افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

رای دیوان عدالت اداری مبنی بر بازنشستگی کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی

  • کد خبر : 108416
رای دیوان عدالت اداری مبنی بر بازنشستگی کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی

بر اساس رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، وزارت بهداشت نمی تواند قوانینی را درباره سنوات قابل قبول بازنشستگی کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی دیکته کند. به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در پی شکایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و درخواست ابطال سنوات […]

بر اساس رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، وزارت بهداشت نمی تواند قوانینی را درباره سنوات قابل قبول بازنشستگی کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی دیکته کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در پی شکایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و درخواست ابطال سنوات خدمت قابل قبول بازنشستگی به دلیل وجود برخی ابهامات و چالش ها در خصوص بازنشستگی کارکنان و نحوه محاسبه سنوات قابل قبول بازنشستگی به ویژه در رابطه با مشترکان صندوق تامین اجتماعی و بر اساس مفاد ماده 105 قانون خدمات مدیریت کشوری، قاعده کلی هیئت مدیره دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی سیاست مذکور، آن را لغو کرد.

این در رای مذکور آمده است; از آنجایی که شکایت مربوط به نحوه تعیین سنوات خدمت قابل قبول بازنشستگی در دانشگاه ها است و بازنشستگی کارکنان دانشگاه و تعیین شرایط لازم برای بازنشستگی آنان از اداره امور کار که مرجع صالح تشکیل می باشد. مقررات در این خصوص بر اساس ماده 1 مصوبه قانون برنامه های دائمی توسعه کشور هیأت های دانشگاه ها هستند که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این خصوص اختیاری ندارد که آیین نامه شماره یک 209/8733/د مورخ 09/09/1401 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (در موضوع نحوه محاسبه سنوات قابل قبول بازنشستگی کارکنان) خارج از صلاحیت بوده و بر اساس بند ابطال می گردد. 1 ماده 12 و ماده 88 قانون دیوان عدالت اداری مصوب 1391.

این رأی به استناد ماده 93 قانون دیوان عدالت اداری (اصلاحی مصوب 10/02/1402) در تشریفات و تصمیمات مراجع قضایی و اداری و دارای اعتبار و ضوابط اقدام است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=108416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.