افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

رضایی: نیروهای مسلح آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوزی هستند

  • کد خبر : 408670
رضایی: نیروهای مسلح آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوزی هستند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر اعضای کمیسیون به جزایر سه گانه ایرانی، تصریح کرد: آمادگی نیروهای مسلح در خلیج فارس بالا است و آماده پاسخگویی به هرگونه اقدام هستند. پرخاشگری با هر منشا به گزارش ایسنا، ابراهیم رضایی با اشاره به دومین روز از سفر نظارتی اعضای کمیسیون […]

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر اعضای کمیسیون به جزایر سه گانه ایرانی، تصریح کرد: آمادگی نیروهای مسلح در خلیج فارس بالا است و آماده پاسخگویی به هرگونه اقدام هستند. پرخاشگری با هر منشا

به گزارش ایسنا، ابراهیم رضایی با اشاره به دومین روز از سفر نظارتی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان هرمزگان، اظهار کرد: اعضای کمیسیون از جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و کوچک بازدید کردند. تن

وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون پس از پذیرایی از سوی سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و پس از زیارت مزار شهدای گمنام در دیداری مشترک با فرمانده نیروی دریایی سپاه وارد جزیره بوموسی شدند گروهی دیگر فرماندهان مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه تاکتیکی امام سجاد (ع) (رهکنشی) در جزیره بومو موسی شرکت کردند.

ما یک سد دفاعی کامل در برابر دشمن تشکیل می دهیم.

وی افزود: سرلشکر تنگسیری در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به تشریح وضعیت نیروی دریایی کشور به ویژه در خلیج فارس پرداخت و تصویر روشنی از وضعیت کنونی منطقه به ویژه دریا ارائه کرد. منطقه تاکید ایشان این بود که ما یک سد دفاعی کامل در برابر دشمن تشکیل داده ایم و به هر تهاجم دشمن پاسخ قاطع خواهیم داد و توانایی پاسخگویی به هر حمله دشمن را خواهیم داشت.

رضایی افزود: پس از این جلسه در جزیره بوموسی، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به همراه فرمانده نیروی دریایی سپاه از جزیره تنب کوچک بازدید هوایی کردند و سپس وارد جزیره تنب بزرگ شدند و از قرارگاه تاکتیکی بازدید کردند. . توسط حضرت قمر بنی هاشم (ع) آخرین وضعیت جزیره و خلیج فارس را مشاهده کردند و فرماندهان این منطقه آخرین وضعیت را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

ما در دفاع از منافع کشورمان با کسی شوخی نمی کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به ادعای مکرر مقامات اماراتی درباره جزایر سه گانه ایرانی پاسخ داد و گفت: خلیج فارس خانه ماست و سه جزیره بو موسی، بیگ تب و تب کوچک آنها هستند. جزایر ایرانی و برای همیشه ایرانی باقی خواهد ماند. طبق اسناد معتبر و اسناد تاریخی و حقوقی این سه جزیره متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و تمامی مراجع بین المللی از جمله سازمان ملل نیز این موضوع را تایید کرده اند، علاوه بر آن نقشه های باستانی که گاه در کشورهای عربی وجود دارد. ، به آنها خلیج فارس می گویند.

وی تاکید کرد: ما در دفاع از منافع کشورمان با کسی شوخی نمی کنیم و تسلیم نمی شویم و همچنین تاکید می کنیم که این کار با ارعاب امکان پذیر نیست و نمی توانند چیزی را به ملت ایران تحمیل کنند، البته ما تمایل داریم. در جزایر ایرانی مذاکره کنیم، اما در جزایر سه گانه بوموسی نه. ما حاضر به مذاکره و بازگرداندن این جزایر ایرانی به کشورمان هستیم.

رهبران امارات به جای تبدیل شدن به بازیچه آمریکایی ها و غرب، باید منطقی فکر کنند.

رضایی افزود: به سران امارات توصیه می کنیم که از هدر دادن پول خود دست بردارند و به جای اینکه بازیچه آمریکایی ها و غرب شوند، منطقی و منطقی فکر و عمل کنند. آمادگی نیروهای مسلح یعنی نیروی دریایی، ارتش و سپاه در خلیج فارس بالاست و آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوزی از هر منبعی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ویژه ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی و پیگیری ویژه مسائل جزایر سه گانه تشکیل می شود و با فعال شدن این کمیته به دنبال مردمی سازی این جزایر و حضور مردم در این جزایر و حل مشکلات آنها.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از نمایشگاه توانمندی های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس و منطقه یکم دریایی، گفت: در نمایشگاه راهیان آخرین دستاوردها و سلاح و تجهیزات نیروی دریایی سپاه از جمله انواع شناورها، پهپادها، موشکی و سامانه های دفاعی و جنگ الکترونیک به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از ناو جنگی شهید سلیمانی گفت: اعضای کمیسیون از زحمات نیروی دریایی سپاه و پرسنل آن بویژه سرلشکر تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کردند. کارهایی که در زمینه تجهیز و ساخت تجهیزات کشتی و ساخت انواع سلاح و شناور و دفاع از مرزهای دریایی کشور و رشادت ها و تلاش فداکارانه نیروی دریایی ارتش انجام شد و بر حمایت همه جانبه و قاطع نیروی دریایی ارتش تاکید کردند. نیروی دریایی سپاه

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.