افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

رشد پایه پولی به پایین ترین حد در 17 ماه گذشته 11 درصد کاهش در تورم مسکن همتا به همتا رسید.

  • کد خبر : 202039
رشد پایه پولی به پایین ترین حد در 17 ماه گذشته 11 درصد کاهش در تورم مسکن همتا به همتا رسید.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی در مقدمه نشست خبری خود با اشاره به رشد تولید در سال 1402 اظهار داشت: در بخش واقعی اقتصاد ایران اخیرا گزارشی از تولید و فروش شرکت های بزرگ منتشر شده است. کشور. بر این اساس در دی ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل شاهد افزایش تولید […]

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی در مقدمه نشست خبری خود با اشاره به رشد تولید در سال 1402 اظهار داشت: در بخش واقعی اقتصاد ایران اخیرا گزارشی از تولید و فروش شرکت های بزرگ منتشر شده است. کشور. بر این اساس در دی ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل شاهد افزایش تولید بودیم و تولید در دی ماه 1.9 درصد و نسبت به آذرماه امسال 4.5 درصد افزایش داشت. در بخش های شیمیایی و متالورژی به ترتیب 6 و 9 درصد رشد داشته ایم.

وی در خصوص بخش قیمتی اقتصاد نیز به کاهش رشد نقدینگی اشاره کرد و گفت: هدف کنترل نقدینگی تا پایان سال جاری 25 درصد بوده که در پایان دی ماه به 25.2 درصد کاهش یافته است و رشد نقدینگی نیز افزایش یافته است. پایه پولی به 31.7 درصد رسیده که کمترین نرخ در 17 درصد است. ماه گذشته رشد نقدینگی در دولت قبل به 40 درصد رسید.

خاندوزی ادامه داد: دولت موفق شد یکی از لنگرهای بادی را به خوبی تحت کنترل درآورد.

سخنگوی اقتصادی دولت با تاکید بر اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار، تورم نقطه به نقطه مسکن در پایان دی ماه نسبت به دی ماه 1401 11 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: علاوه بر این، نسبت به اردیبهشت ماه امسال، نقطه به … تورم نقطه ای تقریباً 75 واحد درصد کاهش یافته است. قیمت مسکن داشته ایم البته این رقم به معنای کاهش نرخ رشد قیمت هاست و البته تعداد قیمت مسکن امسال به صورت مطلق کاهش یافته است. تورم ماهانه مسکن در سال جاری 5 ماه است که منفی بوده، در سایر ماه ها رشد بسیار پایین و در ماه هایی که منفی نبوده اند رشد مثبت زیر 2 درصد داشته است.

خاندوزی گفت: ترانزیت در پایان دی ماه از مرز 14 میلیون و 200 هزار تن عبور کرد که نسبت به 10 ماه سال گذشته 30 درصد افزایش را نشان می دهد و امیدواریم تا پایان دی ماه به 16 میلیون تن کالای ترانزیت از خاک ایران برسیم. دلیل اهمیت رشد ترانزیت این است که ناکارآمدی تحریم ها راه حل دولت سیزدهم و استقرار اقتصاد ایران در منطقه و همسایگان آن است و باید اقتصاد ایران را از منظر ارتقا دهیم. روابط بین‌الملل برای کاهش اثربخشی تحریم‌ها

وزیر اقتصاد درباره ساماندهی ارزهای رمزپایه اظهار کرد: راهبرد دولت در این زمینه شفافیت و دیده شدن این بخش است. علاوه بر این، ما به دنبال تدوین قوانینی برای جلوگیری از تقلب و شفافیت هستیم. در کشورهای دیگر، ابزارهای مختلف برای دید. این بخش ایجاد شده است به خصوص که این حوزه به عدم شفافیت گرایش دارد، در قانون جدید بانک مرکزی که در آذرماه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد، این وظیفه به بانک مرکزی سپرده شده است که سندی برای ارزهای رمزنگاری شده تهیه کند تا بانک مرکزی بتواند در این مورد شفاف باشید سند آماده شده و در مرحله بررسی و تایید است.

صدور پروانه صید برای صیادان بوشهر و سیستان و بلوچستان
سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به اعطای پروانه صید در استان هرمزگان گفت: پس از 20 سال اعطای پروانه صید از انحصار خارج شده و به راحتی در اختیار صیادان قرار می گیرد. با همکاری استاندار هرمزگان صدور مجوز فقط برای ساکنین وسایادان بدون کاغذبازی و مراجعه شخصی انجام شد. مراحل ثبت نام برای دو استان سیستان، بلوچستان و بوشهر آغاز شده است و متقاضیان می توانند درخواست خود را برای شیلات و قایق ثبت کنند و پس از تکمیل فهرست، این فرآیند برای استان خوزستان عملیاتی می شود.

دولت هیچ برنامه ای برای تغییر ساعت رسمی کشور ندارد
خاندوزی با تاکید بر اینکه دولت برنامه ای برای طرح لایحه تغییر ساعت کاری رسمی کشور ندارد، گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی، دولت این اختیار را دارد که ساعت دستگاه های زیرمجموعه خود را به گونه ای تنظیم کند که استفاده بهینه شود. انرژی حاصل می شود.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: بررسی‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد که در فصل گرم سال گذشته تغییر ساعت کار در مجتمع‌های تحت نظارت دولت و نهادهای عمومی باعث صرفه‌جویی 850 مگاواتی شده است. در مصرف برق کشور که معادل تولید سه نیروگاه است.

وی ادامه داد: با توجه به اثربخشی این سیاست، دولت در سال آینده از این ظرفیت برای کاهش مصرف انرژی استفاده خواهد کرد.

خاندوزی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادعای افزایش قیمت نان در برخی نانوایی ها، تصریح کرد: سیاست دولت در این زمینه این است که نسبت قیمت تمام شده نان بر معیشت و سفره خانوار پایین بماند. این نسبت در ابتدای دولت 2.5 درصد بود که الان 2 درصد شده است، کاهش یافته است، در برخی استان ها درخواست افزایش قیمت کردند که به شوراهای آرد و نان رفت و تصویب شد، اما تخلفی در آن صورت گرفته است. قیمت و کیفیت در حیطه فعالیت های وزارت صلح و سازمان تعزیرات بررسی خواهد شد.

خاندوزی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بازماندگان اقدامات عدالتخواهانه و رایزنی با برخی وزارتخانه ها برای تامین سهام فرعی گفت: دو سال دیگر موضوع عرضه در قانون بودجه مطرح شد. اقدامات عدالتخواهانه برای بازماندگان ارسال شد، اما به دلیل عدم واگذاری سهام برخی از وزارتخانه ها، اجرا نشد. ما اصرار داریم که شرکت هایی که این لیست را ایجاد می کنند، شرکت های ارزشمندی هستند. امیدواریم مخالفت دو وزارتخانه مخالف را حل کنیم. مذاکرات مقدماتی با وزارتخانه های ذیربط و بازوی حقوقی دولت انجام شده است و امیدواریم نظر دولت در این خصوص جلب شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=202039

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.