افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

رشد دیجیتال مارکتینگ و تاثیر شگرف آن بر بازار ایران و تحول روش های تبلیغات و برندسازی.

  • کد خبر : 387319
رشد دیجیتال مارکتینگ و تاثیر شگرف آن بر بازار ایران و تحول روش های تبلیغات و برندسازی.

به گزارش بازار، پیش‌بینی‌های کارشناسان اقتصادی در ایران نشان می‌دهد که در سال‌های آینده بیش از نیمی از شرکت‌ها و هلدینگ‌های کوچک و بزرگ برای حفظ برند و درآمد خود مجبور به استفاده از دیجیتال مارکتینگ و ابزار هستند. شاید بسیاری از تاجران و مدیران در ایران ندانند دیجیتال مارکتینگ چیست و بدون شک می […]

به گزارش بازار، پیش‌بینی‌های کارشناسان اقتصادی در ایران نشان می‌دهد که در سال‌های آینده بیش از نیمی از شرکت‌ها و هلدینگ‌های کوچک و بزرگ برای حفظ برند و درآمد خود مجبور به استفاده از دیجیتال مارکتینگ و ابزار هستند.

شاید بسیاری از تاجران و مدیران در ایران ندانند دیجیتال مارکتینگ چیست و بدون شک می تواند یکی از بزرگترین نقاط ضعف مدیران باشد. نقل شده از آکادمی الیاستم به عنوان مرجع معتبر آموزش دیجیتال مارکتینگ در ایران، دیجیتال مارکتینگ بخشی از بازاریابی است که از اینترنت و فناوری های دیجیتال مانند رایانه، تلفن همراه و سایر رسانه ها و پلتفرم های دیجیتال برای ارائه محصولات و خدمات استفاده می کند.“.

با توجه به تعریف دیجیتال مارکتینگ می توان ابزارهای این بازاریابی را پیدا کرد. از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که در ایران بیشتر مورد توجه قرار گرفته و باعث تغییر روند درآمدی شده اند می توان به ترتیب سایت و سپس در شبکه های اجتماعی مختلف اشاره کرد.

تاثیر سایت به عنوان یک ابزار دیجیتال مارکتینگ برای تغییر بازار و افزایش فروش.

شاید ده سال پیش اگر کارشناسان اعلام می کردند که اکثر شرکت های بزرگ ایران در آینده بیش از 70 درصد از فروش خود را از آن سایت انجام می دهند، مردم باور نمی کردند. اما اکنون می توان گفت که این اتفاق افتاده است. اگر آمار ده سال پیش را با هم مقایسه کنیم، این موضوع به خوبی درک می شود.

به عنوان مثال، در سال 2014 و قبل از آن، بازارهای آنلاین در مراحل اولیه خود بودند و مردم اعتماد کافی به خرید اینترنتی نداشتند و ترجیح می دادند خرید خود را به صورت حضوری انجام دهند. اما امروزه درصد بسیار بالایی از مردم خرید خود را از سایت انجام می دهند و حتی برخی از خدمات روزانه خود مانند استفاده از تاکسی آنلاین را از این طریق انجام می دهند.

یکی دیگر از تاثیراتی که دیجیتال مارکتینگ و سایت بر بازار داشته است، افزایش تنوع محصولات و خدمات در تمامی زمینه ها بوده است. هنگامی که کاربر جستجو را انجام می دهد. ، انتظار دارد برخی از کمیاب ترین محصولات موجود را داشته باشد و به همین دلیل است که در مقایسه با سال های گذشته که فقط پوشاک و کتاب گنجانده شده بود، امروزه می توانید همه چیز را از لوازم الکترونیکی گرفته تا مواد غذایی را به صورت آنلاین خریداری کنید، که en این موضوع افراد را به خود جذب کرده است. برای خرید از طریق سایت

اگر مقایسه ای با ده سال پیش انجام دهیم، حتی روش پرداخت نیز توسط دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن اصلاح شده است. وجود وب سایت و خرید آنلاین باعث شد تا افراد در نهایت پول نقد را فراموش کنند و هزینه های خود را به صورت دیجیتال از طریق کارت های بانکی پرداخت کنند.

این تأثیرات متنوع باعث شد مردم ایران خرید اینترنتی با شیب نسبتاً تند را انتخاب کنند و حدود 50 درصد از خرید خود را از طریق بازاریابی دیجیتال انجام دهند. در مجموع وجود سایت تحول بزرگی در نحوه فروش و در بازار ایران ایجاد کرده است.

در کنار این پیشرفت ها، دیجیتال مارکتینگ و به خصوص مهم ترین ابزار دیجیتال مارکتینگ (سایت) توانسته مشاغلی را ایجاد کند که در حال حاضر جزو پردرآمدترین های دنیا محسوب می شوند. یکی از آنها کارشناس سئو است. افزایش درآمد از طریق سایت تنها به طراحی و ساخت سایت ختم نمی شود. حضور یک متخصص سئو آنقدر مهم است که سایت بدون سئو بی معنی خواهد بود. سئو در لغت به معنای بهینه سازی موتور جستجو است. یعنی باید سایت خود را بر اساس اصول سئو بهینه کنید تا در صفحه رتبه بندی موتورهای جستجو برای کلمات مرتبط با حوزه کاری شما رتبه خوبی داشته باشد تا افراد به سایت شما بیایند.

