افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

رشد بی‌سابقه معاملات برق در بورس، مشکلاتی را در عدم تعادل برق آشکار می‌کند.

  • کد خبر : 405000
رشد بی‌سابقه معاملات برق در بورس، مشکلاتی را در عدم تعادل برق آشکار می‌کند.

به گزارش بازار، پیام باقری رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت برق در نشست خبری گفت: بخش مهمی از مشکلات عدم تعادل برق با سیاستگذاری صحیح قابل حل است. وی افزود: هدف برنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی 8 درصدی است که با توانمندی ها و توان کشور همخوانی دارد، اما اجرای آن الزاماتی دارد و یکی […]

به گزارش بازار، پیام باقری رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت برق در نشست خبری گفت: بخش مهمی از مشکلات عدم تعادل برق با سیاستگذاری صحیح قابل حل است.

وی افزود: هدف برنامه هفتم توسعه رشد اقتصادی 8 درصدی است که با توانمندی ها و توان کشور همخوانی دارد، اما اجرای آن الزاماتی دارد و یکی از زمینه هایی که می تواند از این رشد اقتصادی حمایت کند این است. صنعت برق

باقری با بیان اینکه بی شک محرک رشد 8 درصدی بخش خصوصی است، گفت: دولت باید فعالیت بخش خصوصی را تسهیل کند و بین دخالت و نظارت تمایز قائل شود.

وی ادامه داد: آنچه که به صنعت برق آسیب می زند دخالت های دولت، قیمت های تکلیفی و اقتصاد مبتنی بر دریافت یارانه است که باعث بروز مشکلات عدیده ای در صنعت برق شده است و بروز این مشکلات در عدم تعادل بین تولید و تقاضای برق خود را نشان داده است. . .

باقری از موفقیت اتحادیه در ایجاد قراردادهای تیپی خبر داد و گفت: هماهنگ سازی قراردادهای تامین کالا در حوزه انتقال و توزیع یکی از دستاوردهای بزرگی بود که با تلاش اعضای اتحادیه به دست آمد و بخشی از مشکلات را کاهش داد. این رشته

وی افزود: برای اولین بار قراردادهای تیپ را ثبت و تایید کردیم و فعالان اقتصادی در حوزه انتقال و توزیع فضای قراردادهای یکطرفه را رها کردند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت برق تصریح کرد: در پایان برنامه ششم توسعه باید 80 درصد نیروگاه های کشور در اختیار بخش خصوصی باشد اما این رقم اکنون 60 درصد و 40 درصد نیروگاه است. گیاهان در مالکیت بخش دولتی باقی می مانند.

وی ادامه داد: در گذشته سرمایه گذاری توسط دولت انجام می شد اما منابع دولتی دیگر جوابگوی نیاز سرمایه گذاری ها نیست. منابع مالی در کشور موجود است و محدودیتی برای وجود منابع مالی نداریم، اما برای هدایت منابع مالی به سمت بخش تولیدی مشکل داریم.

در ادامه این جلسه جعفر جولا نایب رئیس اتحادیه صنعت برق اظهار داشت: در سال 1401 به مبلغ 15 میلیارد تومب و در سال 1402 به مبلغ 30 میلیارد تومبه اسناد خزانه صادر و بخشی از پیمانکاران حل و فصل شد. ‘مسائل.

وی افزود: با تمرکز خوب بر توسعه فروش برق در بورس انرژی، شاهد رشد بی سابقه معاملات برق در بورس انرژی هستیم، بنابراین حجم و ارزش معاملات برق در بورس انرژی در 6 ماهه نخست سال گذشته سال گذشته به ترتیب 2 میلیارد کیلووات ساعت و 640 میلیارد تومان بود که در نیمه اول امسال به 78 میلیارد کیلووات ساعت و 11 میلیارد تومان رسید.

جولا با بیان اینکه اگر سازوکارهای تبادل انرژی به درستی تعریف شود می توان قیمت مناسبی پیدا کرد، تصریح کرد: در این صورت عدم تعادل اقتصاد برق تا حدودی اصلاح می شود و رویه های صنعت برق به سمت اصلاح هدایت می شود. و بهبود یابد.”

وی ادامه داد: خواسته ما این است که تمام برق مشترکان صنعتی با قیمت عادلانه از طریق بورس انرژی تامین شود تا عدم تعادل در حوزه مالی و به تبع آن عدم تعادل تولید و مصرف برق نیز برطرف شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.