افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

رایزنی فدراسیون فوتبال با فیفا برای استفاده از VAR در دربی – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 149835
رایزنی فدراسیون فوتبال با فیفا برای استفاده از VAR در دربی – پرسپولیس نیوز

رئیس فدراسیون فوتبال در حال رایزنی با فیفا برای استفاده از سیستم داوری ویدیویی VAR در دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال است. صد و دومین دربی پایتخت بین دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس از ساعت 15 امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. اگرچه برخی از مسئولان از جمله خداداد افشاریان رئیس […]

رئیس فدراسیون فوتبال در حال رایزنی با فیفا برای استفاده از سیستم داوری ویدیویی VAR در دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال است.

صد و دومین دربی پایتخت بین دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس از ساعت 15 امروز پنجشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

اگرچه برخی از مسئولان از جمله خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران اعلام کردند که امکان استفاده از سیستم کمک داور تصویری در این بازی وجود ندارد اما پیگیری ها نشان می دهد مهدی تاج رئیس کمیته فوتبال است. فدراسیون بین المللی فوتبال دو هفته است که در حال رایزنی با فیفا برای کسب مجوز استفاده از این سیستم در دربی است.

سیستم های VAR فقط برای جشن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران تحویل داده شد، بنابراین استفاده از آن برای مسابقات داخلی نیاز به مجوز و تایید فیفا دارد.

اگر فیفا مجوز استفاده از VAR را بدهد، تنها 6 داور ایرانی که در دوره آموزشی استفاده از این سیستم شرکت کرده اند، می توانند در دربی حضور یابند. بیژن حیدری، وحید کاظمی، پیام حیدری، حسن اکرمی، مرتضی منصوریان و امیر عرب براقی داورانی هستند که دوره VAR را به پایان رسانده اند.

در صورتی که فیفا استفاده از VAR را تایید کند، داور چهارم و داوران مستقر در اتاق کمک داور ویدئویی نیز از بین این داوران آموزش دیده انتخاب خواهند شد. چرا که مدنی فر تنها داوری است که اجازه قضاوت با VAR را دارد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)