افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
0

رشد نرخ ارز موقتی است. بازرگانان، طراحان گران قیمت. افزایش احساسی طلا و ارز.

  • کد خبر : 378678
رشد نرخ ارز موقتی است. بازرگانان، طراحان گران قیمت. افزایش احساسی طلا و ارز.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: در پی افزایش قیمت جهانی طلا و متعاقب آن افزایش قیمت طلا در بازار طی روزهای اخیر، قیمت ارز نیز به دلیل هیاهوی جنگ در خاورمیانه افزایش یافت و قیمت هر دلار آمریکا افزایش یافت. در بازار داخلی پس از یک دوره طولانی ثبات قیمت، اکنون به بیش از 61 […]

بازار؛ گروه بانک و بیمه: در پی افزایش قیمت جهانی طلا و متعاقب آن افزایش قیمت طلا در بازار طی روزهای اخیر، قیمت ارز نیز به دلیل هیاهوی جنگ در خاورمیانه افزایش یافت و قیمت هر دلار آمریکا افزایش یافت. در بازار داخلی پس از یک دوره طولانی ثبات قیمت، اکنون به بیش از 61 هزار تومان رسیده است. مردم زیاد متوجه افزایش قیمت نشده‌اند، زیرا در سال‌های اخیر نرخ ارز افزایش می‌یابد، خریداران برای سودآوری یا عقب نماندن از عرضه ارز به بازار حمله می‌کردند، اما اکنون خبری از این موضوع نیست. چنین وضعیتی و شرایط بازار نسبتاً آرام است.

این وضعیت به این دلیل است که مردم از تجربه گذشته به خوبی می دانند که نوسانات قیمت ارز در پی رویدادهای سیاسی، تنش در منطقه به ویژه جنگ بین رژیم جعلی اسرائیل و لبنان، موقتی است و از زمان رشد قیمت این محصول هیچ دلیل اقتصادی ندارد، بنابراین بسیاری مانند گذشته درگیر خرید ارز نیستند. در حالی که در گذشته با کوچکترین اتفاق سیاسی و بین المللی، بازار ارز مملو از سرمایه گذاران و مردم عادی می شد که برای افزایش ارزش سرمایه، سرمایه و پس اندازهای خود را به دلار و طلا به عنوان دارایی ارزشمند تبدیل می کردند. برای محافظت در برابر تورم ناشی از حوادث سیاسی و…

با توجه به نظر کارشناسان و تجربه ای که مردم در مورد علل تغییر نرخ ارز در بازار دارند، زیرا تنش های سیاسی و اقدامات نظامی معمولا موقتی بوده و حتی در صورت تداوم، در نهایت آثار آن از بین می رود، به طوری که وارد بازار می شود. ارز بازار و تحمیل تقاضای اضافی. در این شرایط یک اشتباه بزرگ محسوب می شود

ریسک بالای ورود به بازار ارز.

البته در دو سه سال اخیر بانک مرکزی با اعمال سیاست های کارشناسی و اصولی از جمله عرضه ارز به متقاضیان واقعی در بازارهای رسمی، نیاز خود به این گونه کالاها را تامین کرده است. رویکردی تحسین برانگیز که از رشد تقاضای کاذب در بازار جلوگیری کرده و همین موضوع تاثیر زیادی بر رشد غیرمنطقی و غیر واقعی ارز در پی افزایش تقاضا و در عین حال سود معامله گران داشته است. باج گیری قیمت در این بازار. . بازاری که در سال های اخیر محلی برای سوداگران و دلالان سودجو بود که در زمان های خاص بازار را به دست گرفتند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.

با توجه به نظر کارشناسان و تجربه ای که مردم در مورد علل تغییر نرخ ارز در بازار دارند، زیرا تنش های سیاسی و اقدامات نظامی معمولا موقتی بوده و حتی در صورت تداوم، در نهایت آثار آن از بین می رود، به طوری که وارد بازار می شود. ارز بازار و تحمیل تقاضای اضافی. در این شرایط، اشتباه بزرگی محسوب می‌شود که می‌تواند برای سرمایه‌گذارانی که وارد بازار می‌شوند و ارز می‌خرند، مایه تاسف باشد. البته اتفاقات سیاسی قطعا تاثیرات موقتی خود را بر بازار ارز بر جای می‌گذارد، اما نباید تصور کرد که چنین اتفاقاتی ادامه خواهد داشت که نمونه آن حمله ایران به رژیم صهیونیستی در اوایل سال جاری بود که باعث افزایش نرخ ارز شد. در بازار پس از مدت کوتاهی قیمت ها به شرایط قبلی بازگشت.

