افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

رتبه های جالب این بازیگران و چهره های سرشناس ایرانی

  • کد خبر : 360237
رتبه های جالب این بازیگران و چهره های سرشناس ایرانی

به گزارش صبح امروز، شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازیگران مشهور سینما و تلویزیون در چه مقطعی تحصیل کرده اند و با چه رتبه ای در کنکور قبول شده و وارد دانشگاه شده اند. ساعد سهیلی ساعد فرزند سعید سهیلی کارگردان سینما است. او یک برادر به نام سینا و دو خواهر به نام […]

به گزارش صبح امروز، شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازیگران مشهور سینما و تلویزیون در چه مقطعی تحصیل کرده اند و با چه رتبه ای در کنکور قبول شده و وارد دانشگاه شده اند.

ساعد سهیلی

ساعد فرزند سعید سهیلی کارگردان سینما است. او یک برادر به نام سینا و دو خواهر به نام های سارا و صبا دارد که هر سه در عرصه های سینما، تلویزیون و تئاتر فعال هستند اما ساعد معروف ترین فرد خانواده سهیلی است.

در 9 بهمن 1366 در مشهد به دنیا آمد. همسرش گلوریا هاردی اهل فرانسه است و در چندین اثر از جمله سریال کیمیاگری ایفای نقش کرده است.

ساعد سهیلی فعالیت هنری خود را از سال 1389 با بازی در فیلم شب براهنا آغاز کرد. اولین بار توسط جواد عزتی کشف شد.

معروف ترین فیلم هایی که او در آنها ایفای نقش کرده است عبارتند از: گشترشاد 3، نهنگ آبی، لاتاری، 50 کیلو آلبالو، متروپل و… جالب است بدانید او فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه آزاد است. ساعد سهیلی رتبه هشتم رشته گرافیک از دانشگاه آزاد است، هرچند از دانشگاه انصراف داد و به سربازی رفت.

بازیگر “یک روز خاص” و رتبه 2

که افسانه هرج و مرج کمالی

افشانا کمالی انارکی بازیگر فیلم یک روز ویژه و سریال های سایه بان و سر دلبران متولد 1345 و یکی از نفرات برتر کنکور بود.

این هنرمند کشورمان به دلیل حضور در فیلمی که در آن با فرهاد اصلانی، اسعدیان، مصطفی زمانی و … همبازی بود در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و لیسانس زیست شناسی خود را از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرد. در سال 1369 با رتبه 2 در رشته فیزیولوژی پزشکی و به دلیل علاقه به بازیگری در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد.

پس از اتمام تحصیلات و دانشگاه به کلاس های بازیگری رفت و وارد دنیای هنر شد. جالب است بدانید در سال 94 از طریق تست بازیگری توسط همایون اسعدیان برای بازی در فیلم یک روز انتخاب شد.

نقش اول قرعه کشی و رتبه 8

کی زیبا کرمعلی

این بازیگر جوان سینما که با بازی در فیلم لاتاری به شهرت رسید یکی از هنرمندان رتبه برتر در بین اهالی سینما است. کرمعلی در 21 آذر 1375 در کرج به دنیا آمد.

او با نوشتن در مجلات مدرسه به هنر علاقه مند شد و تا سال سوم دبیرستان ریاضیات و فیزیک را دنبال کرد. این بازیگر جوان دیپلم خود را در رشته ریاضی و فیزیک با معدل 18.95 دریافت کرد. کرمعلی در دوران پیش دانشگاهی تغییر رشته داد و به هنرستان رفت.

این بازیگر در کنکور سراسری در رشته هنر رتبه هشتم را کسب کرد و در رشته سینمای دانشگاه هنر تهران پذیرفته شد و با معدل 75/19 فارغ التحصیل شد.

نوازنده قدرتمند و رتبه 85

که آریا عظیمی نژاد

شاید برخی از ما در برنامه عصر جدید با او آشنا شده باشیم، اما عظیمی نژاد سال ها به عنوان آهنگساز و نوازنده تار در تعداد زیادی فیلم و سریال ایرانی حضور داشته است.

او برای آثارش چندین بار نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی متن جشنواره جهانی فیلم فجر و جایزه خانه سینما شده است و در دو فصل اول مسابقه تلویزیونی عصر جدید داوری کرده است.

یکی از آثار ماندگار او تصنیف و قطعه «آمدم ای شاه پناهم بده» با عنوان «قطعه ای از بهشت» است که در وصف آقا امام رضا (ع) نوشته و اجرا شده است.

یکی از گران ترین بازیگران و رتبه 5

که محمدرضا گلزار

یکی دیگر از سرشناس ترین بازیگران ایرانی که اخیراً ازدواجش سر و صدای زیادی در فضای مجازی به پا کرده است، محمدرضا گلزار است.

