افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
4

راه هایی برای شکستن سکوت ناخوشایند در مکالمه

  • کد خبر : 22822
راه هایی برای شکستن سکوت ناخوشایند در مکالمه

حتما برای شما هم پیش آمده که با فردی صحبتی را شروع کنید اما بعد از مدتی سکوت آزار دهنده بین شما دو نفر برقرار می شود. حال اگر این شخص برای شما فردی مهم باشد، وضعیت کمی پیچیده خواهد شد. سکوت همیشه بد و آزاردهنده نیست اما راه های ساده ای وجود دارد که […]

حتما برای شما هم پیش آمده که با فردی صحبتی را شروع کنید اما بعد از مدتی سکوت آزار دهنده بین شما دو نفر برقرار می شود. حال اگر این شخص برای شما فردی مهم باشد، وضعیت کمی پیچیده خواهد شد. سکوت همیشه بد و آزاردهنده نیست اما راه های ساده ای وجود دارد که با کمک آنها می توانید این سکوت آزاردهنده را بشکنید و گفتگو را خوب و سازنده ادامه دهید. حال فرقی نمی کند این گفتگو چهره به چهره باشد یا تلفنی، در هر صورت می توان از بروز چنین وضعیتی جلوگیری کرد. در این مقاله از اسمارتک نیوز این روش ها را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید سکوت آزاردهنده در مکالمات را از بین ببرید و رابطه موفقی با طرف مقابلتان برقرار کنید.

از سکوت نترس

تمام سکوت ها آزاردهنده یا ترسناک نیستند، گاهی اوقات سکوت یک واکنش بازتابی یا یک وقفه طبیعی در مکالمه است. پس تفاوت بین سکوت آزاردهنده و سکوت طبیعی چیست؟ مطالعه دانشمندان دانشگاه گرونینگن نشان می دهد که سکوت آزاردهنده ای است که جریان گفتگو را قطع می کند و اگر بتوانید سکوت طبیعی را در مکالمه تشخیص دهید، دیگر از هیچ سکوتی نمی ترسید. بنابراین، ابتدا باید قوه تشخیص خود را تقویت کنید تا بدانید که هر سکوتی جای نگرانی ندارد و می تواند یک وقفه طبیعی در گفتگوی سالم شما با طرف مقابل باشد.

راه هایی برای شکستن سکوت ناخوشایند در مکالمه

قوی شروع کن

مکالمه ای که با قدرت شروع شود، هر دو طرف را درگیر مکالمه می کند و فرصتی برای سکوت های طولانی و آزاردهنده باقی نمی گذارد. اگر هدف شما اجتناب از سکوت ناخوشایند است، باید چیزی برای گفتن داشته باشید و آن را خود به خود بگویید. پس باید قبل از شروع گفتگو موضوع مناسبی را انتخاب کنید، این امر به ادامه گفتگو و جلوگیری از سکوت های طولانی و آزاردهنده کمک می کند.

نشانه ها را بخوانید

گاهی می توان از نشانه هایش شکل گیری یک سکوت آزاردهنده را تشخیص داد، گاهی آن سکوت بدون هیچ نشانه ای ظاهر می شود. سعی کنید به زبان بدن طرف مقابلتان توجه کنید و علائم عدم اشتیاق و علاقه به گفتگو یا ناراحتی در ادامه بحث را تشخیص دهید. این سیگنال‌ها به شما می‌گویند که زمان تغییر موضوع فرا رسیده است، اگر بتوانید موضوع را تغییر دهید و در مورد چیزی که بیشتر مورد علاقه طرف مقابل است صحبت کنید، از سکوت‌های ناخوشایند نیز جلوگیری خواهید کرد. نشانه های سکوت آزاردهنده عبارتند از:

  • طرف مقابل بی تفاوت به نظر می رسد.
  • طرف داره با بند لباسش بازی میکنه.
  • طرف مقابل به ساعت خود نگاه می کند یا به در خروجی نگاه می کند.
  • طرف مقابل صحبت شما را قطع می کند اما چیز خاصی نمی گوید و جمله اش را تمام نمی کند.
  • پاسخ های طرف مقابل کوتاه و دقیق است.
  • پاسخ های طرف مقابل با مکالمه ای که دارید مطابقت ندارد، این نشانه این است که او به حرف های شما گوش نمی دهد و به موضوع گفتگو توجه نمی کند.