تغییر قیمت کنونی در بازار ارز ربطی به مسائل اقتصادی ندارد و متاثر از رویدادهای منطقه ای و بحث های سیاسی و بین المللی به ویژه جنگ بین نیروهای حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی است.

رشد نرخ ارز مبنای اقتصادی ندارد

بنابراین با افزایش تقاضای کاذب، بازار ارز نباید تحت فشار قرار گیرد، زیرا رشد نرخ ارز در حال حاضر ناشی از شوکی است که وارد بازار شده است و شکی نیست که در روزهای آینده وجود دارد. تا زمانی که تنش در منطقه گسترش نیابد، فرصتی برای بازگشت قیمت در این بازار خواهد بود. سید مرتضی افه، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرگزاری “بازار” وی بیان کرد: تغییر قیمت کنونی در بازار ارز ربطی به مسائل اقتصادی ندارد و متاثر از اتفاقات منطقه ای و بحث های سیاسی و بین المللی به ویژه جنگ نیروهای حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: با تشدید حملات دوجانبه و تشدید جنگ در خاورمیانه با گسترش بیشتر، این احتمال وجود دارد که تقاضای جهانی طلا و ارز در بازارهای جهانی دوباره رشد کند. دارایی به این دلیل است که بسیاری از مردم از ترس آینده ممکن است سرمایه خود را به طلا و ارز به عنوان دارایی با ارزش تبدیل کنند تا ارزش سرمایه خود را از رنج تورم حفظ کنند. اقدامی که در سال های اخیر شاهد آن بودیم اما با فروپاشی سیر تکاملی قیمت ها به روال گذشته بازگشت.

دخالت دولت با عرضه ارز به بازار در چنین شرایطی برای کنترل بازار و جلوگیری از رشد قیمت ها، هرچند ممکن است بر نرخ رشد کاذب نرخ ها تاثیر بگذارد، اما تحلیل ها نشان می دهد که این روزها همه چیز به روال عادی بازگشته است. . سرعت رویدادها در منطقه

تاثیر سرعت رویدادهای منطقه بر قیمت طلا و ارز

این کارشناس اقتصادی در ادامه افزود: مداخله دولت با عرضه ارز به بازار در چنین شرایطی برای مدیریت بازار و جلوگیری از رشد قیمت ها، اگرچه ممکن است بر میزان رشد کاذب نرخ ها تاثیرگذار باشد، اما تحلیل ها نشان می دهد که این روزها همه چیز است وضعیت سرعت حوادث در منطقه در حال بازگشت است. البته مذاکرات رئیس جمهور پزشکی کشورمان در سفر به نیویورک نشانه هایی از خوش بینی دارد و این موضوع می تواند با حفظ اقتدار تاثیر مثبتی بر اقتصاد و بازار کشور بگذارد. از سوی دیگر، اگر تنش ها در منطقه مستمر و بلندمدت نباشد، انتظار می رود بازارها پس از شوک کوتاه مدت به روال عادی خود بازگردند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون قیمت ها در بازار طلا و ارز در مسیر رشد قرار دارند. افزایش قیمت همانطور که گفته شد ناشی از رویدادهای سیاسی منطقه و حمله موشکی اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان است به طوری که امروز در بازار آزاد قیمت هر گرم طلای 18 عیار 4 میلیون و 28 هزار تومان است. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 47 میلیون تومان به 800 هزار تومان رسیده است. همچنین نرخ دلار به بیش از 61 هزار تومان رسید. افزایش قیمتی که به گفته کارشناسان مبنای اقتصادی ندارد و ناشی از تنش های منطقه ای است. بنابراین ورود به چنین بازارهایی به دلیل اشتیاق زیاد می تواند ریسک بالایی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=378678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.