افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی تشدید شده است

  • کد خبر : 254310
رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی تشدید شده است

به گفته بازار، به نظر می رسد کرملین به سختی می تواند بپذیرد که روسیه در تجارت با آسیای مرکزی از چین عقب مانده است. بی میلی مقامات روسی به تشخیص این واقعیت تجاری در نمایشگاهی که در پایان ماه آوریل در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد، مشهود بود. به گزارش خبرگزاری تاس، ایگور کامینین، […]

به گفته بازار، به نظر می رسد کرملین به سختی می تواند بپذیرد که روسیه در تجارت با آسیای مرکزی از چین عقب مانده است.

بی میلی مقامات روسی به تشخیص این واقعیت تجاری در نمایشگاهی که در پایان ماه آوریل در تاشکند، پایتخت ازبکستان برگزار شد، مشهود بود.

به گزارش خبرگزاری تاس، ایگور کامینین، معاون وزیر بازرگانی روسیه اعلام کرد که حداقل در مورد ازبکستان، روسیه و چین از نظر رهبران ازبکستان شرکای مساوی با سهم برابر در گردش تجاری هستند.

طرح کامینین به معنای واقعی کلمه مبتنی بر امید و آرزو بود. این مقام روسی برای قرار دادن روسیه و چین در یک سطح تجاری به اهداف تجاری پیش بینی شده برای سال 2030 اشاره کرد که بر اساس آن ازبکستان امیدوار است گردش مالی سالانه تجارت با مسکو و پکن را به 20 میلیارد دلار افزایش دهد.

اما آمار رسمی تجارت ازبکستان برای سال 2023 اکنون نشان دهنده شکاف گسترده در تجارت بین روسیه و چین است. حجم مبادلات تجاری بین ازبکستان و روسیه در سال گذشته به 9.8 میلیارد دلار رسید که تقریبا 30 درصد کمتر از کل حجم تجارت بین ازبکستان و چین 13.7 میلیارد دلار است.

به گفته منابع رسمی در ازبکستان، از ابتدای سال جاری چین برتری خود را در گردش تجاری حفظ کرده است. حجم تجارت دوجانبه با چین در سه ماهه اول سال 2024 بالغ بر 3.01 میلیارد دلار بوده است در حالی که این رقم با روسیه 2.5 میلیارد دلار بوده است.

بر اساس گزارش قیمت نفت، ازبکستان در رقابت تجاری منطقه ای روسیه و چین غیرعادی نیست. آمار رسمی سال 2023 نشان می دهد که چین از نظر حجم تجارت با پنج کشور منطقه آسیا از روسیه پیشی گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=254310

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.