افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

رفع موانع صادرات محصولات باغی از طریق صدور گواهینامه باغات

  • کد خبر : 108569
رفع موانع صادرات محصولات باغی از طریق صدور گواهینامه باغات

به گزارش بازار، زهرا جلیلی مقدم در گفت وگویی، گواهینامه باغ را یکی از نیازهای تولید محصولات باغی دانست و افزود: در حال حاضر اجباری برای گواهی باغ ها وجود ندارد، اما اگر باغداران این کار را انجام دهند این امر خواهد بود. یک مانع بزرگ برای صادرات در آینده: همه انواع محصولات باغبانی حذف […]

به گزارش بازار، زهرا جلیلی مقدم در گفت وگویی، گواهینامه باغ را یکی از نیازهای تولید محصولات باغی دانست و افزود: در حال حاضر اجباری برای گواهی باغ ها وجود ندارد، اما اگر باغداران این کار را انجام دهند این امر خواهد بود. یک مانع بزرگ برای صادرات در آینده: همه انواع محصولات باغبانی حذف می شوند.

وی افزود: بسیاری از کشورها موضوع نظارت یا ردیابی محصولات کشاورزی را دنبال می کنند و به نوعی در تلاش هستند تا از تاریخچه میوه ای که خریداری می کنند مطلع شوند. در این شناسنامه می توانید ببینید که این میوه در کدام باغ تولید شده است، چه نوع مدیریتی برای تولید، مبارزه با بیماری ها و آفات انجام شده و در طول دوره رشد از چه نوع سموم و کودهایی استفاده شده است.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری تصریح کرد: این درخواست در خصوص برخی محصولات کشاورزی از سوی خریداران میوه های ایرانی در خارج از کشور به وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است و بر این اساس طرح صدور گواهینامه باغات برای ردیابی محصولات در حال اجراست. . و برای برخی محصولات شروع شده است.

به گفته وی، احتمال دریافت این درخواست در آینده برای بسیاری از محصولات باغی وجود دارد که به همین دلیل مکاتباتی با سازمان های جهاد کشاورزی استان ها در خصوص ثبت باغ ها و شناسایی و کدگذاری سه انجام شده است. از باغداران و محصولات تولیدی انتظار دارد. این زمینه همکاری برای عرضه محصولات به بازارهای خارجی ضروری است.

جلیلی مقدم با اشاره به اینکه تایید صلاحیت باغات کیوی و مرکبات از هم اکنون آغاز شده است، گفت: برخی از کشورها مانند هند فقط اجازه واردات محصولاتی را می دهند که دارای شناسه باشند تا بتوانند روند تولید میوه را ردیابی کنند، بنابراین تولیدکنندگان محصولات باغی. در باغات خود مدرک شناسایی داشته باشند تا هنگام صادرات محصول به دلیل نداشتن کد شناسایی تعجب نکنند.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه گرمای شدید تابستان و تنش آبی کشور تاثیری بر تولید میوه های گرمسیری در سال جاری نداشته است، گفت: برخی از محصولات باغی از جایگاه خوبی برخوردار هستند. در بخش صادرات محصولات صادراتی یافت و مورد توجه قرار می گیرد و باغداران با هزینه بالایی که برای تولید میوه و مدیریت تنش های محیطی مانند گرما و آب می پردازند محصولی با کیفیت تولید می کنند.

وی با بیان اینکه با وجود تنش های زیست محیطی، تولید محصولاتی مانند خرما در استان های خرمای کشور رشد داشته است، گفت: با توجه به اینکه اکثر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری در نیمه دوم سال برداشت می شود، صادرات این محصولات از ابتدای سال جاری آغاز می شود. ابتدای نوامبر

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108569

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.