افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
7

رز باول به توافق در گسترش پلی آف 2024

  • کد خبر : 978
رز باول به توافق در گسترش پلی آف 2024

پس از ماه‌ها تاخیر، به نظر می‌رسد یک مانع بزرگ بالاخره در حال رفع شدن است. پدربزرگ همه آنها در صف می افتد. منابع می گویند که رز باول پس از ماه ها تاخیر، با اصلاح قرارداد خود موافقت کرده است تا راه را برای گسترش پلی آف فوتبال کالج در دو سال هموار کند. […]


پس از ماه‌ها تاخیر، به نظر می‌رسد یک مانع بزرگ بالاخره در حال رفع شدن است.

پدربزرگ همه آنها در صف می افتد.

منابع می گویند که رز باول پس از ماه ها تاخیر، با اصلاح قرارداد خود موافقت کرده است تا راه را برای گسترش پلی آف فوتبال کالج در دو سال هموار کند. Sports Illustrated. انتظار می رود CFP به زودی اعلام کند که پلی آف با شروع فصل 2024 از چهار تیم به 12 تیم افزایش خواهد یافت.

در حالی که هنوز موانع لجستیکی برای عبور وجود دارد، تاخیر بازی کاسه بزرگترین مانع در توسعه اولیه بود. در پیشنهادهای متعدد به مقامات CFP، رز باول، قدیمی ترین کاسه فعال فعال، ضمانت هایی برای حفظ تاریخ و زمان سنتی خود در تکرارهای بعدی پلی آف درخواست کرد، چیزی که هیئت اجرایی CFP آن را رد کرد. برای پلی آف پس از سال 2025 تضمین های کمی وجود دارد، زیرا هیچ قراردادی وجود ندارد.

SI روز دوشنبه گزارش داد که چند هفته پیش، CFP به Rose Bowl مهلتی تا پایان ماه داد تا درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرد. از بسیاری جهات، رز باول CFP را به گروگان گرفته بود، در معرض خطر سهم خود در پلی آف آینده.

رز در موقعیتی بود که به تنهایی گسترش پلی آف را به تاخیر انداخت. مقامات CFP قبل از پایان یافتن قرارداد با ESPN پس از پلی آف 2025، نیاز به توافق متفق القول از شش کاسه CFP برای گسترش پلی آف به 12 تیم داشتند. پنج کاسه از شش کاسه – شکر، پرتقال، فیستا، هلو و پنبه – در حمایت از اصلاح قرارداد برای گسترش زودهنگام بودند.

رز می‌توانست برای فوتبال کالج 450 میلیون دلار درآمد اضافی از یک پلی آف گسترده در سال‌های 2024 و 2025 و همچنین 16 جایگاه اضافی در پلی آف هزینه داشته باشد. تصمیم به تأخیر بیشتر ممکن است میراث آن را خراب کرده باشد و هرگونه حسن نیت با تصمیم گیرندگان رده بالای پلی آف را مختل کرده باشد.

این تصمیم ورزش را وارد یک لحظه تاریخی می کند. برای اولین بار در تاریخ فوتبال کالج های بزرگ، یک پلی آف گسترده قهرمان را تعیین می کند.

رز باول، پس از حیرت زیاد، همچنان میزبان بازی های پلی آف کالج فوتبال خواهد بود.

ورزش کربی لی/ USA TODAY

بیش از دو ماه پیش، مدیران CFP به اتفاق آرا یک پلی آف گسترده 12 تیمی را تصویب کردند تا حداکثر تا سال 2026، اولین سال قرارداد جدید CFP با شش کاسه و یک شریک یا شرکای پخش، آغاز شود. قالب به شرح زیر است: (1) شش قهرمان بالاترین رتبه اسکله خودکار دریافت می کنند. (2) شش تیم بعدی که بالاترین رتبه را دارند در جایگاه های بزرگ قرار می گیرند. (3) خداحافظی به چهار قهرمان برتر کنفرانس بروید. و (4) بازی های دور اول در استادیوم خانگی تیم برتر انجام می شود و مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی به صورت چرخشی از شش کاسه انجام می شود.

