افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

راهکارهای عملی برای زود بیدار شدن

  • کد خبر : 30778
راهکارهای عملی برای زود بیدار شدن

از قدیم گفته اند که برای تبدیل شدن به یک فرد خوب باید یک سحرخیز باشید و بله، امروز ما در DJI قصد داریم مقاله ای در مورد سحرخیزان بنویسیم تا به همه هموطنان عزیز کمک کنیم تا زود بیدار شوند. . همه ما می دانیم که صبح زود بیدار شدن می تواند در ابتدا […]

از قدیم گفته اند که برای تبدیل شدن به یک فرد خوب باید یک سحرخیز باشید و بله، امروز ما در DJI قصد داریم مقاله ای در مورد سحرخیزان بنویسیم تا به همه هموطنان عزیز کمک کنیم تا زود بیدار شوند. . همه ما می دانیم که صبح زود بیدار شدن می تواند در ابتدا کمی آزاردهنده باشد، اما کیفیت زندگی ما را به طور چشمگیری افزایش می دهد. علاوه بر تاثیر مثبت بر سلامت جسمی و روانی، زود بیدار شدن به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید، انرژی بیشتری داشته باشید و در طول روز احساس شادابی بیشتری داشته باشید.

اگر قصد دارید صبح خود را با زود بیدار شدن شروع کنید، اولین چیزی که باید بدانید این است که زود بیدار شدن نیاز به تعهد روزانه دارد! در روزهای اولیه، زنگ تلفن شما مانند بدترین آهنگ دنیا به نظر می‌رسید، اما قول می‌دهیم که با تنظیم و تنظیم بدن، اوضاع هر روز بهتر می‌شود. لطفا در آینده با ما همراه باشید تا نکات کاربردی را مرور کنیم که تاثیر بسزایی در بیداری شما خواهد داشت.

دلایلی که چرا صبح زود بیدار شدن برای انسان سخت تلقی می شود

اول از همه باید بدانیم چرا بیدار شدن در صبح اینقدر سخت است. چه چیزی باعث می شود بعد از شنیدن زنگ گوشی حتی نخواهیم از تخت نرم و راحت خود بیرون بیاییم؟ جالب است بدانید دلیل سختی زود بیدار شدن ربطی به تنفر از صبح ها یا دوست داشتن خواب ندارد! عواملی مانند سبک زندگی، شرایط پزشکی و مصرف برخی داروها می‌تواند صبح‌ها را برای شما دشوار کند. در اینجا برخی از این دلایل را با هم بررسی می کنیم:

  • دلیل اول: پاراسومنیا یا راه رفتن در خواب، ترس و صحبت در خواب
  • دلیل دوم: آپنه خواب، که باعث می شود تنفس به طور متناوب در طول خواب متوقف شود.
  • دلیل سوم: خواب کمتر محرومیت از خواب می تواند شامل دو زیرمجموعه عدم کیفیت خواب مطلوب یا خواب کمتر باشد.
  • دلیل چهارم: اضطراب و استرس قاتل یک خواب خوب و راحت! داشتن استرس و اضطراب مانع از خوابیدن فرد می شود یا در برخی موارد باعث خواب زیاد او می شود.
  • دلیل پنجم: افسردگی! دلیل اصلی خواب آلودگی بیش از حد در طول روز یا بی خوابی در نظر گرفته می شود.
  • دلیل ششم: اختلال در ریتم خواب. به معنای وضعیتی است که فرد به دلیل شیفت کاری نامنظم یا به هر دلیل دیگر از خواب منظم محروم می شود.
  • دلیل هفتم: داروهای خاصی مصرف کنید. مسدود کننده های بتا، برخی شل کننده های عضلانی، داروهای ضد افسردگی مهارکننده بازجذب سروتونین، درد مزمن و غیره. دلایلی هستند که خواب راحت در شب را دشوار می کنند.

وقتی هنوز احساس خستگی می کنیم چگونه از خواب بیدار شویم؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بیدار شدن را راحت تر کنید. به عنوان مثال، اگر این احساس خواب آلودگی به دلیل یک بیماری زمینه ای باشد، می توانید به راحتی با مصرف دارو یا ترکیب آن با درمان های خانگی این مشکل را برطرف کنید.

در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بهتر بخوابید و صبح به راحتی از خواب بیدار شوید.

