افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

رفتار یک شیعه واقعی مقدم بر حرفش است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 374375
رفتار یک شیعه واقعی مقدم بر حرفش است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزیکیان پیش از ظهر امروز به وقت محلی در نشستی جمعی با «علمای دینی» در ادامه برنامه های سفر خود به نیویورک با طرح این سوال که تفاوت شیعه و سنی و به طور کلی اسلام با سایر ادیان چیست؟ وی تصریح کرد: اساسا دعوت به حق و عدالت گفتمان […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزیکیان پیش از ظهر امروز به وقت محلی در نشستی جمعی با «علمای دینی» در ادامه برنامه های سفر خود به نیویورک با طرح این سوال که تفاوت شیعه و سنی و به طور کلی اسلام با سایر ادیان چیست؟ وی تصریح کرد: اساسا دعوت به حق و عدالت گفتمان اصلی همه پیامبران بوده است، همانطور که خداوند در قرآن کریم به حضرت داوود می فرماید ما تو را خلیفه کردیم تا در میان مردم به حق قضاوت کنی و اطاعت کنی. هوی و هوس های روح شستشو نکنید که شما را از راه خدا منحرف می کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر ادعای شیعه بودن داریم باید در عمل ثابت کنیم تا منش و روش شیعه را نشان دهیم، افزود: شیعه واقعی به تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام.TO) قبل از اینکه بخواهد دیگران را راهنمایی کند، ابتدا خود را اصلاح می کند و آنچه را که می خواهد به دیگران در اعمالش نشان می دهد; رفتار یک شیعه واقعی مقدم بر حرف اوست.

پزشکان همچنین مشکل امروز ما در ایران اسلامی را رفتار ما دانستند نه اعتقادات ما و اظهار داشتند: اساس اعتقادات ما عدالت، قانون و انصاف است و اگر بخواهیم این اصول را معرفی و ترویج کنیم، باید این کار را انجام دهیم. حساب خود را. اقدامات اگر در عمل اینگونه عمل نکنیم فرقی نمی کند که چه باورها و آرمان هایی را ترویج می کنیم، زیرا اگر گفتار و کردار ما با هم مطابقت نداشته باشد و گفتارمان برخاسته از رفتارمان نباشد، خریدار وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خدا، کتاب و پیامبر مسلمانان ما یکی و یکی از احکام اصلی خداوند است، کتاب و پیامبر وحدت و عدم اختلاف و تفرقه است، گفت: اگر به این دستور عمل کنیم، زینت دین و عقیده ما خواهد بود. اما اگر عمل نکنیم بر خدا و کتاب و پیامبر قیام کرده ایم.

مدیکیان خاطرنشان کرد: تمام شواهد ما در تشیع این است که مانند علی پسر ابی طالب عادل تر بود، امام است، پس اگر بخواهیم عدالت و انصاف و حقیقت را نادیده بگیریم، چه فرقی می کند که از چه دینی پیروی کنیم یا اساساً دیندار باشیم یا نه!

رئیس جمهور ادامه داد: امروز در جمهوری اسلامی همه ابزار قدرت و هدایت مردم از مساجد، مدارس، رسانه ها، دانشگاه ها و سایر حوزه های ارشادی در اختیار داریم، اما عملکرد همه این امکانات و ابزارها حتی کافی نیست. . رضایت ما ، گفت: آیا تقصیر آمریکاست که نتایج سیستم آموزشی ما حتی ما را راضی نمی کند؟

وی با تاکید بر اینکه اعمال ما بازتاب افکار و عقاید ماست و نه گفتار ما، افزود: ما طوری رفتار و رفتار نکرده ایم که جوانان و مردم دوست داشته باشند مانند ما باشند. باید طوری عمل می کردیم که برای آموزش و راهنمایی نیازی به زور نباشد و از روی میل بخواهند عمل ما را دنبال کنند. این یک الگو برای همه جوامع در سراسر جهان است و اگر ادعا می کنیم که می خواهیم برادر و عزادار باشیم، این ادعا باید در عمل نشان داده شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز 2 میلیارد مسلمان نظاره گر جنایات یک اقلیت کوچک صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم غزه هستند و جز محکومیت این جنایات کاری از دستشان بر نمی آید که فایده ای هم ندارد اما اگر مسلمانان در عمل برادری خود را نشان داده بودند. و امروز با اتحاد و انسجام در کنار هم بودند، آیا رژیم صهیونیستی دوباره جرأت کرد چنین اشتباهاتی را مرتکب شود!

وی با بیان اینکه صراط مستقیم خداوند که از طریق آن از خداوند می خواهیم ما را هدایت کند، توحید و وحدت است، تصریح کرد: نفسخودخواهی و زیاده خواهی ریشه اختلاف و تفرقه است و اگر نفس توقف کنیم، به راه راست هدایت خواهیم شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حاضران در این جلسه ضمن معرفی خود، به تشریح فعالیت ها و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. سعی کنید تعامل بین دو ملت ایران و آمریکا را برای حل و فصل تسهیل کنید سوء تفاهم ها ارتباط متقابل مهمترین محور سخنان حاضران در این جلسه بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.