10 کمیسیون FBS و همچنین جک سواربریک، مدیر ورزشی نوتردام، چندین هفته گذشته را صرف تمرکز بر روی سال 2026 و بعد از آن، بلکه بر توسعه در سال 24 یا 25 کرده اند. با هر جلسه، کمیسیون‌ها مسائل زیادی را حل کرده‌اند، از جمله برنامه‌ریزی هشت بازی دیگر پلی آف، مدل توزیع درآمد و تدارکات میزبانی دور اول در سایت‌های پردیس.

کمیسیونرها تاریخ های آزمایشی را برای چهار دور CFP توسعه یافته تعیین کرده اند، اما هیچ چیز مشخص نیست.

– دور اول هفته سوم دسامبر برگزار خواهد شد که احتمالاً در روزهای جمعه و شنبه آغاز می شود.

– مرحله یک چهارم نهایی CFP در حدود روز سال نو برنامه ریزی شده است، سه مرحله یک چهارم نهایی احتمالاً در روز سال نو و یک مرحله یک چهارم نهایی در شب سال نو یا 2 ژانویه.

– مرحله نیمه نهایی بسته به سال حدود یک هفته بعد برنامه ریزی شده است. در سال 2024، این آخر هفته از 10 تا 12 ژانویه خواهد بود. به دلیل بازی های پلی آف NFL در آن آخر هفته، پنجشنبه و جمعه ممکن است بهترین گزینه باشند.

– انتظار می رود بازی قهرمانی یک یا دو هفته از برنامه اصلی خود عقب افتاده و در روز دوشنبه باقی بماند.

تکرارهای بعدی پلی آف، که از سال 2026 شروع می شود، احتمالاً ظاهر متفاوتی خواهند داشت – نه در قالب بلکه در برنامه. بحث‌های جدی درباره افزایش کل تقویم فصل عادی یک هفته، تبدیل هفته صفر به هفته اول و کشویی آخر هفته مسابقات قهرمانی کنفرانس از دسامبر تا آخر هفته شکرگزاری وجود دارد. این امر باعث افزایش رقابت آخر هفته نیز می شود. این انعطاف پذیری بیشتری را برای چنین پنجره تنگ در دسامبر فراهم می کند و در عین حال اطمینان می دهد که ورزش در ژانویه خیلی عمیق نمی شود.

تصمیم رز به یک پروسه 18 ماهه مملو از اهانت، ناامیدی و خصومت در میان گروهی از کمیسیونرهای FBS پایان می دهد که نتوانستند بر سر قالب به توافق برسند. مسائل به حدی بد بود که روسای آنها، روسای FBS، کنترل توسعه را در دست گرفتند و طرحی را در 2 سپتامبر تصویب کردند تا حداکثر تا سال 2026 اجرایی شود.

تأثیرات یک پلی آف گسترده بسیار زیاد است. شاید مهمتر از آن، گسترش در این دو سال، مجموعاً 16 فرصت جدید را در ورزشی فراهم می کند که برای ایجاد برابری تلاش کرده است. دوران پلی‌آف با رژه تیم‌های مشابه از همان لیگ‌ها مشخص شده است که به فصل پسین می‌روند.

به عنوان مثال، در دوره هشت ساله CFP، شش تیم 25 امتیاز از 32 پلی آف (78٪) را به خود اختصاص داده اند. سال گذشته، سه کنفرانس از پنج کنفرانس قدرت در پلی آف حضور نداشتند – دومین باری که در هشت سال CFP اتفاق افتاد. Pac-12 و Big 12 با هم ترکیب شده اند تا شش تیم را برای هشت مرحله پلی آف انتخاب کنند – همان مقدار Big Ten. SEC دارای 10 و ACC هشت واجد شرایط است.