راه حل های عملی برای زود بیدار شدن 2

رویای خود را برنامه ریزی کنید

برای زود بیدار شدن باید طوری برنامه ریزی کنید که در ساعت مشخصی بخوابید و صبح در ساعت خاصی از خواب بیدار شوید. ممکن است انجام این کار کمی سخت به نظر برسد، به خصوص در روزهای اولیه، اما شما در حال تنظیم زمان خواب و بیداری بدن خود هستید.

اول از همه، باید بدانید که بدن شما به چند ساعت خواب نیاز دارد. به طور معمول توصیه می شود 7 تا 9 ساعت در شب بخوابید تا بتوانید صبح بعد از بیدار شدن از خواب احساس شادابی و نشاط را تجربه کنید.

حتماً به برنامه ای که هر شب تعیین می کنید، حتی در روزهای تعطیل پایبند باشید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که بدن شما به طور خودکار هر روز در ساعت مقرر از خواب بیدار می شود.

راهکارهای عملی برای زود بیدار شدن 9

روال خواب خود را بهبود بخشید

تمام تلاش های شما ممکن است با کوچکترین اشتباهی بی نتیجه باشد. به عنوان مثال، نوشیدن کافئین در اواخر روز و استفاده از تلفن، تبلت، لپ تاپ، تلویزیون و مواردی از این دست به دلیل انتشار نور آبی، خواب شبانه را برای شما سخت می کند.

برای بهبود روال خواب خود، توصیه می کنیم در انجام فعالیت های آرامش بخش، مانند خواندن کتاب یا دوش آب گرم، به خود کمک کنید. از فعالیت هایی که باعث بی خوابی می شود خودداری کنید.

  • قبل از خواب به صفحه نمایش لپ تاپ یا گوشی خود نگاه نکنید.
  • شش ساعت قبل از خواب از نوشیدنی های کافئین دار خودداری کنید.
  • از چرت زدن یا دراز کشیدن زیاد در رختخواب در طول روز خودداری کنید.
  • قبل از رفتن به رختخواب الکل ننوشید.

راهکارهای عملی برای زود بیدار شدن 3

ساعت زنگ دار خود را دور از دسترس قرار دهید

شاید بارها برای شما پیش آمده باشد که پس از شنیدن صدای زنگ گوشی، دکمه بی صدا را فشار دهید که ده دقیقه دیگر بیدار می شوم! این سناریو برای همه ما آشناست، اما از این نظر باید بدانید که بازگشت دوباره به خواب بعد از بیدار شدن برابر با تکه تکه شدن رویا است. طبق تحقیقات، این عدم یکپارچگی و چندین بار خواب و بیدار شدن باعث می شود در طول روز احساس بی حوصلگی، خستگی و خواب آلودگی بیشتری داشته باشید و عملکرد شما را در طول روز بسیار کاهش دهد.

برای رفع این مشکل توصیه می کنیم دفعه بعد که می خواهید آلارم گوشی خود را خاموش کنید آن را دور از دسترس قرار دهید تا برای جلوگیری از آن مجبور شوید از رختخواب بلند شوید.

راه حل های عملی برای زود بیدار شدن 4

تغذیه بهتر

خوردن یک رژیم غذایی سالم و تغذیه بهتر نه تنها به شما کمک می کند تا انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید، بلکه تاثیر قابل توجهی بر تجربه خواب بهتر نیز خواهد داشت. از سوی دیگر، خوردن هر غذایی که از آن به عنوان «غذای ناسالم» یاد می کنید، باعث افت انرژی و احساس کسالت می شود.

از نوشیدن نوشابه های انرژی زا خودداری کنید. این نوشیدنی ها انرژی لازم برای گذراندن روز را به شما می دهند اما در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری به بدن شما وارد می کنند.

برای خود اهداف تعیین کنید. سبک زندگی سالم را اولویت خود قرار دهید. در مورد ارزش غذایی غذاها و اینکه چه چیزی به شما انرژی می دهد تحقیق کنید. توصیه می کنیم غلات، سبزیجات، میوه ها و مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را در لیست غذایی خود بگنجانید و روزانه مصرف کنید.

