افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

رشد 30 هزار واحدی شاخص بورس در آخرین هفته تابستان/ چراغ راهنمایی بورس همچنان سبز است

  • کد خبر : 370857
رشد 30 هزار واحدی شاخص بورس در آخرین هفته تابستان/ چراغ راهنمایی بورس همچنان سبز است

به گزارش رکنا، پس از تغییر دولت، شاخص بورس پس از معرفی رئیس جمهور جدید در هفته گذشته همچنان در قرمز بود. سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط تغییر کرد و با رشد تدریجی شاخص، چراغ بورس سبز شد. در پایان هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در آستانه ورود به کانال 2 میلیون […]

به گزارش رکنا، پس از تغییر دولت، شاخص بورس پس از معرفی رئیس جمهور جدید در هفته گذشته همچنان در قرمز بود. سازمان بورس و اوراق بهادار شرایط تغییر کرد و با رشد تدریجی شاخص، چراغ بورس سبز شد.

در پایان هفته، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در آستانه ورود به کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی بود و کارشناسان پیش بینی می کنند بورس در فصل پاییز رونق بگیرد و شاهد افزایش حجم و ارزش واقعی باشیم. معاملات

با این حال کارشناسان کاهش ریسک های بازار سرمایه را پیش بینی می کنند، باید دید بازار به کدام سمت حرکت می کند و بعد از چند سال بی اعتمادی بازار از بین می رود یا خیر؟

سهام کوچک و متوسط ​​در بازار سهام پیشتاز است

حسین رهبر کارشناس است بازار سرمایه وی بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در هفته گذشته و هفته های قبل از آن رخ داد و نظر وزیر اقتصاد و دارایی دولت چهاردهم در مورد بورس با نظر دولت قبل بسیار متفاوت است، این موضوع باعث شده است. موج خوش بینی فعالان بازار سرمایه

وی افزود: آنچه مشخص است این است که تعداد کدهای ارزی مورد معامله افزایش یافته است، اما مشکل اینجاست که به نظر می رسد در هفته های آینده شرکت های کوچک و غیر شاخص رشد بیشتری داشته باشند، زیرا در دوره های رکودی که رخ داد، تلاش کردند مشارکت را افزایش دهند. شاخص ها باید حفظ شود تا شاخص افت زیادی نداشته باشد و نارضایتی ایجاد نشود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: اقبال در هفته های آینده بر شرکت های کوچک و متوسط ​​تمرکز خواهد کرد. هنوز نه، اما به نظر قابل حل است.

وی بیان کرد: نرخ سود بانکی، قیمت خودرو و سایر صنایع و تصمیمات خلق الساعه که پیش از این اتفاق افتاده، همه نشانه های مثبتی است و اگر ریسک سیستماتیک دیگری نداشته باشیم، بورس در بازار خواهد بود. چرخه رشد، اما پیشتاز سهام متوسط ​​و کوچک است.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه دولت بارها راهکارهای رونق بازار سرمایه را شنیده است، افزود: قطعا ثبات در تصمیمات اقتصادی، ساماندهی سامانه نرخ نیما، ثبات نرخ ارز، کاهش نرخ سود، تقویت بورس کالا و ایجاد بازارهای آتی ارز می تواند در رونق بازار سرمایه موثر باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.