افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

راه اندازی خط راه آهن چابهار در سال آینده

  • کد خبر : 132997
راه اندازی خط راه آهن چابهار در سال آینده

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش در جمع بندی نشست مشترک معاونان هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری، مدیران کل راهداری و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرکز تحقیقات راهداری، مسکن و شهرسازی برگزار شد. با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای رفع دغدغه های زندگی بی خانمان ها، گفت: در […]

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش در جمع بندی نشست مشترک معاونان هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری، مدیران کل راهداری و شهرسازی و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرکز تحقیقات راهداری، مسکن و شهرسازی برگزار شد. با تاکید بر اهمیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای رفع دغدغه های زندگی بی خانمان ها، گفت: در بحث مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیاز به فناوری ساخت و ساز، مصالح ساختمانی، تخصصی و شایسته است. کار یدی. تمام نیروی کار در کشور موجود است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از جمعیت کشور مستاجر هستند، اظهار داشت: نسبت اجاره بها در سبد خانوار همچنان بالاست و باید تلاش کنیم با تولید و عرضه مسکن این نسبت را در سبد خانوار کاهش دهیم.

بذرپاش تصریح کرد: تاثیر تولید مسکن بر رشد تولید ناخالص داخلی زیاد است و بنابراین با مجموعه راهکارها باید تلاش کنیم تا با تولید و عرضه مسکن به تعهد دولت عمل کنیم و در عین حال به تامین مسکن مردم کمک کنیم.

وی افزود: با حمایت دولت میزان اعتبار از 350 میلیون تومان به 550 میلیون تومان افزایش یافت و سود بازپرداخت نیز از 23 به 18 درصد کاهش یافت.

بذرپاش خطاب به مدیران کل راهداری و شهرسازی، بر نقش فرمانداران در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: با بازدیدهای میدانی و تقویت نقش فرمانداران، اجرای طرح نهضت ملی مسکن تسریع و بیشتر می شود. باید به این موضوع توجه شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بحث بافت فرسوده و ساخت و ساز و نوسازی در این بافت ها بسیار مهم است و با توجه به اینکه همه زیرساخت ها را دارد تاکید کرد. از این رو با توجه به محدودیت منابع دولت، نوسازی بافت های فرسوده و ساخت مسکن در این بافت ها در اولویت قرار دارد.

بذرپاش گفت: شهرداران باید برای نوسازی بافت فرسوده و تقویت این بخش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین زمین کارهای خوبی انجام شده است، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن و شورای عالی شهرسازی و معماری تلاش ویژه ای برای تامین زمین نهضت ملی مسکن و مسکن دارند سایر ارکان مسکن مهر این وزارتخانه نیز بر روی اجرا تمرکز دارد.

وی تامین بیش از 50 هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن را کاری مهم عنوان کرد و افزود: تکمیل واحدهای مسکن مهر باقی مانده باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: ایجاد و احداث 27 شهر سخلی در جنوب کشور پروژه ای پیشرو است که بخشی از برنامه ریزی برای مکان یابی، اسکان جمعیت و صنایع در آن انجام شده است.

وی همچنین از راه اندازی خط ریلی چابهار در سال آینده خبر داد و گفت: در خصوص سیاست های توسعه دریا محور اقدامات مناسبی در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.