افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
4

رسمی/ امتیازهای تخفیف سپاهان و پرسپولیس برگشتند/ بالای جدول تغییر کرد! + جدول

  • کد خبر : 162990
رسمی/ امتیازهای تخفیف سپاهان و پرسپولیس برگشتند/ بالای جدول تغییر کرد!  + جدول

به گزارش رکنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون، رای کمیته استیناف به شرح زیر است: به گزارش محتوای فایل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران با توجه به عدم رعایت دستورالعمل قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و کادر مربیگری و سایر افراد حاضر در مسابقات فصل 1403-1402 نسبت به بازیکن گئورگی گلسیانی، طبق مصوبه شماره […]

به گزارش رکنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون، رای کمیته استیناف به شرح زیر است:

به گزارش محتوای فایل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران با توجه به عدم رعایت دستورالعمل قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و کادر مربیگری و سایر افراد حاضر در مسابقات فصل 1403-1402 نسبت به بازیکن گئورگی گلسیانی، طبق مصوبه شماره 1158 مورخه ۲۶ مهر ماه ۱۴۰۲ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به کسر یک امتیاز از تیم فوتبال بزرگسالان حاضر در فصل جاری لیگ برتر و پرداخت یکصد میلیارد ریال جریمه نقدی و تعدیل بخشی از قرارداد محکوم شد. که بر خلاف دستورالعمل است.

با توجه به محتویات پرونده و ادله، اولاً رعایت دستورالعمل به عنوان مفاد الزامی یکی از وظایف پیرامون قرارداد می باشد که عدم تطبیق ماهیتی کلی و بدون نیاز به شکایت خاص و صرفاً گزارش است. از معتمدین (سازمان لیگ کشور و کارگروه مربوطه) قابل تعقیب قضایی می باشد.

ثانیاً، طبق قسمت آخر بند 8 دستورالعمل، باشگاه ها نمی توانند پرداخت مالیات به مؤدی را تضمین یا قبول کنند، در حالی که در تبصره 4 ماده 7 قرارداد بین باشگاه و بازیکن، پرداخت مالیات بازیکن پرداخت شده است. مسئولیت باشگاه است، هرچند طرفین توافق کنند. با رعایت بند الزام اصلاح قرارداد منعکس در رای کمیته انضباطی فدراسیون طی تمدید، تکلیف پرداخت مالیات تعیین شده است. به بازیکن، اما این باعث بدتر شدن آثار تخلف نمی شود و طرفین موظف به رعایت دستورات، از سوی دیگر، باشگاه در لایحه بودند. خود دفاعیه استدلال کرده است که قسمت اول و دوم بند 8 دستورالعمل با استفاده از کلمه “اضافه” یکدیگر را خطاب قرار می دهند و از آنجایی که قسمت اول بند 8 به شهروندان ملی اشاره دارد، پس معنای مخالف قسمت دوم بند است. 8 این است که چنین ممنوعیتی از نظر این که باشگاه ها نمی توانند مالیات مودی را پرداخت کنند، مربوط به خارجی ها نیست، در حالی که چنین تفسیری از مفاد بند 8 این بخشنامه قابل انجام نیست، زیرا طبق قانون مالیات های مستقیم، مالیات دهندگان هر دو ایرانی ها و خارجی ها موظف به اطاعت از قوانین ملی هستند و علاوه بر این، اضافه شدن منظم زیر به قرارداد اولیه بین باشگاه و بازیکن به معنای پذیرش نیاز به پرداخت مالیات برای بخشی از مودی است.

ثالثاً بر اساس بند 10 دستورالعمل پرداخت وجوه خارج از قرارداد تحت عنوان خدمات اجتماعی ممنوع است که بر اساس آن در گزارش اطلاعیه آمده است: باشگاه مسئولیت تامین اسکان و ایاب و ذهاب را بر عهده داشته است. از بازیکن مستند بند 3 و 11 ماده 4 قرارداد. بر اساس بند 10 این بخشنامه، چنانچه وجوه مذکور در قرارداد لحاظ شود، منع قانونی ندارد. رابعاً عدم رعایت بند 11 بخشنامه مبنی بر کسر 2.5 درصد حق عضویت در قراردادها لازم و ضروری نبوده و الزامی نیست و برای هر یک از طرفین قانونی است و در صورتی که امتناع از این رو باشگاه پرسپولیس تهران با عنایت به مراتب و دفاعیات مذکور نسبت به صدور حکم در خصوص بندهای 10 و 11 دستورالعملی که نسبت به بند 8 دستورالعمل غیر قطعی تشخیص داده شده است تجدید نظر کرده است. در آیین نامه انضباطی متنی مبنی بر کسر امتیاز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل مذکور وجود ندارد و اساساً طبق اصول حاکم بر فوتبال، نتایج باید در زمین بازی و امتیازات کسب شده مشخص شود. مسابقات رسمی باثبات و باثبات است، لذا بر اساس ماده 106 آیین نامه و دستورالعمل انضباطی صدرالاشاره علاوه بر تخلف از دادخواست وی در قسمت کسر امتیاز، رأی صادره تأیید و قطعی می شود. . .

