افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

رفع کمین در جعبه های طلایی

  • کد خبر : 188399
رفع کمین در جعبه های طلایی

هادی بهرامی بازار: صندوق طلا نوعی صندوق سرمایه گذاری کالایی قابل معامله در بورس است که حداقل 70 درصد سرمایه تامین کنندگان نقدینگی را در گواهی سپرده سکه و شمش طلا سرمایه گذاری می کند. ورود صندوق‌های با درآمد متغیر، صندوق‌های با درآمد ثابت و به‌ویژه طلا و زعفران به بورس، اقدامی مؤثر برای هدایت […]

هادی بهرامی بازار: صندوق طلا نوعی صندوق سرمایه گذاری کالایی قابل معامله در بورس است که حداقل 70 درصد سرمایه تامین کنندگان نقدینگی را در گواهی سپرده سکه و شمش طلا سرمایه گذاری می کند. ورود صندوق‌های با درآمد متغیر، صندوق‌های با درآمد ثابت و به‌ویژه طلا و زعفران به بورس، اقدامی مؤثر برای هدایت نقدینگی از طریق خدمات مجازی به بازارهای مختلف است که با مدیریت بهتر دارایی‌ها انجام می‌شود. هر چه خدمات و ابزارهای سرمایه گذاری بیشتر باشد، رقابت و کیفیت مدیریت دارایی بیشتر می شود و تا حدی به جذب نقدینگی از بازار کمک می کند.

با توجه به شرایط اقتصادی و روش های مدیریتی، توجه سرمایه گذاران به بازار طلا معطوف شده است. بنابراین تحلیل و بررسی حرکات کوتاه مدت وجوه طلا حائز اهمیت است.

مزایای صندوق های سرمایه گذاری طلا
1- کاهش ریسک: نگهداری ارزهای فیزیکی در خانه می تواند توسط سرمایه گذاران نگران کاهش ارزش پول در بانک ها توجیه شود. اما همیشه ریسک های زیادی در این سرمایه گذاری وجود داشت. به عنوان مثال، خطر ذخیره سازی یا خطر جابجایی سکه ها و شمش های طلا می تواند نگران کننده باشد. اما با تشکیل صندوق های سرمایه گذاری طلا، خطر نگهداری، جابجایی و سرقت سکه از بین رفت.

2- سرمایه گذاری با مبالغ کم: با ورود صندوق های طلا به بورس، فرصت سرمایه گذاری در سکه و شمش طلا با مبالغ کمتر به سرمایه گذار داده شد. در حالی که خرید سکه، شمش و طلای زینتی به شکل فیزیکی نیاز به قدرت خرید بیشتری دارد و در نتیجه ریسک سرمایه گذاری را افزایش داده و حاشیه سود را کاهش می دهد.

3- مدیریت حرفه ای: ساز و کار این صندوق ها به گونه ای است که مدیران صندوق ها می توانند در ایام رونق طلا و رکود ارزها تا 100 درصد منابع خود را به سرمایه گذاری در سکه طلا، شمش طلا و مشتقات آن اختصاص دهند. می تواند منابع طلای صندوق را به 70 درصد کاهش دهد و 30 درصد باقیمانده را به اوراق با درآمد ثابت اختصاص دهد. اما می توان گفت که با خرید صندوق های طلا دارایی های خود را به مدیران حرفه ای می سپاریم و می توانیم از نوسانات نیز بهره مند شویم.

4- نقدینگی کافی: صندوق های طلا برخلاف اشکال فیزیکی طلا که فروش آنها در یک دوره زمانی دشوار است و سرمایه گذاران نمی توانند به راحتی سرمایه خود را نقد کنند، نقدینگی بالایی دارند. سرمایه گذاران هر زمان که بخواهند می توانند به راحتی سرمایه خود را از صندوق برداشت و به پول نقد تبدیل کنند.

