افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
4

راه آهن کشور موضع خود را به صورت شفاف در خصوص خط آهن اینچه برون بیان کند

  • کد خبر : 92136
راه آهن کشور موضع خود را به صورت شفاف در خصوص خط آهن اینچه برون بیان کند

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه عصر یکشنبه در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهارکرد: مطالعات ۲۲۰ کیلومتر حدفاصل بندرترکمن باشی تا بندر خشک اینچه برون تهیه شده، پیمانکار آن هم تعیین شده است. استاندار گلستان افزود: کریدور ریلی ایران- ترکمنستان- قزاقستان بین سه کشور بسیار پراهمیت است که خط آهن اینچه […]

به گزارش خبرنگار بازار، علی محمد زنگانه عصر یکشنبه در چهارمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اظهارکرد: مطالعات ۲۲۰ کیلومتر حدفاصل بندرترکمن باشی تا بندر خشک اینچه برون تهیه شده، پیمانکار آن هم تعیین شده است.

استاندار گلستان افزود: کریدور ریلی ایران- ترکمنستان- قزاقستان بین سه کشور بسیار پراهمیت است که خط آهن اینچه برون به طبس و بندرعباس به عنوان مکمل می تواند ارزش واقعی آن را نمایان کند.

وی ادامه داد: ضروری است راه آهن کشور موضع خود را به صورت شفاف در خصوص خط آهن اینچه برون به طبس و بندرعباس مشخص کند زیرا این مسیر بهترین مسیر با هزینه و فایده مطلوب است و زمینه صرفه جویی در وقت و انرژی را فراهم می کند.

زنگانه بیان کرد: دهکده لجستیک اینچه برون مورد تأیید وزیر راه و شهرسازی بوده و راه آهن ملزم به همکاری تا حصول نتیجه است.

استاندار گلستان تاکید کرد: توسعه جاده ای مسیر اینچه برون از محور خوش ییلاق و همچنین جاده نفت مورد تاکید است و به عنوان یک اولویت در تخصیص منابع مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گلستان با توجه به سکونت قریب به ۷۵۰ هزار نفر ترکمن در استان و علاقه مندی شدید جمهوری ترکمنستان یک ضرورت است.

زنگانه ادامه داد: تردد مسافری و تجارت چمدانی با کشور ترکمنستان در اسرع وقت برقرار می شود چراکه این اقدام ضمن ارتقا روابط فی مابین در بهبود اقتصاد مرزنشینان موثر است.

استاندار گلستان گفت: برقراری تجارت کامیونی گام بزرگی بود که به همت دلسوزان استان هم اکنون از صفر به ۸۶ کامیون در روز ارتقا یافته و در اسرع وقت حل موضوع روادید رانندگان نیز رفع خواهد شد.

زنگانه بیان کرد: توجه به حذف واسطه ها در نرخ تردد و حضور شرکت ها در نمایشگاه ها، ضرورتی است که مورد توجه جدی قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=92136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.