گسترش یک مشکل چند دهه برابری در این ورزش را حل نمی کند، اما انتظار می رود حداقل برای برنامه های بیشتر، مسابقات آخر فصل مهم تری ایجاد کند. حتی در اواخر نوامبر، 30 تیم هنوز می توانند زنده باشند تا به میدان بروند. امسال بگیر بیش از شش تیم با شانس واقعی برای صعود به پلی آف در آخر هفته آخر وجود ندارند. در یک نسخه 12 تیمی، این تعداد به بیش از 20 افزایش می یابد.

باب بولزبی، کمیسر سابق Big 12 که به ایجاد مدل 12 تیمی کمک کرد، در ژانویه گفت: “اگر تیم های بیشتری در ترکیب وجود داشت، در کل برای فوتبال کالج چیز خوبی بود.” ما همیشه به تیم های یکسانی در آن نیاز نداریم. این باعث کاهش علاقه به رویداد در سطح ملی می شود.»

فصل پس از کالج فوتبال اکنون با سایر ورزش های NCAA منعکس خواهد شد. پلی آف چهار تیمی تنها حدود 3 درصد از تیم های فوتبال کالج را شامل می شود. اکثر رشته های پس از فصل NCAA شامل حداقل 10٪ از کل تیم های یک ورزش، مانند بسکتبال، بیسبال و سافت بال است.

Rose Bowl که از لحاظ تاریخی توسط روابط طولانی مدت با Pac-12 و Big Ten محافظت می شد، تقریباً هر گونه امیدی را برای گسترش زودهنگام از بین برد. در به تعویق انداختن تصمیم خود، رز حداقل دو پیشنهاد مختلف را ارسال کرد که در آن خواسته های خود را به هیئت مدیره CFP، یک گروه 11 نفره از روسای FBS که بر پلی آف اداره می کنند، ارائه کرد. در حالی که روی ضرب‌الاجل‌های تعیین‌شده توسط مقامات CFP کار می‌کرد، رز ابتدا درخواست کرد که پنجره انحصاری ۱ ژانویه خود را در پلی‌آف‌های آینده حفظ کند، چیزی که مدیران CFP از آن مخالفت کردند. در قالب توسعه یافته پلی آف که توسط روسای جمهور در 2 سپتامبر تصویب شد، شش کاسه به صورت چرخشی میزبان مرحله یک چهارم نهایی و نیمه نهایی خواهند بود. وقتی بازی پلی آف آن در روز سال نو برگزار نمی‌شود، رز می‌خواست یک بازی غیر CFP برگزار کند و تیم‌های Pac-12 و Big Ten را در یک پنجره انحصاری در تاریخ و زمان سنتی خود قرار دهد.

در جدیدترین پیشنهاد خود، رز باول اعلام کرد که در ازای میزبانی نیمه نهایی در روز سال نو در دو دوره سه ساله خود، از پنجره انحصاری چشم پوشی می کند – خواسته ای که روسای CFP نیز آن را سرنگون کردند.

ماه‌ها، اگر نگوییم سال‌ها، ناامیدی در مورد موقعیت رز باول این هفته به اوج رسید، و یکی از مدیران عالی رتبه CFP حتی پیشنهاد کرد اگر با توسعه زودهنگام موافقت نکرد، این کاسه از چرخش شش کاسه در سال 2026 حذف شود.

منبع CFP می‌گوید: «فقط طبیعت انسان، اگر آن‌ها مایل به همکاری با ما نباشند، باید در مورد آینده رز باول بحثی واقعی صورت گیرد. و لزومی ندارد که به اتفاق آرا باشد.»

پوشش بیشتر فوتبال کالج:

واکنش رتبه بندی پلی آف: خوب، بد و زشت
یک پلی آف 12 تیمی CFP در این هفته چگونه خواهد بود؟
پیش بینی هر بازی قهرمانی کنفرانس



Source link

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.