افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

رشد 70 درصدی قیمت فانتوم در 30 روز گذشته؛ علل احتمالی را بررسی کنید

  • کد خبر : 384219
رشد 70 درصدی قیمت فانتوم در 30 روز گذشته؛ علل احتمالی را بررسی کنید

فعالان کریپتو از ارتقاء شبکه فانتوم و مهاجرت به سونیک هیجان‌زده هستند و به همین دلیل، ارزهای دیجیتال نتوانستند فانتوم را با خود پایین بیاورند! به گزارش اسمارتک نیوز، قیمت فانتوم از 6 سپتامبر (16 شهریور) شروع به رشد کرد و در این مدت بیش از 76 درصد افزایش یافت و در 3 اکتبر (12 […]

فعالان کریپتو از ارتقاء شبکه فانتوم و مهاجرت به سونیک هیجان‌زده هستند و به همین دلیل، ارزهای دیجیتال نتوانستند فانتوم را با خود پایین بیاورند!

به گزارش اسمارتک نیوز، قیمت فانتوم از 6 سپتامبر (16 شهریور) شروع به رشد کرد و در این مدت بیش از 76 درصد افزایش یافت و در 3 اکتبر (12 مهر) به 0.6518 دلار رسید.

دلایل افزایش قیمت فانتوم

از ابتدای این روند صعودی، توکن فانتوم افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده و این رشد بسیاری از زیان هایی که در طول چند ماه به این سکه وارد شده را جبران کرده است.

افزایش چشمگیر قیمت فانتوم در نمودار روزانه - منبع: TradingView
افزایش چشمگیر قیمت فانتوم در نمودار روزانه – منبع: TradingView

همزمان با افزایش قیمت، میزان تراکنش ها در شبکه فانتوم نیز افزایش یافته است. حجم معاملات فانتوم اسپات در اول اکتبر (10 مهرماه) به 450 میلیون دلار رسید که نسبت به 24 ساعت گذشته 77 درصد و نسبت به 30 روز گذشته 450 درصد افزایش داشته است. ارزش بازار فانتوم 1.8 میلیارد دلار است و از این نظر در رتبه 47 بازار قرار دارد.

حال با هم دلایل رشد اخیر قیمت فانتوم را بررسی می کنیم.

قیمت FTM قبل از مهاجرت به Sonic افزایش یافت

یکی از دلایل افزایش اخیر قیمت کریپتوکارنسی FTM این است که جامعه ارزهای دیجیتال از به روز رسانی و تغییر نام فانتوم به سونیک در آینده هیجان زده شده است.

کاربران می توانند انتظار داشته باشند که این به روز رسانی یک ماشین مجازی فانتوم (FVM) جدید را معرفی کند و مکانیسم توافق Lachesis و ذخیره سازی پایگاه داده کارمن را بهینه کند، که در نهایت منجر به بهبود قابل توجه عملکرد شبکه خواهد شد.

شبکه سونیک می تواند 2000 تراکنش را در حدود یک ثانیه پردازش کند. این تعداد بسیار زیاد تراکنش در مقایسه با 30 تراکنشی که فانتوم در هر ثانیه پردازش می کند، پیشرفت قابل توجهی خواهد بود.

بنیاد فانتوم در 1 آگوست نام خود را به Sonic Labs تغییر داد. تا پایان سال 2024، کاربران انتظار دارند توکن های FTM آنها 1:1 را به توکن جدید S تبدیل کنند.

S Token در زمینه هایی مانند توزیع اولیه توکن از طریق airdrop، فرآیندهای staking و برنامه های تشویقی برای کاربران جدید با Phantom متفاوت است.

تعامل کاربران فانتوم را افزایش دهید

مهاجرت فانتوم به شبکه سونیک سرمایه گذاران را دوباره در مورد شبکه فانتوم هیجان زده کرد.

طبق داده های DefiLlama، کل ارزش قفل شده (TVL) در برنامه های DeFi شبکه فانتوم با 55 درصد افزایش در 30 روز گذشته به 108.8 میلیون دلار رسیده است. البته در مقایسه با پیک TVL این شبکه در مارس 2022 که حدود 7.93 میلیارد دلار بود، این رشد ناچیز به نظر می رسد.

کل ارزش قفل شده (TVL) در فانتوم - منبع: DefiLlamaکل ارزش قفل شده (TVL) در فانتوم - منبع: DefiLlama
کل ارزش قفل شده (TVL) در فانتوم – منبع: DefiLlama

رشد TVL نشان می دهد که تعامل کاربران با شبکه فانتوم افزایش یافته است. همچنین افزایش تعداد آدرس های فعال روزانه نیز نشان دهنده افزایش تعامل کاربران با این شبکه است.

آدرس های فعال روزانه (DAA)، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی را که در یک بازه زمانی معین تراکنش را در شبکه ثبت کرده‌اند، اندازه‌گیری می‌کند. بر اساس داده‌های گلاسنود، تعداد آدرس‌های فعال روزانه فانتوم بین اول سپتامبر (11 سپتامبر) تا 1 اکتبر (10 مهر) حدود 162 درصد افزایش یافته است.

تعداد آدرس‌های فعال روزانه فانتوم (DAA) - منبع: گلس‌نودتعداد آدرس‌های فعال روزانه فانتوم (DAA) - منبع: گلس‌نود
تعداد آدرس‌های فعال روزانه فانتوم (DAA) – منبع: Glassnode

بر اساس داده‌های FTMScan، تعداد تراکنش‌های روزانه در شبکه فانتوم نیز افزایش چشمگیری داشته است و از ابتدای ماه با ۶۶ درصد افزایش از ۲۱۷۴۸۷ به ۳۶۱۳۴۵ تراکنش رسیده است.

افزایش TVL و فعالیت شبکه فانتوم نشان می دهد که تعامل کاربران با این بلاک چین افزایش یافته است. این در نهایت منجر به تقاضای بیشتر برای توکن FTM می شود و تقاضای بیشتر مقدمه ای برای رشد قابل توجه قیمت است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-03 15:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.