لیست صندوق های طلای برتر

ROI ATH 3Y

عملکرد سه ساله

ارزش معامله

نام صندوق

۲۶۰

۲۴۰

۲۳۰

طلا

۳۲۰

۲۷۰

۱۸۸

دختر

۲۳۰

۲۲۰

۷۲

کهربا

۲۰۰

۱۸۸

۴۷

میتقال

۶۷

۶۷

۱۸

طاسی

۱۷۴

۱۵۳

۱۲

زروام

۳۱۰

۲۸۰

۱۱

دکمه

ارزش معاملاتی وجوه بر حسب میلیارد توکن و عملکرد بر حسب درصد بیان می شود.
بازده سه ساله سکه طلا 257 درصد و طلای 18 عیار 200 درصد است.

قیمت هر سه صندوق (طلا، عیار و مثقال) زیر یک مقاومت مهم است و در صورت شکستن محدوده به ترتیب 24، 10 و 2.7 هزار تومان می‌توانند رشد بیشتری برای رسیدن به اهداف بالاتر داشته باشند. در غیر این صورت با علائم نزولی می توان ریزش بیشتر را به ترتیب تا حمایت 20، 7.5 و 2.3 هزار تومان برای هر کدام پیش بینی کرد.

تحلیل فنی صندوق طلا
قیمت نزدیک و زیر مقاومت مهم 24 هزار تومان است و در صورت عبور از این محدوده می تواند به اهداف بالاتری دست یابد و بازدهی بیشتری برای سرمایه گذاران ایجاد کند. در غیر این صورت، اگر نتواند از این محدوده خارج شود، با اصلاح مواجه خواهد شد و حتی می تواند با کاهش 11 درصدی به حمایت 20000 تومانی سقوط کند. محدوده 18000 تا 16000 تومان را می توان محدوده ریسک انباشت پایین برای سرمایه گذاران در نظر گرفت; زیرا نوسانگرهای حجمی نشان دهنده افزایش نقدینگی در این محدوده هستند و پشتیبانی کوتاه مدت 20000 توکن با فیبو 0.5 همپوشانی دارد و نباید از آن غافل شد.

تحلیل فنی صندوق عیار.
قیمت تا مقاومت مهم 10000 تومانی با 10 درصد رشد تمایل دارد و با نزدیک شدن به این محدوده باید برای مدت کوتاهی سود ذخیره کرد یا پول برداشت کرد. اگر قیمت بتواند از حد اصلی 10000 تومان عبور کند و به صورت هفتگی تثبیت شود و بالاتر از این محدوده معامله شود، می‌توان انتظار داشت به اهداف بالاتری دست پیدا کنیم. در غیر این صورت در اولین واکنش منفی تا 7500 تومان قابل اصلاح است. در نمودار قیمت صندوق عیار نیز مانند طلا، انباشت نقدینگی در محدوده 6500 تا 7500 توکن وجود دارد که می توان آن را پشتوانه خوبی دانست.

رفع کمین در جعبه های طلایی

تحلیل فنی صندوق مشقال.
قیمت زیر مقاومت 2700 تومان و در حال حاضر در این محدوده قرار دارد. اگر بتواند مقاومت را بشکند و آن را به صورت هفتگی تثبیت کند، می‌توان انتظار رشد بیشتری داشت. در غیر این صورت اولین ساپورت 2300 تومانی موجود خواهد بود و در صورت از بین رفتن این محدوده کف معتبر 1800 تومانی را می توان آخرین لانچر قیمت دانست.

رفع کمین در جعبه های طلایی

آخرین کلمه
برای سرمایه گذاری در این صندوق ها داشتن کد سهامی الزامی است، پس از اخذ کد بورسی امکان خرید یا فروش این وجوه وجود دارد و نباید فراموش کرد که ماهیت سرمایه گذاری ایجاب می کند که سرمایه گذار دارای طولانی مدت باشد. چشم انداز. از این نظر باید به تیم های حرفه ای که مدیریت صندوق های سرمایه گذاری را بر عهده دارند اطمینان داشته باشید. با توجه به ویژگی های خوب صندوق های سرمایه گذاری مشترک در بورس، برای حفظ ارزش پول می توان به طور غیرمستقیم در طلا، زعفران، سهام و اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=188399

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.