افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

رشد بیش از 4 برابری تولید گندم در لرستان

  • کد خبر : 369427
رشد بیش از 4 برابری تولید گندم در لرستان

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید عماد شاهرخی در مراسم شکرگزاری گندم که در روستای حکیم آباد شهرستان بروجرد برگزار شد، ضمن تشکر از الطاف و رحمت لایزال الهی، اظهار داشت: امروز روز شکرگزاری وحدت و یکپارچگی در استان است چرا که توفیق حاصل شده بود. نه تنها برای بخش کشاورزی، بلکه تمامی دستگاه های دولتی، […]

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید عماد شاهرخی در مراسم شکرگزاری گندم که در روستای حکیم آباد شهرستان بروجرد برگزار شد، ضمن تشکر از الطاف و رحمت لایزال الهی، اظهار داشت: امروز روز شکرگزاری وحدت و یکپارچگی در استان است چرا که توفیق حاصل شده بود. نه تنها برای بخش کشاورزی، بلکه تمامی دستگاه های دولتی، امنیتی و اقتصادی استان در رسیدن به این جایگاه مشارکت داشته اند.

وی گفت: امروز نیز روز شکرگزاری از اقتدار و تلاش مردان و زنان جهادگر است که با کمترین توقع شبانه روز در کنار تولیدکنندگان خدمت می کنند.

شاهرخی بیان کرد: امسال تولید گندم در کشور 3 برابر و در استان لرستان 4.3 برابر شده است و با خرید بیش از 537 هزار تن گندم رکورد تولید گندم در تاریخ کشاورزی لرستان است که نشان از وجود دارد. تلاش زیادی در این مورد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه گفت: بارندگی ها به تنهایی در دستیابی به این محصول موثر نبود زیرا در سال 1393 با وجود بارندگی های مشابه، خرید گندم 370 هزار تن بوده است، اما در سال زراعی جاری بیش از 537 تن تضمینی بوده است. خریداری شده است. این امر نشان می دهد که بخشنده جایگاه کارشناسان کشاورزی در افزایش تولید است.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: امروزه انتقال دانش و مدیریت صحیح کشاورزی از جمله استفاده از ارقام مناسب، مبارزه با عوامل زیان آور، کاهش ضایعات و … باعث افزایش عملکرد در واحد سطح شده است.

شاهرخی گفت: جهاد کشاورزی استان با حمایت روزانه 90 هزار نفر در کارگاه های آموزشی، 12 هزار نفر در روز و 35 هزار نفر در کلاس های مهارتی نقش بی بدیلی در ارتقای دانش بهره برداران داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به رتبه سوم کشور در تولید دیم افزود: امسال در رتبه بندی 16 معاون رئیس جمهور و اداره کل وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی لرستان رتبه اول را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد. کشور

وی با اشاره به رکوردهای بی نظیری که امسال در تولید گندم دیم و تر در استان به ثبت رسیده است، گفت: اگر از بخش کشاورزی استان با این ظرفیت عظیم غافل شویم، قطعا ضرر خواهیم کرد.

شاهرخی تصریح کرد: استان لرستان هیچ گاه منابع کشور به اندازه تولید خود نداشته است و انتظار می رود اقدامات خوبی که در دولت شهید رئیسی آغاز شد در دولت دکتر مزیکیان نیز ادامه داشته باشد و به حوزه کشاورزی نیز توجه ویژه ای شود. بخش استان

وی در پایان از مسئولان ذیربط خواست تا مطالبات کشاورزان تجاوزکارانه و باقی مانده پول گندم کاران را در اسرع وقت پرداخت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.