افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

رستاق بیشترین فرونشست زمین را در استان یزد دارد. نشست سالانه 10 تا 14 سانتی متر است.

  • کد خبر : 374466
رستاق بیشترین فرونشست زمین را در استان یزد دارد. نشست سالانه 10 تا 14 سانتی متر است.

محمدجواد محجوبی در گفت و گو با خبرنگار بازار به اثرات مخرب فروچاله ها اشاره کرد و گفت: این فروچاله ها اثرات زیربنایی و عمرانی و اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی دارد. وی با بیان اینکه مهم ترین عامل فرونشست برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی است، تصریح کرد: اجرای سند سازگاری با کم […]

محمدجواد محجوبی در گفت و گو با خبرنگار بازار به اثرات مخرب فروچاله ها اشاره کرد و گفت: این فروچاله ها اثرات زیربنایی و عمرانی و اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی دارد.

وی با بیان اینکه مهم ترین عامل فرونشست برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی است، تصریح کرد: اجرای سند سازگاری با کم آبی و طرح احیا و تعادل آب های زیرزمینی می تواند میزان فرونشست را در استان کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد به اجرای سند مناسب سازی کم آبی در استان اشاره کرد و گفت: این سند میزان صرفه جویی در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات و آشامیدنی و بهداشتی را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه میزان پیشرفت سند انطباق با کسری آب در استان تاکنون 57 درصد است، گفت: تاکنون 50 درصد در حوزه آب شرب و بهداشت، 71 درصد در خدمات، 48 درصد در بخش کشاورزی. بخش و 32 درصد در بخش فضای سبز. این سند در استان ساخته شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: 96 درصد چاه های کشاورزی و بیش از 83 درصد چاه های صنعتی استان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز هستند.

محجوبی همچنین به تخصیص مجدد آب صنعتی اشاره کرد و گفت: بر اساس بند 3 ماده 37 قانون برنامه توسعه مصرف آب، صنایع پر آب که مصرف آب آنها بیش از 10 لیتر در ثانیه معادل 300 هزار مترمکعب در سال باشد، باید از آب های غیر متعارف مانند فاضلاب یا آب دریا استفاده کنید.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای یزد تصریح کرد: 31 منبع آبی در استان مشمول تخصیص مجدد هستند که همه آنها باید تا پایان شهریور 1404 تخصیص مجدد شوند.

محجوبی همچنین بیان کرد: در سال 1402 سه صنعت گندله سازی اردکان، فولاد غدیر ایرانیان و فولاد ارفع که از اولین خط انتقال آب بهره مند بودند، کیفیت آب خود را با آب غیرمتعارف دریا تخصیص دادند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: با اجرای طرح تخصیص مجدد آب از این سه صنعت پر آب در سال گذشته معادل 55 لیتر در ثانیه آب به آب شرب استان اضافه شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=374466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.