افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
0

رفتار مطیعانه پزشکان دانشگاه تهران

  • کد خبر : 394403
رفتار مطیعانه پزشکان دانشگاه تهران

این اتفاق پس از سفر رئیس جمهور به دانشگاه تهران رخ داد. هدف امروز: اولین حضور «مسعود المدیجیان» به عنوان رئیس جمهور در قلب تپنده دانشگاه های کشور با هلهله و هورای مکرر همراه بود. حضوری که نوید «هماهنگی» را برای دانشگاه ها می داد.علی اکبر قنادیزدی که رتبه اول کنکور انسانی امسال را کسب […]

این اتفاق پس از سفر رئیس جمهور به دانشگاه تهران رخ داد.

هدف امروز: اولین حضور «مسعود المدیجیان» به عنوان رئیس جمهور در قلب تپنده دانشگاه های کشور با هلهله و هورای مکرر همراه بود. حضوری که نوید «هماهنگی» را برای دانشگاه ها می داد.
علی اکبر قنادیزدی که رتبه اول کنکور انسانی امسال را کسب کرده بود نیز روی تریبون نشست و با انتقاد از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آقای رئیس جمهور از اختیاراتی که به شما می دهیم برای لغو این مصوبه استفاده کنید. . نبستن چشم و گوش به روی این مطالبه عمومی بهترین هدیه آن به ماست.
ساعت یازده بعد از ظهر بود که آقای رئیس جمهور می خواست سخنرانی خود را شروع کند، تعدادی از دانشجویان که به نظر می رسید نماینده برخی تشکل های دانشجویی بودند، با صدای بلند فریاد زدند: «آقای مشیدیان، شما نمی توانید به دانشگاه تهران بیایید و در مورد وفاق صحبت کنید، اما به انجام نه اجازه دهید دانش آموزان صحبت کنند!
بین صداهای مختلف دعوا شد و پزشکان از آنها خواستند مزاحم جلسه نشوند و دعوا نکنند. رئیس جمهور گفت: ما به شما ارادت داریم و شما را دوست داریم. یک نفر را برای صحبت از طرف شما انتخاب کنید.
علیرضا صفری از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه تهران برای ایراد سخنرانی روی صحنه رفت. رئیس جمهور خطاب به مردمی که خواستار سخنرانی نماینده خود در این مراسم بودند، گفت: آیا ایشان را به عنوان نماینده خود قبول دارید؟
صفری پشت تریبون حرکت کرد و رئیس جمهور سکو را به او داد و به صندلی خود بازگشت تا بتواند مطالبات خود را واضح تر و راحت تر بیان کند.
عضو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: آقای رئیس جمهور! دفتر دانشگاه به ما تریبون نداد اما شما به ما سکو دادید. از شما می خواهیم به صحبت های دانش آموزان گوش دهید.
این فعال دانشجویی از رئیس جمهور خواست تا 25 آذرماه (روز دانشجو) در دانشگاه تهران حضور یافته و صدای تشکل های دانشجویی را بشنوند. چرا که «محمد سیمای صراف» در پایان مراسم جشن آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت: همه دستگاه ها باید با انصاف و بدون تبعیض تریبون داشته باشند و فرصت مناسب در 25 آذرماه است. “
«مسعود مزیکیان» سپس سخنان خود را با امید به دانشگاه و آینده کشور آغاز کرد و با لبخند همیشگی خود تاکید کرد: من طرفدار این پروتکل ها نیستم؛ اما در این راستا با این پروتکل ها موافق نیستم. آنها به من کاغذ می دهند تا بخوانم اما بعد می بینیم که بدتر شده است.
در میانه صحبت های رئیس جمهور، بار دیگر یکی از کارکنان دانشگاه با سروصدا پرید وسط صحبت پزشکان؛ رئیس حکومت وحدت ملی به او گفت: همین که جرأت کردی وسط حرف من حرف بزنی یعنی داری حرف میزنی! از چپ، از راست، متدین و غیر مذهبی، اگر حرف درستی بزنند، قبول می کنیم.
دکتر ادامه داد: نمی توان به دستور احترام گذاشت و این یعنی هنوز به آن درجه از درک و آگاهی نرسیده ایم که چارچوب یک برنامه را دنبال کنیم، اجازه بدهید صحبت کنم، نوبت شما که شد صحبت کنید.
رئیس جمهور افزود: می دانستید که قرار است من را برکنار کنند. مردها را حذف نکن هر کدام از این مردان می توانند انقلابی در کشور ایجاد کنند و منشأ تحول باشند.
پزشکان در بخشی دیگر از گفت و گوی خودمانی خود با دانشجویان گفتند: ما باید هوای مراجعانمان را داشته باشیم، کسانی که در کشور ماندند تا مشکلات را حل کنند، اگر این کار را انجام دهیم دیگران هم می بینند که برای علم و روشنفکر ارزش قائل می شود. . تو مملکت وگرنه اونایی که رفتن هم میگن با اونایی که موندند چیکار کردی با من!
رئیس جمهور افزود: آنچه ما به دنبال آن هستیم و از دانش آموزان و معلمان انتظار داریم حل مشکلات و گره هایی است که در جامعه داریم. فردی که دارای ذهنی خلاق، توانا و با انگیزه است و دلش می خواهد ایران را به سرافرازی برساند، می تواند با تلاش و کوشش چشم انداز مورد تاکید رهبری ایران مبنی بر اول شدن در منطقه را ممکن سازد.
به عنوان یک ایرانی وقتی پیشرفت کشورهای خارجی را می بینم برای من یک سقوط است و نمی توانم تحمل کنم که ما در این سطح هستیم و آنها در آن سطح.»
وی گفت: باید تلاش کنیم مردم خود را به جایی برسانیم که از هیچکس کم نداشته باشیم. ما کمتر از کسی نیستیم. اینکه می گوییم موافق باشیم و دعوا نکنیم مبنای تفکر و اعتقاد من به کتاب و قرآنی است که با آن بزرگ شده ایم.
وی گفت: جهنم جای کسانی است که حرف درست را نمی پذیرند، اگر گروه و دسته ای بتوانند حرف درستی ارائه دهند، ما موظف به پذیرش آن هستیم. دنیا راه هایی را دنبال کرده و راه هایی برای حل مشکلات پیدا کرده است. ما هم باید راه درست را پیدا کنیم.
رئیس جمهور تاکید کرد: همانطور که دکتر ظفر قندی وزیر بهداشت گفت، در رابطه با کلمه “خوب” و “بد” کلمه “خوب” ریشه دارد، اما در مورد کلمه “بد” توافقی وجود ندارد و با هر باد می افتد علمی است، اینطور نیست که امروز چیزی بگوییم و دو ماه بعد آن را تغییر دهیم.
وی تصریح کرد: حرف صحیح، کلمه ای است که از مبانی علمی برآید، اگر بر اساس مدرک صحبت کنیم، برای چه باید مبارزه کنیم، چپ، راست، مذهبی یا غیر دینی، هرکس حرف درستی آورد قبول می کنیم. “
رئیس جمهور گفت: یکی از عزیزان گفت دانشگاه کمبود منابع دارد. در خارج از کشور، دولت منابع به دانشگاه ها می دهد یا دانشگاه درآمد خود را دارد، هر دو. اما بیشتر آن به تنهایی به دست می آید. اگر می خواهیم مشکلات خود را حل کنیم، اساتید دانشگاه باید ما را در حل مشکلات جامعه یاری کنند. قرارداد ببندید و گره را باز کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=394403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.