افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

ربات ها در ژاپن خورده می شوند – خبرآنلاین

  • کد خبر : 200370
ربات ها در ژاپن خورده می شوند – خبرآنلاین

به گزارش آنلاین، تیم تحقیقاتی دانشگاه اوزاکا به رهبری پروفسور یوشیهیرو ناکاتا، عصر جدیدی را در زمینه تعامل انسان و ربات خوراکی (HERI) آغاز کرده است. این محققان با الهام از مفهوم Odorigui، یک ربات با نیروی پنوماتیک با استفاده از ژلاتین و شکر اختراع کردند و جوهر هنر آشپزی ژاپنی را در خود جای […]

به گزارش آنلاین، تیم تحقیقاتی دانشگاه اوزاکا به رهبری پروفسور یوشیهیرو ناکاتا، عصر جدیدی را در زمینه تعامل انسان و ربات خوراکی (HERI) آغاز کرده است. این محققان با الهام از مفهوم Odorigui، یک ربات با نیروی پنوماتیک با استفاده از ژلاتین و شکر اختراع کردند و جوهر هنر آشپزی ژاپنی را در خود جای دادند. Odorigoi به مصرف غذاهای دریایی زنده در حالی که حیوان دریایی هنوز زنده است و در حال حرکت است اشاره دارد. برخی از ماهی ها و اختاپوس ها از جمله حیوانات دریایی هستند که در این سبک از غذاهای ژاپنی استفاده می شوند.

به گزارش ایرنا، این تحقیق دو مدرک مهم دارد. آزمایش اصلی شامل شرکت کنندگان در آزمایش است که حرکت ربات را بدون مصرف (خوردن) مشاهده می کنند. آزمایش دوم شرکت کنندگان را در معرض تجربه خوردن ربات تحت دو شرایط مختلف قرار داد: خوردن ربات در حال حرکت و خوردن آن در حالی که ساکن بود.

نتایج این مطالعه نشان دهنده سطح بالاتری از هوش، احساسات، پویانمایی و سرزندگی در میان شرکت‌کنندگانی بود که ربات متحرک خوردند تا ربات ثابت.

شرکت کنندگان همچنین گزارش دادند که هنگام مصرف ربات متحرک، بافت متفاوتی را تجربه کردند. این موضوع بر تأثیرات برجسته روانی و شناختی چنین تعاملاتی تأکید می کند و در عین حال جنبه های اخلاقی، اجتماعی و فلسفی مصرف ربات های خوراکی را روشن می کند.

شروع انسانی تعاملات ربات خوراکی (HERI) پتانسیل زیادی برای آینده دارد. این تحقیق نه تنها کاربردهای نوآورانه ای برای علم خوراک شناسی ایجاد می کند، بلکه شکاف بین فناوری، اخلاق غذایی و ارزش های انسانی در زمینه پزشکی را نیز پر می کند.

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=200370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.