افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

راه اندازی سامانه پایش هوشمند پست های توزیع برق در پژوهشگاه نیرو

  • کد خبر : 33618
راه اندازی سامانه پایش هوشمند پست های توزیع برق در پژوهشگاه نیرو

به گزارش بازار، لیلا عبدی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات کاربری شبکه، جمع آوری و ارسال داده ها با کمترین دخالت مستقیم انسانی از مهمترین دستاوردهای این سامانه است، افزود: در حال حاضر 8 نمونه از این محصول در خروجی پست های ترانسفورماتور توزیع نیروی پژوهشگاه نیرو نصب شده و در حال استفاده است. […]

به گزارش بازار، لیلا عبدی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات کاربری شبکه، جمع آوری و ارسال داده ها با کمترین دخالت مستقیم انسانی از مهمترین دستاوردهای این سامانه است، افزود: در حال حاضر 8 نمونه از این محصول در خروجی پست های ترانسفورماتور توزیع نیروی پژوهشگاه نیرو نصب شده و در حال استفاده است.

وی درباره عملکرد این سامانه گفت: در صورت تجهیز شبکه به سامانه هوشمند پایش خاموشی، این سامانه با کمک اطلاعات ارسالی تجهیزات مربوطه، اخطار خاموشی را در شبکه صادر می کند. همچنین در صورت دریافت گزارش قطعی از مشترکین، صحت گزارش از طریق اطلاعات دریافتی از این سامانه هوشمند به راحتی قابل انجام است.

رئیس مدیریت فناوری پژوهشگاه نیرو افزود: تعیین ظرفیت بار دینامیکی ترانسفورماتورهای نصب شده در ایستگاه های توزیع یکی از قابلیت های این سامانه است که باعث افزایش عمر مفید ترانسفورماتورها، کاهش خرابی ها و در نتیجه کاهش هزینه های مربوط به تعمیرات آنها می شود.

عبدی یکی دیگر از کاربردهای این سامانه را مانیتورینگ خاموشی ها در شبکه برشمرد و گفت: این سامانه همچنین قابلیت اندازه گیری و محاسبه پارامترهای ولتاژ، جریان، توان اکتیو و راکتیو، فرکانس، ضریب توان، هارمونیک ها و نمایش آنها را به کاربر دارد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طراحی و اجرای طرح آزمایشی بکارگیری سنسورهای مغناطیسی برای اندازه‌گیری جریان و ولتاژ در شبکه توزیع هوشمند که برای کارفرمای پژوهشگاه نیرو به نمایندگی از شرکت توانیر و یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی به‌عنوان مجری دانشگاه، با استفاده از سنسورهای مانیتورینگ مانیتورینگ شبکه کاربردی با استفاده از سنسورهای بارگذاری مغناطیسی مانیتورینگ پیاده‌سازی شد. نظارت بر تعادل، انیک بازو، توان راکتیو، ولتاژ، ضریب توان و شبکه.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=33618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.