افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

رشد 3 درصدی تولید فولاد ایران رکود بازار داخلی؛ کلید مسکن ملی بازگشت رونق به بازار است

  • کد خبر : 179942
رشد 3 درصدی تولید فولاد ایران رکود بازار داخلی؛  کلید مسکن ملی بازگشت رونق به بازار است

بازار؛ گروه صنعتی: انجمن فولادسازان ایران در جدیدترین آمار مربوط به تولید فولاد در 9 ماهه امسال از رشد 3 درصدی تولید فولاد میانی و افزایش 6.5 درصدی تولید آهن اسفنجی در این مدت خبر داد. انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران: در 9 ماهه امسال تولید فولاد میانی (بیلت، دانه و اسلب) به 24 میلیون و […]

بازار؛ گروه صنعتی: انجمن فولادسازان ایران در جدیدترین آمار مربوط به تولید فولاد در 9 ماهه امسال از رشد 3 درصدی تولید فولاد میانی و افزایش 6.5 درصدی تولید آهن اسفنجی در این مدت خبر داد.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران: در 9 ماهه امسال تولید فولاد میانی (بیلت، دانه و اسلب) به 24 میلیون و 492 هزار تن رسید.

در واقع بر اساس گزارش انجمن فولادسازان ایران، در 9 ماهه امسال تولید فولاد میانی (بیلت، بیلت و اسلب) به 24 میلیون و 492 هزار تن رسید.

ظرفیت تولید فولاد در کشور 45 میلیون تن در سال است.

در عین حال «بهرام سبحانی» رئیس انجمن فولادسازان ایران در گفتگو با بازار گفت: اکنون 45 میلیون تن ظرفیت تولید داریم اما به دلیل کمبود گاز نمی توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. و برق.”

سبحانی همچنین درباره اتفاقاتی که در منطقه در زمینه تولید و بازار فولاد داخلی و خارجی می گذرد، می گوید: هنوز در بازار خارجی حادثه، توقف یا کاهشی رخ نداده و این روند ادامه دارد. زیرا بیشتر بازارها منطقه ای یا آسیای جنوب شرقی هستند. با این حال، رکود نسبی در بازار داخلی وجود دارد. این بدان معناست که مصرف و تقاضا آنطور که باید قوی نیست و دلیل این مشکل ممکن است به نزدیکی پایان سال مربوط شود که انتظار داریم از سال آینده تغییر کند.

بر اساس این گزارش، اگرچه ایران سالانه بین 30 تا 32 میلیون تن تولید می کند، اما شرایط کنونی بازار با خواست تولیدکنندگان سازگار نیست و کارشناسان معتقدند در صورت آغاز نهضت ملی املاک، می توان پویایی را به کشور بازگرداند. . با این حال رئیس انجمن فولادسازان ایران می گوید: همانطور که می دانید در حوزه مسکن ملی هیچ اتفاقی نیفتاده و آنچه گفته اند محقق نشده است، اما اگر کلید را فشار دهید و شروع کنید، قطعا مصرف کننده خوبی پیدا می شود. بازار.

از سوی دیگر سبحانی درباره نوسانات قیمت فولاد در شرایطی که تقاضا کم است، می گوید: باید در نظر داشت که قیمت فولاد از ابتدای سال نه تنها افزایش نداشته، بلکه کاهش هم داشته است. در واقع هر محصولی که می خواهید تولید کنید دارای مجموعه ای از عوامل خاص است. در بخش فولاد، «انرژی، مواد اولیه، دستمزد، قطعات یدکی و حمل و نقل» از عوامل اصلی تأثیرگذار بر قیمت تمام شده هستند.

رئیس انجمن فولادسازان ایران: نرخ افزایش قیمت فولاد را نمی توان با نرخ افزایش قیمت کالاهایی که در آن فولاد استفاده می شود مانند لوازم خانگی، خودرو و منازل مقایسه کرد. این بدان معناست که قیمت فولاد افزایش نیافته و یا فقط اندکی افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که در مواردی که دولت متولی در نظر گرفته می شود مانند حمل و نقل، انرژی و تعیین دستمزد، روند قیمت همواره افزایشی بوده و بنابراین قیمت نهایی نیز رو به افزایش است. این در حالی است که نرخ افزایش قیمت فولاد به هیچ وجه قابل مقایسه با نرخ افزایش قیمت کالاهایی که در آن فولاد استفاده می شود مانند لوازم خانگی، خودرو و منازل نیست. این بدان معناست که قیمت فولاد افزایش نیافته و یا فقط اندکی افزایش یافته است.

این در حالی است که رئیس انجمن فولاد ایران سرعت افزایش قیمت فولاد را قابل مقایسه با سرعت افزایش کالاهایی مانند خودرو و لوازم خانگی نمی داند، زیرا اغلب سازندگان و سازندگان این بخش معتقدند که افزایش قیمت قیمت محصولات آنها تابعی از افزایش قیمت فولاد و آهن مصرفی است. اما سبحانی تاکید می کند که اگر روند قیمت فولاد را از ابتدای سال تا امروز بررسی کنید و این محصولات را که ادعا می کنند به دلیل افزایش قیمت فولاد افزایش یافته اند مقایسه کنید، متوجه می شویم که هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد.

پیش بینی قیمت فولاد تا پایان سال

سبحانی در خصوص برآورد قیمت فولاد تا پایان سال گفت: به هر حال تا پایان سال محدوده قیمت فولاد با قیمت های فعلی یکسان خواهد بود. به خصوص که در حال حاضر بازار تقریباً راکد است، اما اگر حرکتی صورت گیرد و تقاضا افزایش یابد، حداقل بازار می تواند تقویت شود و کشش داشته باشد. به خصوص اینکه آنچه در بورس عرضه می شود الان خریدار ندارد یا خریدار کمی دارد اما اگر اتفاقی نیفتد قطعا افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: اکنون قیمت شمش فولاد بین 18 تا 19 هزار تومان و قیمت میلگردهای آرماتور بین 22 تا 24 هزار تومان است. ورق های فولادی که تنوع زیادی دارند و به رشد قیمتی خود دست یافته اند.

بر اساس این گزارش، فعالان حوزه اسکلت فلزی گلایه‌های زیادی از افزایش قیمت ورق‌ها به‌ویژه ورق‌های مشکی دارند، به طوری که به گفته این تولیدکنندگان، قیمت ورق سیاه در ابتدا بین 31 تا 32 هزار تومان در هر کیلو بوده است. سال و در ابتدای دی ماه به 38 تا 40 هزار تومان رسید.

سبحانی نیز در این باره می گوید: در مورد قیمت ورق فولادی، یک بحث مربوط به بازار است و بحث دیگر مربوط به کارخانه; همانطور که می دانید تولید کننده بازار را کنترل نمی کند و فقط محصول را با قیمت پایه از پیش تعیین شده عرضه می کند. بنابراین، گاهی اوقات قیمت ها با قیمت های بازار بسیار متفاوت است; یعنی با این فرض که افرادی که به دلایلی از سهمیه ورق فولادی فراتر رفته اند می توانند آن را به بازار عرضه کرده و با قیمتی بسیار بالاتر از قیمت کارخانه عرضه کنند. اما اینکه معیار قیمت کارخانه چیست نوسان چندانی نداشته و نرخ ها مشخص است. به این ترتیب قیمت کارخانه نوسان نداشته است اما قطعا در بازار آزاد نوسان داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179942

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.