افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

رفع دغدغه های مالی و روحی مهم ترین نیاز بیماران سرطانی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 195042
رفع دغدغه های مالی و روحی مهم ترین نیاز بیماران سرطانی – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محرابی بهار در آستانه برگزاری همایش دسترسی عادلانه به مراقبت های سرطانی برای همه افزود: دغدغه اصلی بیماران پس از اطلاع از بیماری این است که به کجا مراجعه کنند و هزینه آن را چگونه پرداخت کنند. وی با اشاره به سیستم مدیریت بهینه و جامع بیماران سرطانی که با […]

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محرابی بهار در آستانه برگزاری همایش دسترسی عادلانه به مراقبت های سرطانی برای همه افزود: دغدغه اصلی بیماران پس از اطلاع از بیماری این است که به کجا مراجعه کنند و هزینه آن را چگونه پرداخت کنند.

وی با اشاره به سیستم مدیریت بهینه و جامع بیماران سرطانی که با استقبال خوب شبکه ملی اهداکنندگان سرطان مواجه شد، گفت: در حالی که این طرح حداکثر ارائه شد، اما شبکه ملی خیرین کمک کرد تا بتوان آن را به گونه ای توسعه داد که حاصل توان و تجربه همه خیریه های با سابقه و فعال در زمینه درمان و مبارزه با سرطان هم افزایی و هم افزایی باشد. Se به نفع بیماران استفاده می شود.

مدیرکل شبکه ملی خیرین سرطانی افزود: این شبکه با ایجاد این سامانه دغدغه بیماران سرطانی را برطرف کرد به گونه ای که نیازهای یک بیمار از نظر تغذیه، مشاوره، فیزیوتراپی، توانبخشیداروها، داروها و تجهیزات، شیمی‌درمانی، رادیوتراپی، جراحی و روش‌های نوین مانند درمان‌های شخصی و مولکولی در این سامانه ارائه می‌شود و بیماران می‌توانند در زمان مناسب از خدمات خیریه‌های مختلف و بدون نیاز به مراجعه به آنها بهره‌مند شوند.

محرابی بهار درباره عملکرد این شبکه گفت: شبکه ملی خیرین طی یک سال گذشته در سه همایش ملی و بین المللی شرکت کرد. بین المللی حضور پررنگی داشت که منجر به شناخت درست توانایی های متقابل خیریه ها شد. همچنین با دعوت از مدیران و کارشناسان شورای عالی بیمه سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بیمه سلامت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راهکارهای عملی برای کمک به رفع مشکلات و دغدغه های بیماران مبتلا به سرطان از جمله پیشگیری و… پوشش بیماران در پس زمینه دشوار رفتاردر اجرای دستورالعمل ها و دستورالعمل های بالینی علمی و استاندارد و دسترسی بیماران به دارو و موسسات خیریه فعال در زمینه های روانشناسی، تغذیه، کار، طب تسکینی و حمایتی، پزشکی ورزشی، کمک به عمل آمد. توانبخشی و در نهایت در زمینه پیشگیری و غربالگری آموزش دید.

وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مدیریت بهینه و جامع بیماران سرطانی در قم افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم اولین دانشگاهی بود که از زمان پیشگیری و غربالگری به اجرای مدیریت بهینه و جامع سرطان پاسخ مثبت داد. تشخیص و درمان به موقع و به موقع و طب تسکینی و حمایتی به عنوان زنجیره ای از خدمات تشخیص و درمان سرطان از مرحله مطالعاتی و علمی وارد فاز عملیاتی شده است.

محرابی بهار گفت: علاوه بر این دانشگاه های دیگری مانند دانشگاه علوم پزشکی ایران، اصفهان، مشهد، علوم پزشکی تهران نیز در اجرای این طرح نقش داشتند و اخیراً اهواز و شیراز علوم پزشکی نیز در اجرا مشارکت داشته و طرح آماده است. هستند.

وی در خصوص چالش های پیش روی موسسات خیریه افزود: این چالش ها شامل عدم تصویب قانون تشکل ها، مسائل حقوقی و رشد اقتصادی و مالیات نامناسب است. اما بزرگترین چالش ارتباط ناکافی بین موسسات خیریه بود که با ابتکار ایجاد شبکه ملی خیریه تا حدودی برطرف شد.

طرح و برنامه پیوست. حداکثروی همچنین از ایجاد صندوق تعاون برای توسعه فناوری های نوین در حوزه سرطان خبر داد و گفت: با ایجاد این صندوق خیرین و موسسات خیریه در زمینه پیشگیری، توسعه علم و دانش و معرفی مشارکت می کنند. فناوری های جدید برای تشخیص و درمان

محرابی بهار در ادامه ایجاد شفافیت در امور مالی و پرسنلی موسسات خیریه برای جلب اعتماد مردم و خیرین را مهم دانست و افزود: تسهیل قوانین و فرآیندهای مربوط به جذب داوطلب و کمک های مردمی و همچنین تسهیل امور خیریه. شرایط و ایجاد مشوق های مالی توسط دولت در این زمینه موثر است.

نمایشگاه دسترسی عمومی خدمات و مراقبت های سرطان در تاریخ 16 بهمن 1402 در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.