با توجه به توضیحات ارائه شده، هر سایتی به یک متخصص سئو نیاز دارد تا با ابزارها و تحلیل های خود سایت را بهینه کند و در نتیجه از طریق دیجیتال مارکتینگ درآمد را افزایش دهد. به همین دلیل آموزش سئو در مشهدتهران، اصفهان، تبریز و … که از شهرهای بزرگ و پرجمعیت ایران هستند بسیار مهم هستند و هر ساله صدها و حتی هزاران نفر با آموزش سئو وارد بازار کار می شوند. به غیر از ایجاد شغلی به نام سئو، موارد دیگری مانند ویرایشگر، طراح گرافیک، نویسنده و … نیز مورد نیاز است. برای سایت

رشد مهم فضای مجازی در بازاریابی دیجیتال

شاید هیچکس باور نمی کرد که فضاهای مجازی بتواند در فروش موثر باشد. در سال های اخیر تعداد زیادی تبلیغات در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام دیده می شود که شاید ماهیت آن از یک شبکه اجتماعی به یک شبکه تبلیغات محور تبدیل شود. البته او در این امر موفق بوده و توانسته کسب و کارهای آنلاین زیادی راه اندازی کند.

رشد دیجیتال مارکتینگ و تاثیر شگرف آن بر بازار ایران و تحول روش های تبلیغات و برندسازی.

البته این مشکل به اینستاگرام محدود نمی شود. سایر شبکه های اجتماعی مانند آپارات، یوتیوب، روبیکا و… آنها نیز در همین راستا مورد توجه قرار گرفته اند. اما دلیل یا دلایل روی آوردن اکثریت کارآفرینان به شبکه های اجتماعی چیست؟ برای پاسخ به این سوال، ارزش بررسی مزایای دیجیتال مارکتینگ را دارد.

نگاهی به مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در ایران

دیجیتال مارکتینگ در دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و حتی در برخی از دانشگاه های ایران و جهان تدریس می شود. حال می توان به دلایل زیر به اهمیت بازاریابی دیجیتال اشاره کرد:

فروش بدون محدودیت زمانی و مکانی: در بازار سنتی، فروشنده یا مدیر یک شرکت فقط می تواند محصول یا خدمات خود را در شهر خود عرضه کند و اگر قصد عرضه آن را در شهرهای دیگر داشته باشد، با هزینه همراه خواهد بود. اما با دیجیتال مارکتینگ این محدودیت از بین رفته و مشتریان شما می توانند محصول شما را از هر نقطه ای از کشور خریداری کنند. علاوه بر این، هیچ محدودیت زمانی برای فروش از بازاریابی دیجیتال وجود ندارد.

امکان اندازه گیری و بررسی آمار: یکی از ویژگی های مهم و ضروری دیجیتال مارکتینگ، توانایی تجزیه و تحلیل و بررسی داده ها است که می تواند برای استراتژی فروش شما مفید باشد. در حالت سنتی بازار، مشتری محصول را می خرد و دفتر شما را ترک می کند و شما نمی توانید هیچ تحلیلی انجام دهید. در گذشته، میزان فروش و نیازهای افراد مختلف را شناسایی خواهید کرد.

تعیین مخاطب هدف: یکی از دغدغه های اصلی هر استارتاپی ورشکستگی و عدم موفقیت در کسب و کار است. شکست در تجارت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از این دلایل عدم شناخت از سوی جامعه هدف است. مشاهده شده است که چندین شرکت به دلیل عدم ارزیابی نیازها و جامعه هدف و تعداد افراد نیازمند محصول خود ورشکسته شده اند. در دیجیتال مارکتینگ و با توجه به اندازه گیری و تایید آمار می توانید از طریق آزمون و خطا نیازهای افراد و جامعه هدف خود را بشناسید و محصول خود را با توجه به آنها عرضه کنید.

برای شناسایی مخاطب هدف یکی از روش ها استفاده از قیف فروش است. قیف فروش شامل مسیری است که مشتری برای خرید نهایی محصول شما طی می کند. قیف فروش از مراحل مختلفی تشکیل شده است که هر کدام نیاز به مطالعه و تحقیق زیادی دارد. بنابراین می توان گفت یکی از روش های مهم تحلیل و تحلیل قیف فروش است که در انتخاب استراتژی فروش مناسب می تواند بسیار راحت باشد.

اطلاعات بیشتر: قیف فروش چیست؟

امکان تبلیغات گسترده و پرطرفدار: شاید یکی از عواملی که بسیاری از افراد را به استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای گسترش خود سوق داده است، وجود رسانه های تبلیغاتی با هزینه بسیار مقرون به صرفه و جامعه هدف بزرگ، دلایلی باشد که جذابیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ را برای افراد مختلف دو چندان کرده است.

هزینه بسیار کم برای راه اندازی دیجیتال مارکتینگ: مقایسه دیگری که می توان بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی سنتی انجام داد، بحث هزینه اولیه و سپس هزینه های متفرقه است. در بازار سنتی انتخاب مکانی برای فروش محصول ضروری است که هزینه قابل توجهی را می طلبد. همچنین مسائلی مانند اجاره، هزینه های آب و برق مانند آب، برق و غیره وجود خواهد داشت. که باید در نظر گرفته شود. اما استارتاپ دیجیتال مارکتینگ اینگونه نخواهد بود. تنها هزینه ها حقوق افراد شاغل در این منطقه است که در مقایسه با هزینه های بازارهای سنتی بسیار ناچیز است.

موارد ذکر شده بخشی از دلایل استفاده ایرانیان از دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود بود. همه این موارد به ما نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال چقدر می تواند در بازار ایران موثر باشد. مانند قبل، تأثیر قابل توجهی بر شرکت ها داشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=387319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.