رای باشگاه سپاهان:

به گزارش محتوی فایل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان با توجه به عدم رعایت مفاد دستورالعمل تنظیم قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و کادر مربیگری و سایر افراد حاضر در مسابقات فصل 1402-1403، طبق مصوبه شماره 1101 مورخ 21/06/1302، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تصمیم به کسر 4 امتیاز در فصل جاری مسابقات و پرداخت چهارصد میلیارد ریال جریمه نقدی و اصلاح قرارداد شش بازیکن طبق مفاد بخشنامه به شرح زیر صادر کرد. : 1- طبق بند 8 این بخشنامه درج مبالغ ارزی در قراردادهای اتباع ملی به جز باشگاه به شرح تبصره بند الف ماده 3 مطلقاً ممنوع است. در قرارداد پیام نزاد. و رضا شکاری متعهد شده اند که در صورت افزایش بیش از 25 درصدی تغییرات نرخ دلار از زمان انعقاد قرارداد، حقوق افراد مذکور را افزایش دهند. در بخش آخر بند 8 دستورالعمل، باشگاه ها مجاز هستند که بازیکنان یا کادر مربیگری یا سایر عوامل مسئولیتی در قبال تضمین یا قبول مالیات بازیکنان یا کادر مربیگری یا سایر عواملی که طبق گزارش منعکس شده در پرونده باشگاه به شرح بند 2 ماده 4 قرارداد بازیکنان: پیام نظام، رضا شکاری، رضا اسدی، هادی محمدی، کاوه رضایی، احسان پهلوان دارای مبلغ زیر است: در صورت عدم ارائه مالیات توسط بازیکن. بازگشت و تسویه بیمه، باشگاه مبلغ قرارداد را کسر می کند. اما با توجه به مفاد بند 8 و مفاد قراردادهای مذکور، آنچه قانونگذار در نظر داشته پرداخت مالیات توسط باشگاه است، در حالی که در موارد اعلام شده، باشگاه از نظر رعایت مقررات مالیاتی را تضمین می کند. اجرای پرداخت مالیات توسط اشخاص حقیقی با کسر آنچه در قرارداد اعمال شده است که به هیچ وجه متضمن قبول پرداخت مالیات مودی نیست. 3- طبق بند 27 دستورالعمل باشگاه حق تمدید قرارداد با 25 درصد افزایش حقوق را دارد ضمن اینکه در قرارداد آقایان پیام اسدی، رضا اسدی، هادی محمدی، رضا شکاری، کاوه رضایی، افزایش حقوق بیش از 25 درصد است. 4- طبق بند 29 دستورالعمل، پرداخت هرگونه وجه به عنوان حق دلالی توسط باشگاه ها به دلالان به هر معنا ممنوع است، اما لازم به ذکر است که طبق بند 4 ماده 3 قرارداد آقای کاوه رضایی هادی محمدی، رضا شکاری و احسان پهلوان، باشگاه با پرداخت حق واسطه موافقت کرده است. 5- طبق بند 28 دستورالعمل، قراردادها باید شامل حق خروج بازیکن از باشگاه با پرداخت 50 درصد اصل قرارداد در همان فصل در صورت سقوط تیم به دسته پایین تر باشد. ، هادی محمدی، پیام نواز و در بند 19 ماده 8 قرارداد آقایان کاوه رضایی، رضا شکاری، رضا اسدی این بند دستورالعمل رعایت شده است.

لذا با عنایت به جهات مذکور در خصوص تجدیدنظرخواهی باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان نسبت به حکم صدر العشارا با عنایت به محتوای پرونده و دفاعیات تجدیدنظرخواه اعم از عدم رعایت مفاد بخشنامه. از آنجایی که مقررات الزامی حاکم بر قراردادهای منعقد شده ظاهر کلی دارد و نیازی به شکایت از سوی سایر باشگاه ها نیست و تنها گزارش متولیان امر (سازمان لیگ برتر و کارگروه تعیین شده) برای پیگرد قانونی نویسنده کافی است. با توجه به اینکه متن آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به معنای اعمال مجازات کاهش امتیاز در صورت تخلفات ناشی از عدم رعایت دستورالعمل های فوق الذکر نیست و اساساً با توجه به اصول حاکم بر فوتبال، نتایجی که در مواردی که متن آیین نامه کسر امتیاز وجود ندارد باید در زمین مسابقه باشد، بازی توسعه می یابد و امتیازات کسب شده در مسابقات رسمی پایدار و باثبات است و همچنین با توجه به اینکه رعایت دستورالعمل یکی از موارد است. وظایف و وظایف در هر دو طرف قرارداد و علی القاعده مستحق این بود که بازیکنان نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها تحت تعقیب و تحقیقات قرار گیرند. با مجازات های مقرر مواجه شدند و همچنین اعمال اصلاحات در متون بر خلاف دستورالعمل، بر عهده طرفین قرارداد است و اصل صداقت، پایداری نتایج و حفظ نتایج است. به دست آمده و رعایت آن به استناد ماده 106 قانون انضباطی ضروری است. مقررات و مفاد دستورالعمل صادره با توجه به احراز تخلفات باشگاه در خصوص بندهای اول، سوم و چهارم این تجدیدنظرخواهی، تجدیدنظرخواهی مشمول حکم نمی باشد و در رابطه با بند دوم و پنجم، رای صادره با نقض حکم تجدیدنظرخواهی در قسمت کسر چهار امتیاز از تجدیدنظرخواه قسمت دیگر رای صادره معتبر و تایید می شود. و قاطعانه اعلام کرد که این حکم قطعی است.

پس از بازگرداندن امتیازات، رده بندی لیگ برتر به شرح زیر خواهد بود:

1. سپاهان: 31 امتیاز

2. استقلال: 29 امتیاز

3. پرسپولیس: 26 امتیاز

4. تراکتور: 25 امتیاز

5. ریخته گری آهن: 24 امتیاز

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.