از او که خوانندگی را نیز آغاز کرده است به عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران یاد می شود. گلزار در چند فیلم پرفروش ایرانی از جمله سلام بمبئی، آینه باغ، رحمان 1400 و… ظاهر شد و در تلویزیون مسابقه «برنده» با اجرای او یکی از پربیننده ترین و جذاب ترین برنامه ها بود.

این هنرمند کشورمان در رشته ریاضی و فیزیک دیپلم خود را گرفت اما تغییر رشته داد و در رشته تجربی در کنکور شرکت کرد. او که در برنامه ماه عسل مهمان احسان علیخانی بود، درباره رتبه کنکور خود گفت: در کنکور سراسری پنجم شدم، سه سال ریاضی خواندم و سپس به رشته تجربی رفتم.

در کنکور در عربی و معارف 100 درصد گرفتم و به همین دلیل برای تدریس در مدارس کنکور رفتم. گلزار در رشته مهندسی مکانیک سیالات رتبه 5 را کسب کرد.

جالب است بدانید احسان علیخانی که در این برنامه میزبان او بود، در کنکور رتبه های زیر 1000 قرار گرفت و در سال 1379 با رتبه 770 در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران پذیرفته شد.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان و رتبه 35

که اکبر محمدی

در بین فوتبالیست های معروف فردی را پیدا نکردیم که در آزمون رتبه تک رقمی کند اما یکی از چهره های فوتبال در آزمون سراسری رتبه 35 را کسب کرد که در زمان خودش مورد توجه قرار گرفت.

این مربی فوتبال ایرانی، اکبر محمدی، مربی فرهیخته ای است که سرمربی سابق تیم ملی جوانان ایران بوده و اکنون دارای مدرک دکترای مدیریت ورزشی از دانشگاه تربیت مدرس است. گفته می شود این رتبه در کنکور سراسری بین ورزشکاران و به خصوص فوتبالیست ها نادر و شاید به نوعی بی نظیر است.

البته در سال 1398 ماجرای شرکت سیاوش یزدانی در کنکور دکتری مورد توجه رسانه ها قرار گرفت اما وی در بین 1570 شرکت کننده در رشته امتحانی (مدیریت ورزشی – مدیریت بازاریابی در ورزش) رتبه 1537 و در هیچ یک از دانشگاه های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، خودگردان و … قبول نشدند.

صاحب سیمرغ بلورین و رتبه ۱۱

که الناز شاکردوست

«الناز شاکردوست» یکی دیگر از افرادی است که در آزمون رتبه ممتاز را کسب کرده است. وی متولد 1363 است و در دانشکده معماری دانشگاه تهران در رشته تئاتر تحصیل کرده و بازیگری کرده است. شاکردوست در سال ۱۳۹۵ برای بازی در فیلم «باد در علفزار می وزد» نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد و برای بازی در فیلم «مبارک» برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره حافظ شد.

شاکردوست در سال 1376 برای بازی در شبی که ماه کامل شد برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. این بازیگر کشورمان دیپلم خود را با معدل 23/19 در رشته ریاضی فیزیک گرفت و در کنکور هنر و در رشته تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران با رتبه قبولی شد. 11.

شاکردوست علاوه بر بازیگری در زمینه عکاسی و طراحی لباس نیز فعالیت دارد.

آقای سوپراستار و رتبه 85

که شهاب حسینی

افتخارات شهاب حسینی یکی دوتا نیست. وی در سال ۱۳۶۶ با بازی در فیلم «سوپراستار» برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شد.

خرس نقره ای به عنوان یکی از بازیگران جشنواره بین المللی فیلم برلین در سال 2011 برای بازی در فیلم «جدایی نادر از سیمین» و در سال 2016 جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را برای بازی در فیلم « فروشنده”.

آقای کمدین و رتبه 9

که سروش جمشیدی

او با اینکه در سریال های طنز «در مرزانی» و «مثم غیبت» نیز بازی کرده بود، در برنامه «دورهمی» به تهیه کنندگی «مهران مدیری» به کمدین سرشناسی تبدیل شد. سروش جمشیدی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر در 29 اسفند 1358 در تهران به دنیا آمد.

او اصالتا یزدی است و پدرش از فعالان حرفه تئاتر بود. جمشیدی دانشجوی مهندسی برق بود که با رتبه 9 در انتخاب اول خود یعنی مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی یزد پذیرفته شد و یک ترم را با دروس عمومی گذراند.

د تا اینکه در ترم 2 متوجه می شود که رشته فنی با روحیه او سازگاری ندارد و در نهایت با گذراندن 90 واحد و گرفتن فوق دیپلم دانشگاه را ترک می کند.

منبع: ساعد نیوز




لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=360237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.