راهکارهای عملی برای زود بیدار شدن 5

گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید

حتما به یاد داشته باشید که قبل از خواب گوشی خود را روی حالت بی صدا یا «مزاحم نشوید» قرار دهید. هیچ چیز بدتر از این نیست که در میانه خواب عمیق با صدای اعلان تلفن از خواب بیدار شوید و چرخه خواب شما را قطع کند. می‌توانید صبح بعد از بیدار شدن از خواب، این اعلان‌ها را بررسی کنید، پس به خودتان لطف کنید و قبل از اینکه به رختخواب بروید، گوشی خود را در حالت بی‌صدا قرار دهید.

راهکارهای عملی برای زود بیدار شدن ۶

ورزش مداوم

تاکنون بارها در مورد فواید ورزش منظم و با برنامه شنیده ایم. تحقیقات نشان داده است که ورزش مداوم کیفیت خواب افراد را بهبود می بخشد و می تواند تا حد زیادی بی خوابی و خواب زیاد ناشی از استرس و افسردگی را از بین ببرد.

تحقیقات علمی همچنان نشان می‌دهد که ورزش با رهایی از خستگی، سطح انرژی افراد را تا حد زیادی افزایش می‌دهد، بنابراین ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید. از ابتدا نیازی به انجام ورزش های سنگین ندارید، توصیه ما این است که اگر ورزشکار نیستید با پیاده روی روزانه شروع کنید.

راهکارهای عملی برای زود بیدار شدن ۷

از روز خود لذت ببرید

نور روز تا حد زیادی به تنظیم ریتم خواب شبانه کمک می کند. سعی کنید صبح ها پس از بیدار شدن از خواب، از نور خورشید نهایت استفاده را ببرید، بنابراین علاوه بر انرژی گرفتن و بهبود خلق و خوی، به خواب شما در پایان روز نیز کمک می کند.

درست بعد از بیدار شدن، چشمانتان را باز کنید و با قهوه در دست به پیاده روی صبحگاهی بروید! توصیه می کنیم تا حد امکان هنگام خواب از چشم بند استفاده نکنید زیرا نبستن آن به شما کمک می کند تا صبح با نور سحر به راحتی از خواب بیدار شوید.

راهکارهای عملی برای زود بیدار شدن 8

از پزشک کمک بگیرید

اگر تمام روش‌های بالا را امتحان کرده‌اید، اما همچنان برای بیدار شدن مشکل دارید، ممکن است دچار اختلال خواب باشید. حتما در این مورد با پزشک خود صحبت کنید و از او در این زمینه راهنمایی بخواهید.

اگر اختلال خواب، مانند بی خوابی مزمن یا سندرم پای بیقرار (RLS) تشخیص داده شود، پزشک مناسب می تواند در زمینه درمان به شما کمک کند بهتر بخوابید. درمان اختلال خواب خاص به وضعیت بیمار بستگی دارد و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده از داروهای تجویزی مانند ملاتونین.
  • دستگاه تنفسی برای اختلال آپنه انسدادی خواب
  • رفتار درمانی
  • جراحی برای از بین بردن آپنه خواب

چگونه بفهمیم که به اندازه کافی نمی خوابیم؟

مشکل بیدار شدن شما در صبح ممکن است تنها به یک دلیل باشد و آن کمبود خواب است.

  • خمیازه کشیدن بیش از حد در طول روز
  • شخصیت بد
  • کمبود انگیزه
  • خستگی
  • خواب آلودگی بیش از حد در طول روز.
  • اختلال حواس پرتی
  • افزایش اشتها

نتیجه

اگر می خواهید زود از خواب بیدار شوید و سبک زندگی سالم تری داشته باشید، اولین راه تحقیق و بررسی این سوال است که چرا صبح ها به راحتی از خواب بیدار نمی شوید. لیست بالا به شما در یافتن پاسخ این سوال کمک زیادی می کند. با ایجاد تغییرات کوچک و سازنده در روال زندگی خود، می توانید برای همیشه از شر خمیازه های مداوم روزانه و احساس خستگی مفرط خلاص شوید و هر روز مانند یک سحرخیز باشید!

انتظار نداشته باشید که بتوانید ساعت 5 صبح روز اول از خواب بیدار شوید! با تغییرات کوچک شروع کنید و به خاطر داشته باشید که اگر شب دیر به رختخواب می روید، اولین قدم این است که زودتر بخوابید! اگر نگران شرایط خواب خود هستید و معتقدید که بی خوابی شما ناشی از اختلال خواب است، حتما با یک متخصص مشورت کنید و از روش های اولیه درمانی استفاده کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=30778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.