افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

رایزنی پاشینیان و مکرون در الیزه درباره وضعیت قفقاز و روابط دوجانبه

  • کد خبر : 384360
رایزنی پاشینیان و مکرون در الیزه درباره وضعیت قفقاز و روابط دوجانبه

نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور فرانسه در دیدار اخیر خود در کاخ الیزه بر ادامه گسترش روابط دو کشور تاکید کردند. به گزارش ایسنا، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز در کاخ الیزه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد. در این دیدار طرفین درباره موضوعات مرتبط با دستور کار چندجانبه ارمنستان و […]

نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور فرانسه در دیدار اخیر خود در کاخ الیزه بر ادامه گسترش روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز در کاخ الیزه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

در این دیدار طرفین درباره موضوعات مرتبط با دستور کار چندجانبه ارمنستان و فرانسه تبادل نظر کردند و بر اهمیت تداوم اجرای اقدامات مستمر با هدف توسعه و تقویت روابط دوستانه تاکید کردند.

بر اساس گزارش دفتر نخست وزیری ارمنستان، پاشینیان در این دیدار بر حمایت همیشگی فرانسه به عنوان دوست ارمنستان و آمادگی کشورش برای اتخاذ تدابیری با هدف توسعه همه زمینه های مورد علاقه دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین بر حمایت بی قید و شرط خود از ارمنستان و آمادگی خود برای ادامه توسعه روابط دوجانبه بین فرانسه و ارمنستان تاکید کرد.

پاشینیان و مکرون

پاشینیان با اشاره به نتایج مذاکرات پیش نویس توافقنامه صلح با جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: 80 درصد محتوای این پروژه مورد توافق قرار گرفته است و ارمنستان آماده امضای این توافقنامه و ادامه مذاکرات با جمهوری آذربایجان است.

وی همچنین بر اقدامات انجام شده برای تامین صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد و گفت: امضای این توافقنامه به حل این مشکلات کمک می کند.

همچنین موضوعات مربوط به پروژه «تقاطع صلح» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. پاشینیان تاکید کرد که ارمنستان آماده رفع انسداد کانال های منطقه ای بر اساس اصول حاکمیت، رقابت، متقابل و برابری است.

مکرون همچنین در این دیدار از حمایت کشورش از اقدامات دولت ارمنستان با هدف صلح و ثبات خبر داد و در عین حال از پروژه «تقاطع صلح» استقبال کرد.

رایزنی پاشینیان و مکرون در الیزه درباره وضعیت قفقاز و روابط دوجانبه

دیدار هیأت های فرانسه و ارمنستان

نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور فرانسه همچنین در مورد مسائل مربوط به همکاری ارمنستان و اتحادیه اروپا گفتگو کردند. نیکول پاشینیان خاطرنشان کرد که امیدوار است حمایت فرانسه از همکاری ارمنستان با اتحادیه اروپا ادامه یابد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین نقش نمایندگی اتحادیه اروپا در ارمنستان را بسیار ارزشمند دانست و بر نقش مهم فرانسه در آغاز مذاکرات آزادسازی روادید با اتحادیه اروپا و حمایت ارمنستان از صندوق صلح اروپا تاکید کرد.

پیش از این دفتر نخست وزیری ارمنستان اعلام کرده بود که نیکول پاشینیان برای سفر کاری عازم فرانسه شده و در چارچوب این سفر با رئیس جمهور فرانسه و میشل بارنیه نخست وزیر فرانسه دیدار و گفتگو خواهد کرد. پاشینیان همچنین در نشست سازمان بین المللی فرانکفونی شرکت خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که سفر پاشینیان از 3 تا 5 اکتبر (12 تا 14 مهر) ادامه خواهد داشت.

رسانه های ارمنستان گزارش دادند که مکرون قرار بود در روز استقلال در ماه سپتامبر به ارمنستان سفر کند اما این دیدار انجام نشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.