افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

رد پای اسرائیل بر روی خودروهای گروه فولکس واگن و سایک وزارت صمت بررسی خواهد کرد

  • کد خبر : 372611
رد پای اسرائیل بر روی خودروهای گروه فولکس واگن و سایک وزارت صمت بررسی خواهد کرد

بازار؛ گروه خودرو: انفجار پیجرها در حزب الله لبان نگرانی هایی را در مورد امنیت دستگاه های هوشمند مانند تلفن های همراه و خودروها ایجاد کرده است. شاید در نگاه اول توجه به خودرو چندان مهم نباشد، اما اخیرا محصولاتی وارد کشور شده است که از نظر ایمنی باید توسط نهادهای مربوطه بررسی شود. در […]

بازار؛ گروه خودرو: انفجار پیجرها در حزب الله لبان نگرانی هایی را در مورد امنیت دستگاه های هوشمند مانند تلفن های همراه و خودروها ایجاد کرده است. شاید در نگاه اول توجه به خودرو چندان مهم نباشد، اما اخیرا محصولاتی وارد کشور شده است که از نظر ایمنی باید توسط نهادهای مربوطه بررسی شود. در رژیم صهیونیستی شرکت‌های قطعه‌سازی وجود دارند که در دو دهه اخیر توانسته‌اند با خودروسازان اروپایی، چینی و آمریکایی همکاری کنند. این مشکل در کنار نبود امنیت سایبری برای خودروهای برقی می تواند باعث نگرانی حمل و نقل کشور شود.

روژوصهیونیست در صنعت خودرو؟

رژیم صهیونیستی در دو دهه گذشته فعالیت چشمگیری در فناوری ایمنی فعال خودروها از جمله سیستم‌های کمک راننده، سیستم‌های ارتباطی خودرو به خودرو مانند فناوری V-to-X، فناوری‌های هوش مصنوعی و سیستم‌های شارژ خودروهای الکتریکی داشته است. . و خودروهای هیبریدی البته فعالیت های این رژیم تنها بر تولید فناوری فوق متمرکز نیست، بلکه در طراحی و تولید ریزتراشه ها و قطعات نیمه هادی نیز جایگاه مهمی در صنعت جهانی به خود اختصاص داده است. اکثر ریزتراشه های تولید شده در این رژیم در حمل و نقل یا صنعت خودرو استفاده می شوند.

از سال 2017، شرکت‌های جدید این رژیم با ایجاد مشارکت تعاونی با چین، همزمان با افزایش تعامل با خودروسازان اروپایی، محصولاتی را برای بهبود و مصرف شارژ خودروهای برقی و هیبریدی تولید کردند. همکاری آشکار و پنهان این شرکت‌های قطعه ساز با خودروسازان مطرح جهان ممکن است تهدیدی امنیتی برای چرخه حمل و نقل خودروهای برقی و خودران باشد.

ام جی فردا خودروسازی، ماکسوس شتابران خودرو، فولکس واگن ماموت خودرو و اشکودا پارس ساتر هوشمند محصولاتی هستند که در کارخانه های خودروسازی شریک تجار اسرائیلی تولید می شوند.

چه شرکت هایی با رژیم صهیونیستی همکاری می کنند؟

جنرال موتورز اولین خودروسازی است که در سال 2008 یک مرکز فنی پیشرفته را با تمرکز بر پروژه های نرم افزاری و سخت افزاری برای توسعه امنیت سایبری برای وسایل نقلیه خودران و متصل افتتاح کرد.

پس از جنرال موتورز، شرکت خودروسازی پورشه که مقر آن در تل آویو در سال 2017 است، متعهد به توسعه اینترنت اشیا و فناوری های هوش مصنوعی در چرخه حمل و نقل جهانی با سرمایه گذاری های قابل توجه در این رژیم است.

سومین شرکت خودروسازی که در سال 2017 در تل آویو سرمایه گذاری و فعالیت کرد، پس از شرکت های فوق الذکر، گروه سایک، چهارمین خودروساز بزرگ چین بود. این شرکت متشکل از برندهایی مانند ام جی و ماکسوس بوده و اخیراً خودروهای این محصولات توسط خودروهای فردا و شتابران خودرو وارد کشور شده است. Cyc Motor یک مرکز نوآوری در جنوب تل آویو ایجاد کرده است که با استارتاپ ها و دانشگاه های این کشور تعامل دارد.

چهارمین و پنجمین شرکت خودروسازی که در دوران رژیم صهیونیستی شروع به فعالیت کردند، سئات و اسکودا بودند. این دو خودروساز اروپایی با هدف توسعه حسگرها، امنیت سایبری و توسعه فناوری حمل و نقل خودران با استارت آپ های اسرائیلی وارد همکاری شده اند.

مرسدس بنز به عنوان یک خودروساز پیشرو، همکاری با شرکا و دانشگاه های اسرائیلی را با هدف آزمایش رابط های کاربری آغاز کرد. این خودروساز در سال 1396 دفتر تحقیقات خود را با 25 کارمند افتتاح کرد.

فولکس واگن به عنوان هفتمین خودروساز، همکاری خود را با استارت آپ ها و شرکای اسرائیلی با هدف بهبود اتصال ناوبری و امنیت سایبری آغاز کرد. این گروه در دو سال گذشته بیشترین تعامل را با رژیم صهیونیستی در زمینه بهبود شارژ خودروهای برقی داشته است.

شرکت های مذکور بخشی از خودروسازانی هستند که در اسرائیل دفتر دارند و به تعامل فنی و مهندسی می پردازند. با توجه به اینکه ام جی، مکسوس، فولکس واگن، اشکودا و مرسدس بنز در طرح واردات خودروهای جدید به بازار کشور بازگشتند، نوبت به بررسی امنیت سایبری خودروهای برقی یا هیبریدی برندهای ذکر شده توسط نهادهای ذیربط و وزارت امنیت رسیده است. از شرکت های واردکننده

وزارت حراست یا مراجع تاییدیه همکاری شرکت های داخلی با خودروسازان مذکور را مجددا مورد بررسی قرار دهند.

ایمنی خودروهای برقی در خطر است

طی چند ماه گذشته، رسانه های بازار گزارش های مختلفی در مورد ایمنی خودروهای برقی در حین ارتقاء نرم افزار مدیریت شارژ منتشر کرده اند. خودروسازان اروپایی و چینی اغلب قطعات فناوری کمک راننده مانند دوربین های تغییر خط، تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری، سیستم های پارک خودکار و ماژول های کنترل الکترونیکی خودروهای الکتریکی را از سازندگان اسرائیلی تامین می کنند.

خودروسازان چینی ممکن است به دلیل کاهش سطح دسترسی، حاضر نباشند ایمنی خودروهای الکتریکی را به شرکت های واردکننده یا خودروسازان داخلی برای به روز رسانی نرم افزار بسپارند. لذا وزارت حراست و یا مراجع تایید صلاحیت مجدد همکاری شرکت های داخلی با خودروسازان مذکور را مورد بررسی قرار دهند.

این رسانه آماده دریافت نظرات خودروهای فردا، شتابران خودرو، گروه ماموت و پارس ساتر هوشمند در خصوص ایمنی محصولات خود می باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.