افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

رشد 18.2 درصدی تولید لوازم خانگی در سال گذشته 400 میلیون دلار لوازم خانگی صادر شد.

  • کد خبر : 301133
رشد 18.2 درصدی تولید لوازم خانگی در سال گذشته 400 میلیون دلار لوازم خانگی صادر شد.

به گزارش بازار، دولت سیزدهم با تدوین استراتژی، راه اندازی سامانه جامع معاملات و حذف قیمت های دستوری گامی اساسی در توسعه این صنعت در حوزه لوازم خانگی برداشت. پیش از ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم به حوزه لوازم خانگی، این صنعت مشکلات ریشه ای داشت که باعث کاهش رشد تولید و […]

به گزارش بازار، دولت سیزدهم با تدوین استراتژی، راه اندازی سامانه جامع معاملات و حذف قیمت های دستوری گامی اساسی در توسعه این صنعت در حوزه لوازم خانگی برداشت.

پیش از ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم به حوزه لوازم خانگی، این صنعت مشکلات ریشه ای داشت که باعث کاهش رشد تولید و سهم صادرات لوازم خانگی شد. اگرچه محصولات قاچاق در بازار این صنعت را با مشکل مواجه کرده بود.

دولت سیزدهم با راه اندازی طرح شناسایی و کد رهگیری کالا برای شناسایی محصولات تقلبی و قاچاق در کشور گامی دیگر برای رونق صنعت لوازم خانگی برداشت.

امروزه تولیدکنندگان لوازم خانگی با استفاده از خلاقیت، کسب دانش و تجربه در کنار رشد فناوری ها، حجم زیادی از محصولات متنوع و باکیفیت لوازم خانگی را داخلی کرده اند.

رشد 18.2 درصدی تولید لوازم خانگی در سال 1402
به گفته امید فضلی نیا، دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران، در سال 1401، 16 میلیون و 500 هزار انواع لوازم خانگی در کشور تولید شد که این رقم در سال 1402 به 19 میلیون و 500 هزار دستگاه رسید که به معنای رشد 2/18 درصدی است.

وی اعلام کرد: بر اساس سیاست دولت سیزدهم در سال 1403 قرار است 22 میلیون و 500 هزار دستگاه برای تولید لوازم خانگی تولید شود. اگر این اتفاق بیفتد شاهد رشد 15 درصدی خواهیم بود.

صادرات لوازم خانگی به ارزش 400 میلیون دلار در سال گذشته
فضلی نیا با اشاره به آمار صادرات لوازم خانگی به ایرنا گفت: صادرات در سال گذشته به 400 میلیون دلار رسید که نشان دهنده افزایش کیفیت و تولید قطعات و انواع لوازم خانگی بود که توانستند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ایران خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده رشد تولید نسبت به سال گذشته است.

قیمت لوازم ایرانی ارزانتر از لوازم خارجی است.
وی با اشاره به ارزان‌تر بودن لوازم خانگی ایرانی نسبت به خارجی‌ها، می‌گوید: قیمت محصولات ایرانی بسیار کمتر از محصولات مشابه در سایر کشورها است. در آمریکا به لطف بازار آزاد، قیمت لوازم خانگی بسیار بالاتر از قیمت محصولات مشابه در ایران است.

این صنفی ادامه می دهد: این صنعت نیازمند حمایت از طریق تخصیص بسته های حمایتی تولید و بسته های حمایتی صادراتی است تا بتواند هم از نظر کمی و کیفی تولید و هم از نظر ارزی عملکرد مثبت تری داشته باشد.

مسابقه لوازم خانگی ایرانی با برندهای خارجی
عباس ابهری از اعضای انجمن لوازم خانگی به خبرنگار ایرنا گفت: اگرچه قیمت تمام شده قطعات وارداتی لوازم خانگی از زمان سفارش تا تحویل در گمرک بالاست، اما تلاش شده تا محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب عرضه شود. قیمت های مناسب برای مردم

عباس ابهری می افزاید: تولیدکنندگان لوازم خانگی دارای کارخانه، برند، مشخصات فنی و سابقه هستند، بنابراین محصولی که تولید می کنند نه تنها از نظر کیفیت با محصولات مشابه خارجی رقابت می کند. بلکه بهتر است زیرا تولیدکنندگان داخلی از نظر کیفیت به مزیت نسبی دست یافته اند. اگرچه در تحریم هستیم اما با انتقال دانش فنی و توسعه زیرساخت ها حاضر به رقابت و حتی صادرات به کشورهای دیگر هستیم.

وی تاکید کرد: انتقال دانش به قدری برای تولیدکنندگان داخلی مهم است که می بینیم تولیدکنندگان برای کسب تجربه و از نزدیک با خط تولید به کارخانه های لوازم خانگی در کشورهای خارجی مراجعه می کنند.

یکی از اعضای انجمن لوازم خانگی با اشاره به تنوع در حوزه لوازم خانگی می گوید: اگرچه امروزه شاهد وجود تحریم هستیم، اما در فضای رقابتی تولیدکنندگان، انواع لوازم خانگی را با طرح های مختلف و قیمت های متفاوت تولید می کنیم. که با ذائقه خانه ها سازگار می شوند.

وی تصریح کرد: 30 درصد تولیدکنندگان واقعی در حوزه لوازم خانگی دارای ظرفیت اسمی و درصد رقابت پذیری بالایی هستند، بنابراین حتی محصولات خارجی قاچاقی که بدون پرداخت عوارض گمرکی، مالیاتی و بیمه ای وارد کشور می شوند، نتوانسته اند تولید را افزایش داده و کاهش دهند. کیفیت کالاهای ملی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=301133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.