افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

رضا آشفته نیازمند تشویق/زمان بهبودی نامشخص است – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 403402
رضا آشفته نیازمند تشویق/زمان بهبودی نامشخص است – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان.

فریال آذری از منتقدان و پژوهشگران خانه تئاتر و مسئول پیگیری روند درمان رضا آشفته در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند درمانی که این منتقد سرشناس تئاتر طی کرد، گفت: رضا آشفته در اسفند 1300 درگذشت. دیابت زمینه ای به دلیل مشکل زخم پای دیابتی و مشکل بینایی ناشی از دیابت به بیمارستان […]

فریال آذری از منتقدان و پژوهشگران خانه تئاتر و مسئول پیگیری روند درمان رضا آشفته در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص روند درمانی که این منتقد سرشناس تئاتر طی کرد، گفت: رضا آشفته در اسفند 1300 درگذشت. دیابت زمینه ای به دلیل مشکل زخم پای دیابتی و مشکل بینایی ناشی از دیابت به بیمارستان مراجعه کرد. ضایعه چشمی در بیمارستان نور درمان شد و با تزریق داخل چشم تا حدودی بینایی خود را به دست آورد اما اکنون حتی با عینک نیز بینایی او کامل نیست. در آن زمان بیمارستان لولاقر نیز نتوانست زخم پای دیابتی او را درمان کند و کاندیدای قطع عضو شد که به دلیل رسانه ای شدن این زخم از بیمارستان لولاگر به بیمارستان فیروزگر منتقل شد. در بیمارستان فیروزگر با استفاده از باندهای مخصوص و کمک گرفتن از درمانگاه زخم توانستند زخم پای رضا را درمان کنند. اما در آزمایش‌های رضا آشفته متوجه شدیم که کلیه‌های او شروع به از کار می‌کنند. منتظر پیگیری وضعیت کلیه رضا آشفته بعد از تعطیلات نوروزی 1402 بودیم.

وی یادآور شد: در سال 1401 که رضا آشفته در بیمارستان بستری شد، تحت پوشش بیمه درمانی نبود. من به تئاتر رفتم و آقای شهرام احمدزاده این موضوع را پیگیری کردند و توانستیم بیمه رضا آشفته را در سال 1402 فعال کنیم و در آن زمان امین شالیکارا از دوستان سربازی رضا با بیمه درمانی به او کمک کرد تا برخی بیماری ها را پوشش دهد. . در اوایل سال 1402 که این موضوع را پیگیری کردیم، به ما اطلاع دادند که رضا آشفته نیاز به دیالیز دارد و پس از چند ماه دیالیز می تواند تمام فعالیت های خود را از سر بگیرد. در این مدت یک بار در بیمارستان امام خمینی (ره) و دو بار در بیمارستان سینا فیستول بر روی دست چپ رضا آشفته انجام شد و 3 رگ اصلی دست وی مسدود شد، بنابراین فیستول انجام نشد و برای دیالیز استفاده شد. دست چپ رضا عملا کارایی خود را از دست داده و نمی توان از آن دست خون و فشار گرفت. به همین دلیل بر روی قفسه سینه رضا آشفته پرمیکات دیالیز گذاشته شد. پس از این کار، Permicat دچار عفونت شد که احتمالاً به دلیل شستشوی نادرست دستگاه دیالیز بود. متاسفانه این عفونت به دریچه قلب رضا آشفته آسیب رسانده و باعث ایجاد لخته عفونی در قلب وی شد. رضا آشفته مشاور جراحی قلب شد و داروهای وریدی و خوراکی برای درمان عفونت دریچه قلب دریافت کرد.

آذری ادامه داد: واکنش بدن رضا آشفته به این عفونت به صورت تاول های خونی و عفونی بود که از روی پاهای او شروع شده و اکنون به تمام بدنش رسیده است و تمام بدن رضا آشفته به شکل دردناکی درگیر این مشکل است. وقتی از پزشکان می‌پرسیم این وضعیت چه زمانی بهبود می‌یابد، می‌گویند تاریخ دقیق آن را نمی‌دانند و حداقل چند هفته می‌شود. پس از عفونت، پرمیست دیالیز رضا برداشته شد و پرمیکت دیگری قرار داده شد. اول اینکه قرار بود این کار توسط یک رزیدنت سال اولی در اتاق رضا آشفته در بخش عفونت انجام شود، اما رزیدنت این کار را نپذیرفت و پیشنهاد داد که چون رضا آشفته چندین مشکل دارد، پرمیست توسط یک نفر اقدام شود. متخصص جراحی عروق تحت هدایت دستگاه سونوگرافی. ما پیگیری های لازم را انجام دادیم و به این ترتیب یک Permicet جدید روی رضا آشفت قرار گرفت اما برای این پیگیری ها 2 روز از دست دادیم که متاسفانه سطح عفونت دریچه قلب بالا بود و یکی از دریچه ها در سطح متوسط ​​و یک دریچه در سطح ملایم قرار داشتند.

این منتقد و پژوهشگر تئاتر درباره روند درمانی فعلی رضا آشفته توضیح داد: رضا آشفته متخصص پوست اعلام کرد که درمان تاول خواب نیز زمان بر است. در مورد وضعیت درمان قلبی، زمان بیشتری نیاز است. از طرفی به دلیل کم خونی رضا آشفته تعداد جلسات دیالیز زیاد شده است و تا زمانی که شرایط تثبیت نشود امکان پیوند کلیه برای وی وجود ندارد زیرا نباید برای پیوند در بدن رضا آشفته عفونت وجود داشته باشد . .

وی تاکید کرد: برای تامین هزینه های درمان، هزینه های زندگی و همچنین پیوند کلیه در حال کمک و حمایت هستیم. نکته مهم این است که هنوز نمی دانیم رضا آشفته چه زمانی برای پیوند کلیه آماده می شود، آیا کلیه مناسبی برای او در بانک اهدا وجود دارد یا خیر و ممکن است مجبور به خرید کلیه شویم. زمانی که پیگیری کردیم قیمت کلیه یک میلیارد تومان اعلام شد، این پول را جمع می کنیم تا بلافاصله پس از آماده شدن رضا برای پیوند کلیه، آن را بخریم. کمپینی در بین همکاران تئاتر ایجاد شده و بسیاری از نمایش ها فروش یکی از اجراهای خود را به رضا آشفته اختصاص داده اند که اقدامی قابل تقدیر است. دوستان رضا آشفته در کنار او هستند و دوستانی از وزارت ارشاد، سخنگوی دولت و آقای روحل امینی نماینده مجلس، وضعیت رضا آشفته را زیر نظر داشتند. رئیس بیمارستان لقمان نیز در خصوص هزینه های درمان قول مساعدی داد و آنچه مهم است انتقال رضا آشفته به بخش VIP است. کادر پرستاری و درمانی بسیار حرفه ای و آموزش دیده هستند.

وی در پایان درباره وضعیت روحی رضا آشفته تصریح کرد: او الان هوشیار است اما دردهای زیادی را تحمل می کند. او بی حال است و روحیه خوبی ندارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.