افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
1

راهکارهایی برای رفع استرس روز اول کلاس اول

  • کد خبر : 356691
راهکارهایی برای رفع استرس روز اول کلاس اول

آفتاب نیوز: همه ما به یاد داریم که در اولین روز مدرسه چقدر استرس داشتیم، به خصوص در دهه پنجاه و شصت، زمانی که در دهه پنجاه به مدرسه می رفتیم، تحصیلات و آگاهی عمومی والدین در سطح و اندازه ای نبود که آن را به دنیای نگران کننده و وحشتناک تبدیل کند. از روز […]

آفتاب نیوز:

همه ما به یاد داریم که در اولین روز مدرسه چقدر استرس داشتیم، به خصوص در دهه پنجاه و شصت، زمانی که در دهه پنجاه به مدرسه می رفتیم، تحصیلات و آگاهی عمومی والدین در سطح و اندازه ای نبود که آن را به دنیای نگران کننده و وحشتناک تبدیل کند. از روز اول مدرسه واضح و بدون نگرانی به ما بسپارید. تا آن روز تمام دنیای ما محدود به جغرافیای کوچک خانه یا کوچه و پدر و مادری بود که بی قید و شرط ما را دوست داشتند و فهمیدیم که همیشه دو محافظ بالای سرمان بود و تسلیم او شدیم. حالا ناگهان وارد کلاس شلوغی شدیم و با داد و فریاد و شیطنت بچه هایی که نمیشناختیم احاطه شدیم و در موقعیتی فراتر از چتر عاطفی والدین قرار گرفتیم و گاهی اوقات کارمان باعث پشیمانی ما می شد. . برای حضور در آن مکان و نفرت نسبت به مادرانمان. البته به سرعت شرایط برای ما قابل قبول شد، اما این روز یا روزهای اول را می شد با توجیه والدین خیلی بهتر سپری کرد.

در این راستا راهکارهایی برای توجیه ملاقات فرزندان با اولین روز مدرسه به والدین توصیه می شود:

طبیعتا چندین ماه قبل از مدرسه ثبت نام و تهیه لباس و کیف و کتاب و لوازم التحریر انجام می شود. از این روزها والدین باید آگاهانه تصویر آرامش بخشی از مدرسه را برای فرزندان خود ترسیم کنند تا به تدریج برای رفتن به مدرسه آماده شوند. کودک باید توضیح دهد و نباید از غرابت، سروصدا و شوخی کودکان دیگر بترسد. اولین جلسه او مرتباً این نکته را به یاد می آورد که طبیعی است ناگهان در محیطی غریب قرار بگیرد، اما می داند که به زودی به همکلاسی هایش در آنجا نزدیک می شود و کم کم مدرسه بخشی از جذابیت مرحله جدید زندگی اش خواهد شد. زندگی در اولین جلسه صبر و حوصله برای تجربه جذابیت ها خیلی زود.

اگرچه بر مراقبت از تنظیم خواب کودک قبل از مدرسه تأکید می شود، اما معمولاً هیچ کنترلی روی زمان دقیق خواب و بیداری وجود ندارد و در ماه های قبل از مدرسه، زمان خواب و بیداری باید دقیقاً به گونه ای تنظیم شود که دانش آموز در اطراف بخوابد. 9 شب و باید حدود ساعت 6 صبح زود بیدار شوید تا بتوانید صبحانه بخورید و سرحال به مدرسه بروید بدون خواب آلودگی یا کم خوابی.

از عصر روز اول مدرسه به فرزندتان بگویید که وسایل مدرسه را تهیه کند و در این کار کمک و راهنمایی کنید. این روند را به تدریج به او بسپارید. تکمیل وسایل مدرسه استرس کودک را کاهش می دهد. زیرا اگر از شب قبل آماده نشوید، اول صبح کودک دچار استرس می شود.

قبل از اولین روز مدرسه، با فرزندتان در مورد قوانین مدرسه، معلم، مدیر و ناظر صحبت کنید و به او فرصت دهید تا درباره این مفاهیم بیشتر بیاموزد زیرا مردم بیشتر از چیزی که نیستند می ترسند. دانش و اطلاعات در مورد.

قبل از رفتن به مدرسه، یک چکاپ کامل شامل بینایی، شنوایی، دندان ها، پوست و مو و سایر موارد مهم انجام دهید. عملکرد نامناسب اعضای بدن می تواند باعث ایجاد مشکل در ارتباط کودک با سایر دانش آموزان و ایجاد استرس شود.

قبل از اولین روز مدرسه حتما در روزهای مختلف مسیر خانه تا مدرسه را با فرزندتان چندین بار طی کنید زیرا مکان جدید و مسیر جدید برای کلاس اولی استرس زا است. حتی برای کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس آن را به محیط مدرسه و حیاط مدرسه ببرید.

به فرزندتان بگویید که معلم نیز مانند والدین مهربان است و باید به او احترام گذاشت. از معلم بخواهید قوانین مدرسه را به فرزندتان بگوید. همچنین به او بگویید که با سایر همکلاسی ها با احترام رفتار کند. به او یادآوری کنید که به وسایل یا غذای همکلاسی هایش دست نزند. نوبت بازی را رعایت کنید تا خیلی زود محیطی از بچه های آرام و صمیمی را در کنار خود داشته باشید.

یکی از مهم ترین نکات این است که خود والدین باید در طول شب و روز اول مدرسه فرزندشان آرام باشند و به هیچ وجه استرس نشان ندهند، در این صورت هر چقدر هم تلاش کنند نمی توانند به برای جلوگیری از استرس و نگرانی فرزندتان در اولین روز مدرسه.

با تمام موارد ذکر شده ممکن است فرزند شما در روز اول مدرسه به دلیل استرس و ناآشنایی با محیط مدرسه همچنان گریه کند. توضیح دهید که این طبیعی است و جای نگرانی نیست، خیلی زودتر از آنچه فکر می کند به محیط مدرسه عادت می کند.

سعی کنید اجازه دهید کودک همه کارها را به تنهایی انجام دهد، مگر در موارد معمولی که از توانایی او خارج است. این روند آموزشی فرزند شما را شجاع، با اعتماد به نفس و بدون استرس می کند و او یکی از کودکانی خواهد بود که بدون گریه و استرس و لبخند به مدرسه می رود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=356691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.