افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

رایزنی امیر عبداللهیان با وزیر خارجه انگلیس درباره جنگ غزه

  • کد خبر : 119035

آفتاب نیوز: حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه انگلیس گفت: توصیه می کنم دولت انگلیس با نگاه واقع بینانه به تحولات منطقه نگاه کند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رویکرد هر چه باشد باید دانست که ریشه بحران فلسطین به اشغال رژیم اسرائیل برمی گردد. امیرعبداللهیان افزود: از منظر […]

آفتاب نیوز:

حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با وزیر امور خارجه انگلیس گفت: توصیه می کنم دولت انگلیس با نگاه واقع بینانه به تحولات منطقه نگاه کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رویکرد هر چه باشد باید دانست که ریشه بحران فلسطین به اشغال رژیم اسرائیل برمی گردد.

امیرعبداللهیان افزود: از منظر حقوق بین الملل، مردم کشور اشغال شده حق دفاع از خود دارند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: همچنین در چارچوب اصول حقوق بین الملل، در هر جنگی باید اصل تناسب نیز لحاظ شود. از این نظر کشتار بیش از 9000 غیرنظامی فلسطینی در اقدامی انتقام جویانه و نسل کشی که علناً توسط رژیم صهیونیستی اعلام شده است، از هیچ منظری قابل قبول نیست.

وی در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در حمایت از رژیم اسرائیل، ضمن توصیه به اینکه انگلیس باید تحولات منطقه را با رویکرد واقع بینانه بررسی کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره با پدیده اشغالگری مبارزه کرده است. اصول شناخته شده و قوانین بین المللی، حق با شماست.

رئیس دیپلماسی کشور تاکید کرد: باید فورا جلوی نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه گرفته شود و کمک های بشردوستانه به غزه گسترش یابد.

امیرعبداللهیان حمایت گسترده دولت آمریکا از تل آویو را دلیل افزایش شدت جنگ در این منطقه دانست و در پاسخ تصریح کرد: نیروهای مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی گیرند، بلکه تصمیم می گیرند. بر اساس ملاحظات و شرایط و همچنین در راستای امنیت ملی کشور خود و امنیت منطقه.

در ادامه وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر احترام متقابل، تمرکز بر دیپلماسی و گفت‌وگو را به عنوان گزینه‌ای مناسب در مسیر همکاری تهران و لندن و پرهیز از اتهامات بی‌اساس برشمرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این گفت وگوی تلفنی ضمن اشاره به مواضع کشورش در قبال حوادث فلسطین و شفاف سازی تاخیر در روابط انگلیس و ایران، خواستار تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه شد. از جنگ در منطقه

وزیر امور خارجه انگلیس روند همکاری های دو کشور را در چارچوب کنوانسیون های دیپلماتیک مهم توصیف کرد.

در این گفتگو وضعیت کنونی روابط دوجانبه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=119035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.