افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 16 September , 2024
3

راه هایی برای جلوگیری از دسترسی هکرها به حساب های رسانه های اجتماعی

  • کد خبر : 142345
راه هایی برای جلوگیری از دسترسی هکرها به حساب های رسانه های اجتماعی

به گزارش بازار، سازندگان این پیام رسان ها اعلام کرده اند که اگر فردی موفق شود رمزگذاری پیام های این شبکه های اجتماعی را بشکند و به محتوای آن دسترسی پیدا کند، به او جایزه می دهند. این بدان معناست که توسعه دهندگان به سیستم رمزگذاری خود و پروتکل هایی که برای رمزگذاری و محتوا […]

به گزارش بازار، سازندگان این پیام رسان ها اعلام کرده اند که اگر فردی موفق شود رمزگذاری پیام های این شبکه های اجتماعی را بشکند و به محتوای آن دسترسی پیدا کند، به او جایزه می دهند. این بدان معناست که توسعه دهندگان به سیستم رمزگذاری خود و پروتکل هایی که برای رمزگذاری و محتوا استفاده می کنند، اعتماد زیادی دارند. بنابراین به طور کلی با توجه به ادعای مخترعان شبکه های اجتماعی می توان گفت که هک این گونه شبکه های اجتماعی امکان پذیر نیست اما به گفته کارشناسان در صورت رعایت نکردن نکات امنیتی امکان نفوذ به حساب کاربری وجود دارد. . امنیت. مشاهده شد که بدون شک بی توجهی کاربران مشکل امنیتی پیام رسان ها را باز نکرد.

اگر نگران هک شدن حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام هستید و یا نگران هک شدن یا نفوذ افراد ناشناس به شبکه های اجتماعی خود هستید، در این گزارش با نحوه جلوگیری از ورود افراد ناشناس و هکرها به اکانت خود آشنا می شوید.

اولین و مهمترین توصیه، ایجاد یک رمز عبور امن و مناسب، اولین قدم برای بستن راه های ورود و نفوذ به حساب است. هرگز از رمزهای عبور کوتاه مانند نام، نام خانوادگی یا اطلاعات شخصی استفاده نکنید، بلکه یک رمز عبور طولانی و ترجیحا ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و علائم مختلف انتخاب کنید. زیرا اگر رمز عبور ساده ای انتخاب کرده اید، حدس زدن آن برای دوستان و خانواده ای که به هر دلیلی می خواهند به حساب کاربری شما دسترسی داشته باشند، اصلا سخت نیست. برای انتخاب رمزهای عبور قوی حتی می توانید از خدمات آنلاینی که برای این منظور ایجاد شده اند استفاده کنید.

برای تغییر رمز عبور به تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام رفته و در قسمت Security گزینه Password را انتخاب کرده و پسورد خود را تغییر دهید. توصیه دوم تغییر دوره ای رمز عبور حساب کاربری است. هر سه ماه یکبار می توانید رمز عبور خود را تغییر دهید.

در همین رابطه علی اصغر زارعی، کارشناس ارشد مدیریت سیستم های اطلاعات و مهندسی فناوری اطلاعات در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: توصیه دیگر اجازه تایید هویت دومرحله ای است. با این کار، اگر شخصی بخواهد از دستگاه دیگری به حساب شما دسترسی پیدا کند، باید علاوه بر رمز عبور، کد دیگری را برای دسترسی به حساب شما وارد کند، بنابراین این ویژگی کار را برای او دشوارتر می کند.

اضافه شده: برای فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، باید وارد تنظیمات برنامه شوید، به بخش امنیت بروید و نماد تأیید هویت دو مرحله‌ای را روشن کنید. اکنون از شما خواسته می شود که نحوه دریافت کد را مشخص کنید. روش های مختلفی برای این منظور وجود دارد؛ یکی دریافت کد از طریق واتس اپ است. یا از طریق برنامه های Google authenticator. بهترین راه برای دریافت کد احراز هویت دو مرحله ای از طریق Google Authentication است. با نصب این برنامه می توانید با انجام چند مرحله ساده Google Authentication را به اینستاگرام متصل کرده و از این اپلیکیشن برای دریافت کد استفاده کنید. راه سوم دریافت کد از طریق پیامک یا روش های دیگر است.

زارعی تاکید کرد: توصیه می کنیم این کدها را دریافت کرده و در مکانی امن ذخیره کنید تا اگر به هر دلیلی دسترسی شما به اپلیکیشن قدیمی قطع شد، به دریافت کدها در اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید.

این کارشناس در ادامه صحبت های خود گفت: چهارمین نکته برای بستن مسیرهای نفوذ هکرها، اکانت خصوصی یا خصوصی کردن حساب کاربری شما است. در این صورت شما فقط به افرادی که می خواهید به محتویات صفحه شما دسترسی داشته باشند اجازه می دهید برای این کار به تنظیمات اپلیکیشن رفته و به قسمت Privacy رفته و گزینه Private Account را فعال کنید.

علاوه بر موارد ذکر شده، برنامه خود را به حساب ها و برنامه های دیگر متصل نکنید. برای ورود به تنظیمات برنامه، به بخش امنیت بروید و وارد بخش برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها شوید و دسترسی را مدیریت کنید یا واضح‌تر، دسترسی را قطع یا حذف کنید تا حسابتان ایمن بماند.

در نهایت، بررسی کنید که کسی به حساب شما دسترسی نداشته باشد. برای این کار به تنظیمات اپلیکیشن رفته، به قسمت Security رفته و گزینه Login Activity را انتخاب کنید، لیست مکان های احتمالی که از آنجا به حساب شما دسترسی داشته اند را مشاهده می کنید و با انتخاب نماد سه نقطه، قادر خواهید بود با انتخاب گزینه Log Out دسترسی خود را قطع کنید، در صورت مشاهده مورد مشکوک در لیست ابتدا دسترسی خود را غیرفعال کنید و بلافاصله پسورد حساب خود را تغییر دهید و از رمز عبور قوی و مطمئن استفاده کنید.

تحلیلگران تاکید می کنند که نباید هک از طریق روش های مهندسی اجتماعی را نادیده بگیرید و اطلاعات حساب خود را با کسی به اشتراک نگذارید. این روش می تواند تمام حساب های شما را در معرض خطر قرار دهد. در این روش هکر می تواند با استفاده از ناآگاهی کاربر، اطلاعات شخصی و محرمانه خود را به دست آورد و سپس از آنها اخاذی کند، بنابراین اگر کاربران از آن آگاه نباشند، به راحتی مورد حمله قرار می گیرند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=142345

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.