام دوم را کسب کرده اند، سه تیم صعود خواهند کرد. بیشترین امتیاز به دور بعد خواهد رفت.

در بین سه تیم برتر دوم، نوبهار نمنگان ازبکستان صعود خود را تایید کرد. تقریباً می توان گفت صعود سپاهان هم قطعی است مگر اینکه امروز پاختاکور با اختلاف بیش از 8 گل از سد الفیها بگذرد که غیرممکن به نظر می رسد. اگر پاختاکور نتواند الفیحه را شکست دهد، پرسپولیس با تساوی مقابل الدیل پیش می رود اما در صورت پیروزی تیم ازبکستانی، شاگردان گل محمدی باید از سد رقیب قطری بگذرند.

برخلاف دو دوره قبل که طبق جدولی طراحی شده بود، نحوه رویارویی تیم ها در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شد، در این مرحله از مسابقات مرحله یک هشتم نهایی قرعه کشی می شود.

مکانیسم قرعه کشی نیز به این صورت است که از بین پنج تیمی که به عنوان سرگروه های خود به مرحله بعد راه یافته اند، چهار باشگاه با بیشترین امتیاز در گلدان شماره یک قرار می گیرند. بهترین تیم که امتیاز کمتری نسبت به سایر تیم‌های برتر دارد، به همراه سه تیم برتر که در گروه‌های خود دوم شده‌اند، در گلدان شماره ۲ قرار می‌گیرند.

با کسب نتایج، العین (12 امتیاز)، نسف قرشی (11 امتیاز)، الاتحاد (15 امتیاز)، الهلال (16 امتیاز) و النصر (13 امتیاز) صدرنشین هستند. العین و النصر امروز این فرصت را دارند که امتیاز خود را افزایش دهند اما این تاثیری در مشخص شدن تیم های حاضر در گلدان شماره یک ندارد زیرا مسابقات نسف قرشی به پایان رسیده و این تیم به عنوان سرگروه پنج گانه امتیاز کمتر، در گلدان شماره 2 قرار دارد.

اگر پاختاکور با اختلاف بیش از هشت گل به پیروزی نرسد، سپاهان باید در کنار نوبهار نمنگان در رده دوم تیم های برتر قرار گیرد. شانس صعود پرسپولیس از پاختاکور بیشتر است و اگر فرض کنیم شیاطین سرخ به دور بعد صعود کنند، تیم های حاضر در گلدان دوم پرسپولیس، سپاهان، نوبهار نمنگان و ناسف قرشی (به عنوان بهترین تیم) خواهند بود. با کمترین امتیاز).

به طور خلاصه، سیستم قرعه کشی (با فرض صعود سپاهان و پرسپولیس) به شرح زیر است:

* گلدان اول: العین – الاتحاد – الهلال – النصر

* قایق دوم: ناسف قرشی – نوبهار – سپاهان – پرسپولیس

اکنون برای مشخص شدن مسابقات مرحله یک شانزدهم نهایی، تیمی از گلدان اول به مصاف تیمی از گلدان دوم می رود. تنها شرط این قرعه کشی این است که تیم هایی که در مرحله گروهی همگروه بودند، مقابل هم قرار نگیرند. یعنی النصر و پرسپولیس یا سپاهان و اتحاد در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف هم نمی روند.

نکته مهم در مورد برگزاری دیدارهای مرحله یک هشتم این است که بازی اول از روی گلدان دوم در زمین تیم برگزار می شود و بهترین تیم هایی که در گلدان اول قرار دارند در بازی برگشت میزبان خواهند بود.

زمان و مکان قرعه کشی.

تاریخ 28 دسامبر 2023 برابر با 7 ژانویه به عنوان تاریخ قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا تعیین شده است. این مراسم در کوالالامپور پایتخت مالزی برگزار می شود تا تیم های حاضر در این مرحله با رقبای خود دیدار کنند.

لحظه مسابقه.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، دور اول مرحله یک هشتم نهایی در روزهای 12 و 13 فوریه 2024 (دوشنبه و سه شنبه 23 و 24 بهمن) و بازی های برگشت در تاریخ 19 و 20 بهمن ماه برگزار می شود. (دوشنبه و سه شنبه 30 بهمن و 1 اسفند).

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=144919

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.