افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

رشد کند توسعه انرژی های تجدیدپذیر پاسخگوی نیازهای کشور نیست

  • کد خبر : 373662
رشد کند توسعه انرژی های تجدیدپذیر پاسخگوی نیازهای کشور نیست

به گزارش رکنا، دکتر شینا انصاری; رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در «همایش توسعه انرژی های تجدیدپذیر در صنایع» که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل اهمیت توسعه به اینجا آمده ام. انرژی های تجدید پذیر وی ادامه داد: یکی از اساسی […]

به گزارش رکنا، دکتر شینا انصاری; رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز در «همایش توسعه انرژی های تجدیدپذیر در صنایع» که در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، اظهار داشت: به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست به دلیل اهمیت توسعه به اینجا آمده ام. انرژی های تجدید پذیر

وی ادامه داد: یکی از اساسی ترین چالش های امروز کشور ما بحث عدم تعادل انرژی است. ما این چالش را در محیط زیست و تامین آب داریم. در حوزه محیط زیست می توان گفت که این ناهماهنگی یک چالش بزرگ زیست محیطی است. اکنون وارد فصل سرد سال شده ایم و به موازات پدیده وارونگی دما، بحث عدم تعادل انرژی ممکن است کشور را مجبور به استفاده از سوخت های سنگین مانند گازوئیل در برخی شهرها کند و پیامدهای آن بر سلامتی تأثیر بگذارد. شهروندان و باعث آلودگی هوا می شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در واقع یکی از پیامدهای این عدم تعادل انرژی آلودگی هوا است که گاهاً باعث ایجاد یک سری درگیری های اجتماعی در شهرها شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تغییرات اقلیمی گفت: در منطقه ای از جهان هستیم که این موضوع بسیار متاثر است. خشکسالی، کاهش تالاب ها، عدم حق آبه و بارندگی کم از نشانه های این مشکل است.

انصاری تاکید کرد: قطعا در چنین شرایطی توسعه انرژی های تجدیدپذیر و سیاست گذاری در این زمینه می تواند باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش احتراق سوخت های فسیلی شود و به سازگاری با تغییرات اقلیمی کمک کند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با تغییرات اقلیمی دو رویکرد کلی داریم. یکی بحث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و دیگری افزایش سازگاری با تغییرات اقلیمی است. در بحث تاب آوری، قطعاً باید به سمت توسعه انرژی های تجدیدپذیر برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی حرکت کنیم. اکنون صنعت قدم هایی در این زمینه برداشته است اما قطعا این رشد کند، ناچیز و منفی با توجه به شرایط فعلی و مشکلاتی که وجود دارد نمی تواند پاسخگوی نیازهای ما باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی که در اداره کل محیط زیست شهرداری تهران بودم در راستای توسعه انرژی های تجدیدپذیر نیز با توسعه نیروگاه های خورشیدی کوچک اقدامات کوچکی انجام دادم اما این اقدامات محدودیت هایی دارد و ما ظرفیت خیلی بیشتر از اینهاست همانطور که در این جلسه اشاره شد، در کشور ما می توانیم 300 روز در سال از انرژی خورشیدی استفاده کنیم که واقعا پتانسیل ارزشمندی است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت نیرو و هر صنعتی که بخواهد انرژی های تجدیدپذیر را توسعه دهد در برنامه خود برای تسریع در این روند کمک خواهیم کرد تا مشوق هایی در نظر گرفته شود. این موضوع در اسناد اولیه ما نیز دیده شده است و به عنوان مثال، ماده 22 برنامه هفتم، سازگاری با تغییرات اقلیمی از طریق توسعه انرژی های تجدیدپذیر را تحلیل می کند.

انصاری اضافه کرد: در سازمان حفاظت محیط زیست صندوق ملی محیط زیست را داریم که تسهیلات محدودی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر ارائه می کند، اما لازم است با دستگاه های مختلف دولتی از جمله وزارت نیرو و وزارت حراست برای تشویق همکاری کنیم. صنایعی که علاقه مند به حرکت در این مسیر هستند، اقدام کنیم.

وی با تاکید بر دیپلماسی زیست محیطی گفت: در این بحث باید از توانمندی های بین المللی نیز استفاده کنیم. ما اکنون صندوق سبز UCF را داریم که قطعا می توانیم با تقویت تعاملات بین المللی از امکانات آنها استفاده کنیم. همچنین اجلاس سران COP را در شهر باکو پیش رو داریم و امیدواریم دولت چهاردهم بتواند به خوبی از ظرفیت خود استفاده کند و بتوانیم تسهیلات بین المللی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر به کشور بیاوریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.