افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

راه اندازی طرح تولید هگزافلوراید تلوریوم در نیروگاه اتمی اصفهان

  • کد خبر : 195935
راه اندازی طرح تولید هگزافلوراید تلوریوم در نیروگاه اتمی اصفهان

آفتاب نیوز: با حضور محمد اسلامی و برخی از معاونان وی و جمعی از مسئولان صنعت هسته ای، پروژه واحد نیمه صنعتی تولید «هگزافلوراید تلوریوم» در مرکز هسته ای اصفهان افتتاح و افتتاح شد. هگزا فلوراید تلوریوم (TeF6) به عنوان یک ماده خام رادیوایزوتوپ پایدار برای مصارف پزشکی، تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می […]

آفتاب نیوز:

با حضور محمد اسلامی و برخی از معاونان وی و جمعی از مسئولان صنعت هسته ای، پروژه واحد نیمه صنعتی تولید «هگزافلوراید تلوریوم» در مرکز هسته ای اصفهان افتتاح و افتتاح شد.

هگزا فلوراید تلوریوم (TeF6) به عنوان یک ماده خام رادیوایزوتوپ پایدار برای مصارف پزشکی، تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود.

پودر تلوریوم به طور طبیعی دارای 8 ایزوتوپ است که هر کدام را می توان غنی و جدا کرد. با تبدیل پودر تلوریم به گاز طبیعی هگزافلوراید تلوریوم، می توان گاز TeF6 را غنی کرد که در مراحل بعدی با تبدیل به اکسید یا فلز و تابش در راکتور، رادیوداروهایی مانند ید 124 تولید می کند که در تشخیص. و درمان برخی بیماری ها و سرطان ها.

در دنیا تعداد محدودی از کشورها دارای فناوری تولید این ماده ارزشمند هستند که با توجه به عدم امکان ارائه یا انتقال دانش فنی و فناوری از سایر کشورها، ایجاد زیرساخت برای تولید این مواد در کشور.

به منظور تامین خوراک لازم برای زنجیره های جداسازی ایزوتوپ پایدار، اقداماتی از قبیل توسعه دانش و تولید هگزافلوراید تلوریوم در مقیاس آزمایشی، تامین تجهیزات، توسعه روش ها و ساخت و ساز انجام خواهد شد. تجهيزات آزمايشگاهي آناليز كمي و كيفي محصول و همچنين طراحي ساخت، آزمايش و راه اندازي واحد نيمه صنعتي و توليدي هگزا فلورايد تلوريم در شركت سوخت رآكتور هسته اي اصفهان برنامه ريزي و اجرا شده است.

گفتنی است با توجه به برنامه سازمان انرژی اتمی ایران و توجه ویژه رئیس این سازمان به مقوله مهم تولید و توسعه رادیوداروها، تکمیل چرخه تولید رادیوایزوتوپ های پایدار با تولید تهیه مواد اولیه لازم و ایجاد زیرساخت زنجیره های جداسازی در شرکت های زیرمجموعه این سازمان آغاز شده است. در آینده نزدیک شاهد ارائه آخرین دستاوردهای سازمان در زمینه تولید رادیوداروهای ایرانی خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=195935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.