افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

رتبه بندی جدید سرعت اینترنت به تفکیک کشور منتشر شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 180838
رتبه بندی جدید سرعت اینترنت به تفکیک کشور منتشر شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین گزارش سایت اسپید تست نشان می‌دهد که در آخرین ماه سال ۲۰۲۳، متوسط ​​سرعت اینترنت موبایل در جهان ۴۹.۲۵ مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت ۹۰، ۹۳ مگابیت بر ثانیه بوده است. نوسان کوچک سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران همچنین بر اساس گزارش تست سرعت آذرماه […]

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین گزارش سایت اسپید تست نشان می‌دهد که در آخرین ماه سال ۲۰۲۳، متوسط ​​سرعت اینترنت موبایل در جهان ۴۹.۲۵ مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت ۹۰، ۹۳ مگابیت بر ثانیه بوده است.

نوسان کوچک سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران

همچنین بر اساس گزارش تست سرعت آذرماه ۱۳۹۲، میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران ۳۱.۲۹ مگابیت بر ثانیه بوده و در رتبه ۷۸ نسبت به آبان ماه (ماه قبل) قرار گرفته است. در بخش اینترنت ثابت، میانگین سرعت اینترنت کشور 12.62 مگابیت بر ثانیه است و جایگاه آن در رتبه بندی کشورهای جهان نسبت به ماه گذشته بدون تغییر باقی مانده و در رتبه 154 قرار دارد.

رتبه بندی جدید سرعت اینترنت به تفکیک کشورها منتشر شد

این در حالی است که در آبان ماه 1392 متوسط ​​سرعت اینترنت همراه در ایران 31.82 مگابیت بر ثانیه و متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت 12.76 مگابیت بر ثانیه بوده است، هرچند در این ماه، جایگاه ایران در رتبه بندی کشوری با بالاترین میانگین سرعت اینترنت همراه تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. ماه قبل و همچنان در رتبه 75 قرار داشت، اما در رتبه بندی متوسط ​​سرعت اینترنت ثابت ایران یک پله سقوط کرد و در رتبه 75، 154 قرار گرفت.

امارات متحده عربی، قطر، کویت و چین سریع ترین اینترنت موبایل را دارند

در رتبه بندی Speed ​​Test کشورهای دارای بالاترین میانگین سرعت اینترنت موبایل در سراسر جهان در دسامبر 2023، به ترتیب، امارات متحده عربی (303.21 مگابیت بر ثانیه)، قطر (244.44 مگابیت در ثانیه)، کویت (183.83 مگابیت در ثانیه) و چین قرار دارند. (160.14 مگابیت در ثانیه). این کشورها در رتبه های یک تا چهار قرار دارند و جایگاه آنها در لیست تست سرعت از نوامبر تغییری نکرده است.

رتبه بندی جدید سرعت اینترنت به تفکیک کشورها منتشر شد

در رتبه پنجم این فهرست، دانمارک قرار دارد که جایگاه آن نسبت به نوامبر یک رتبه افزایش یافته است. میانگین سرعت موبایل در این کشور 152.42 مگابیت بر ثانیه بوده است و نروژ با میانگین سرعت 146.20 مگابیت بر ثانیه دنبال می شود و جایگاه آن در لیست نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده است.

کره جنوبی (140.48 مگابیت بر ثانیه)، ایسلند (138.53 مگابیت بر ثانیه)، هلند (131.39 مگابیت بر ثانیه) و عربستان سعودی (121 مگابیت بر ثانیه) به ترتیب در رده های هفتم، هشتم، نهم و دهم قرار دارند. جایگاه هر یک از این کشورها به جز عربستان در رتبه بندی تست های سرعت یک پله رشد داشته است. اما عربستان با دو پله جهش نسبت به نوامبر 2023 در جایگاه دهم این فهرست قرار دارد.

موناکو در رتبه بندی اینترنت ثابت دو پله رشد می کند

در رتبه بندی اینترنت ثابت برای دسامبر 2023، کشورهای سنگاپور (270.62 مگابیت بر ثانیه) و هنگ کنگ (266.63 مگابیت بر ثانیه) به ترتیب در رتبه های اول و دوم قرار دارند و جایگاه آنها نسبت به فهرست ماه قبل تغییری نکرده است.

رتبه بندی جدید سرعت اینترنت به تفکیک کشورها منتشر شد

در جایگاه سوم این فهرست موناکو با میانگین سرعت 264.97 مگابیت بر ثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به نوامبر 2023 دو پله افزایش یافته است.

شیلی (256.67 مگابیت بر ثانیه) و چین (256.32 مگابیت بر ثانیه) به ترتیب در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند و جایگاه هر یک از این کشورها یک پله سقوط کرده است.

ایسلند (249.32 مگابیت بر ثانیه) و امارات متحده عربی (247.78 مگابیت بر ثانیه) به ترتیب در رتبه های ششم و هفتم قرار دارند. جایگاه ایسلند در این فهرست نسبت به ماه قبل یک پله افزایش یافته و امارات متحده عربی یک پله سقوط کرده است.

در رتبه های هشتم و نهم این فهرست به ترتیب آمریکا (227.27 مگابیت بر ثانیه) و تایلند (221.32 مگابیت بر ثانیه) قرار دارند و جایگاه آنها نسبت به رتبه نوامبر تغییری نکرده است.

در رتبه دهم کشور فرانسه با میانگین سرعت اینترنت ثابت 216.97 مگابیت بر ثانیه قرار دارد و جایگاه آن نسبت به ماه قبل یک رتبه افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180838

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.