افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت / شما دیگر مانند گذشته مصرف خود را کاهش نمی دهید، اما بسته شما پر از نعمت است

  • کد خبر : 306743
راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت / شما دیگر مانند گذشته مصرف خود را کاهش نمی دهید، اما بسته شما پر از نعمت است

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- با وجود گذشت زمان، نحوه ارتباط افراد با دنیای بیرون نیز تغییر کرده است. مثلاً قبلاً همسایه‌ها خیلی به من نزدیک‌تر بودند، اما حالا ممکن است سال به سال همدیگر را نبینند و من حتی همدیگر را نشناسم. امروزه حتی تجمعات خانوادگی نیز کاهش یافته […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- با وجود گذشت زمان، نحوه ارتباط افراد با دنیای بیرون نیز تغییر کرده است. مثلاً قبلاً همسایه‌ها خیلی به من نزدیک‌تر بودند، اما حالا ممکن است سال به سال همدیگر را نبینند و من حتی همدیگر را نشناسم. امروزه حتی تجمعات خانوادگی نیز کاهش یافته است. مثلا قدیم وقتی تولد یکی بود همه فامیل دور هم جمع میشدند با اینکه کادوها کوزه و لیوان بود ولی بازم خوب بود ولی الان با. یک تلفن و یک داستان تبریک تولد و در نهایت یک شماره کارت دریافت هدیه بدون جشن و پایکوبی امکان پذیر است، البته در این بین هنوز عده ای هستند که جشن های خانوادگی خود را دارند که واقعاً درست است. عالی

اما تعداد افراد دسته اول روز به روز در حال افزایش است و توجه داشته باشید که اکثر این افراد در گوشی خود هستند و روز و شب را با این دستگاه سپری می کنند که شاید یکی از دلایل ماندن این افراد همین باشد. دور از شلوغی شاید چون با گوشی برای خود سرگرمی درست می کنند، کار می کنند و درآمد کسب می کنند و حتی دوست مجازی پیدا می کنند و… خب این موضوع ارتباط آنها را با دنیای واقعی سخت می کند و. شاید بتونی چیزی بگی چه ربطی به موضوع مقاله دارد؟ خب باید بگوییم که در این مقاله می خواهیم در مورد راه های کاهش استفاده از اینترنت صحبت کنیم و امیدواریم این موضوع باعث اعتیاد نشود. به افراد بیشتری که دنیای گوشی هایشان نیست، پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، به دنیای واقعی بروید، شاید دوست داشته باشید! بیش از این وقت را تلف نکنیم و با این راه حل ها آشنا شویم.

فعال کردن ذخیره داده

اگر بیشتر اوقات با گوشی یا تبلت به اینترنت متصل می شوید، گوگل کروم بخش زیادی از مصرف اینترنت شما را مصرف می کند، بنابراین در این حالت بهتر است گزینه Data saver را در مرورگر فعال کنید. با استفاده از Chrome در تلفن خود

برای این کار باید روی قسمت تنظیمات در مرورگر کروم کلیک کنید و سپس روی Light Mode در پایین منوی روبروی خود ضربه بزنید. در این صورت مصرف اینترنت شما نیز کاهش می یابد. در این حالت تصویری را مشاهده خواهید کرد که میزان مصرف اینترنت شما را نشان می دهد. نشان می دهد که در این صورت می توانید متوجه شوید که کدام برنامه ها و سایت ها حجم مصرف شما را افزایش می دهند.

راه دوم برای فعال سازی Data Saver این است که به تنظیمات سیستم عامل اندروید گوشی خود بروید و سپس در صفحه باز شده به دنبال گزینه Connection بگردید و سپس در گزینه مصرف به انتهای صفحه بروید. بر روی داده یا استفاده از داده و در نتیجه کاهش میزان استفاده از اینترنت. توجه داشته باشید که در این صفحه می توانید ببینید کدام برنامه ها بیشتر از اینترنت استفاده می کنند.

مصرف اینترنت 4

برنامه های پس زمینه گوشی خود را ببندید

خیلی اوقات پس زمینه گوشی ما پر از برنامه هایی می شود که باز هستند و در حالت عادی قابل مشاهده نیستند، بنابراین این برنامه ها در پس زمینه می توانند آنهایی باشند که دائماً به اینترنت متصل هستند و به همین دلیل دائماً به روز می شوند. سرویس هایی مانند اینستاگرام، واتس اپ، تلگرام و … که هر کدام می توانند اتصال اینترنتی گوشی شما را کاهش دهند، پس باید از این اتفاق جلوگیری کنید و برای این کار می توانید دوباره قسمت تنظیمات را بررسی کنید و قسمت Connection را انتخاب کنید. و سپس Data Usage و حالا در این صفحه گزینه اجازه اجرای داده های این برنامه ها را که گزینه Allow background data usage است را لغو کنید.

مصرف اینترنت 2

حالت به روز رسانی خودکار را غیرفعال کنید

اگر گوشی شما در حالت آپدیت خودکار اپلیکیشن قرار دارد، بدون اطلاع شما مقدار زیادی از اطلاعات شما مصرف می شود و این اتفاق بیشتر در برنامه گوگل پلی استور می افتد، بنابراین برای غیرفعال کردن این قابلیت می توانید به تنظیمات پلی استور بروید، روی خودکار کلیک کنید. گزینه آپدیت برنامه و به همین ترتیب از آپدیت خودکار گوشی جلوگیری کنید. در پیام رسان هایی مانند واتس اپ و تلگرام، دانلود خودکار فیلم ها و عکس ها را از قسمت تنظیمات برای مدیریت داده ها متوقف کنید.

مصرف اینترنت 1



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.