علائم در مکالمات تلفنی

علائمی که لیست کرده ایم را می توان در مکالمات رو در رو تشخیص داد، اما اگر با تلفن صحبت می کنید یا از اپلیکیشن های ارتباط تصویری استفاده می کنید، تشخیص کامل زبان بدن طرف مقابل تقریبا غیرممکن است و این می تواند منجر به ناراحتی شود. سکوت و وقفه در مکالمات اما نشانه های عدم علاقه طرف مقابل به ادامه گفتگو را در ارتباطات غیررسمی نیز می توان تشخیص داد:

  • پاسخ های کوتاه و کوتاه در ارتباط چهره به چهره نیز نشانه عدم علاقه طرف مقابل است.
  • اگر طرف مقابل شما را در گفتگو همراهی نکند، نشانه عدم علاقه آنها به موضوع بحث است.
  • می توانید صدای من و او را بشنوید.

حل مشکل

اگر سکوت آزاردهنده ای در مکالمه شما وجود دارد، می توان آن را به سرعت برطرف کرد، بنابراین نیازی به اجتناب از چنین موقعیت هایی نیست. اما به یاد داشته باشید که سکوت قابل توجه و آزاردهنده ممکن است ناشی از بی حوصلگی و بی حوصلگی طرف مقابل باشد و اگر با دانستن این عوامل این عوامل را کنترل کنید، رابطه شما با طرف مقابل نزدیک تر می شود. اگر برای پاسخ صادقانه آماده نیستید، از طرف مقابل نپرسید که چرا سکوت می کند، بلکه می توانید چیزهای دیگری را که همان معنا را بیان می کنند، بپرسید، مانند “آیا به نظر می رسد که علاقه ای ندارید؟” آیا چیز دیگری وجود دارد که بخواهید در مورد آن صحبت کنید؟» پس از پرسیدن این سؤالات، با دقت به پاسخ طرف مقابل گوش دهید.

راه هایی برای شکستن سکوت ناخوشایند در مکالمه

مسیر گفتگو را تغییر دهید

تغییر موضوع گفتگو به موضوع دیگری (متفاوت اما مرتبط) راهی طبیعی برای ادامه گفتگو و جلوگیری از ناراحتی طرف مقابل است. البته مراقب باشید که تغییر مداوم موضوع بحث می تواند باعث کسل کننده شدن گفتگو شود و طرف مقابل را عصبی و ناراضی کند، پس مراقب این موضوع باشید. سعی کنید این کار را به صورت طبیعی و عادی انجام دهید، چند ایده برای تغییر موضوع بحث می تواند جملات زیر باشد:

  • این منو یاد یه چیزی میندازه…
  • یادم رفت در موردش بگم…
  • یک روز شنیدم که …
  • اینو میخواستم ازت بپرسم…

مضامین جدید پیدا کنید

اگر نگران سکوت های آزاردهنده در مکالمات هستید، بهتر است از قبل خود را برای گفتگو آماده کنید. اگر قبل از شروع گفتگو، موضوعاتی را در ذهن خود آماده کرده باشید، کار شما بسیار بهتر پیش خواهد رفت. موضوعات مورد نظر خود را ناگهانی و با سوالات پشت سر هم شروع نکنید، سعی کنید موضوعاتی را انتخاب کنید که جالب باشد و می دانید طرف مقابلتان به آن علاقه دارد. بحث را با سوالات جالب و شوخ‌آمیز شروع کنید و توجه طرف مقابل را برای گفتگوی شیرین و خاطره‌انگیز جلب کنید.

گفتگو را تمام کنید

سکوت همچنین می تواند نشانه پایان طبیعی مکالمه باشد. بنابراین سعی نکنید او را مجبور به ادامه دادن کنید. مکالمه ای که طبیعتاً به پایان می رسد باید پایان یابد و هر تلاشی برای ادامه آن تنها به سکوت های خسته کننده فزاینده ای منجر می شود. بنابراین باید این زمان را بدانید و گفتگو را به نحوی خوب و مسالمت آمیز به پایان برسانید تا پایه و اساس رابطه خود را با طرف مقابل محکم کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=22822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.