افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

رصد تحرکات آمریکا و کشورهای فرامنطقه ای در غرب آسیا به گفته مقام ارشد وزارت دفاع ایران

  • کد خبر : 157888
رصد تحرکات آمریکا و کشورهای فرامنطقه ای در غرب آسیا به گفته مقام ارشد وزارت دفاع ایران

امیر سرتیپ مجید فخری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح صبح امروز در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما گفت: مجموعه ماهواره های عبور از آسمان ایران را در اختیار داریم. . وزارت دفاع برای این منظور تجهیزات تولید کرده است و این ماهواره ها با استفاده از این تجهیزات رصد […]

امیر سرتیپ مجید فخری معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح صبح امروز در برنامه صبح بخیر ایران شبکه اول سیما گفت: مجموعه ماهواره های عبور از آسمان ایران را در اختیار داریم. . وزارت دفاع برای این منظور تجهیزات تولید کرده است و این ماهواره ها با استفاده از این تجهیزات رصد می شوند.

وی افزود: سازمان جغرافیا نیز نرم افزاری تولید کرد که در اختیار همه نیروهای مسلح است و موقعیت و زمان عبور ماهواره ها از آسمان ایران را مشخص می کند و اطلاعات آن را در اختیار همکاران ما در نیروهای مسلح قرار می دهد.

این موشک در صورت تهاجم نظامی به ایران مورد استفاده قرار می گیرد با موشک منهدم کننده تانک های دشمن آشنا شوید

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به فعالیت های این سازمان در حوزه عمرانی گفت: امروز اطلاعات جغرافیایی اطلاعات کلان است و می تواند ما را در تصمیم گیری یاری کند. مثلاً در حوزه کشاورزی، دغدغه ای که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، برآورد سطح زیر کشت و محصولات کشاورزی، شناسایی محصولات آسیب دیده از آفات، شناسایی زمین های مناسب برای کشت، نظارت بر سطح زیر کشت است. مساحت و الگوی کشاورزی با سنسورهای از راه دور، ماهواره و داده های هوایی قابل انجام است، یکی از موضوعاتی است که در نمایشگاه ایران ژئو اعلام می شود و برای کشور شگفتی ساز است.

وی ادامه داد: تمامی فعالیت ها در این حوزه از ابتدای کشت محصولات تا برداشت، یعنی همه زمینه های فعالیت کشاورزی قابل رصد و نظارت است. این کاری است که سازمان جغرافیا با مجموعه شرکت ها و دانشگاه های دانش بنیان انجام داده است.

امیر فخری همچنین از برگزاری نمایشگاه ایران ژئو از دوم تا پنجم آذرماه خبر داد.

معاون وزیر دفاع با اشاره به فعالیت های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه نظامی تصریح کرد: خدمات این سازمان معادل ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع در غرب است. . منطقه آسیا و تولید اطلاعات مکان برای این منطقه جغرافیایی. بنابراین؛ هر جا که ارتش فعال است و نیاز به اطلاعات دارد، ما موظفیم آن را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: اگر هواپیما یا سرباز نیروهای مسلح در داخل یا خارج از مرز اقدام کند، موظف به ارائه اطلاعات در مورد آن هستیم و یا کشتی نیروهای مسلح مانند کشتی دانا یا بندر مکران در حال حرکت است و شما باید یک سفر رفت و برگشت یا 360 درجه در سراسر جهان داشته باشید، ما موظف هستیم اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی شما در دریا به شما ارائه دهیم. بنابراین؛ حوزه وظایف سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح حوزه فعالیت نیروهای مسلح است و این اطلاعات مکانی شامل نقشه ها، اطلاعات بصری، تصاویر ماهواره ای، عکس های هوایی و داده های زمینی و شرح این داده ها می باشد.

امیر فخری در پاسخ به سوالی مبنی بر نظارت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بر تحرکات سنتکام در منطقه غرب آسیا گفت: این کار را با کمک نیروهای مسلح انجام می دهیم. تحرکات کشتی های آمریکایی در منطقه، دریای سرخ، دریای مدیترانه و اقیانوس ها به طور مداوم رصد می شود و این اطلاعات به طور مرتب در اختیار ارتش قرار می گیرد.

وی افزود: هر موجودی که آمریکا و کشورهای فرامنطقه ای در منطقه ما دارند به طور مستمر توسط نیروهای مسلح رصد می شود.

27218

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=157888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.