افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
4

راهکارهایی برای حمایت از کودکان در شبکه های اجتماعی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 148667
راهکارهایی برای حمایت از کودکان در شبکه های اجتماعی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره چهارمین کمپین سایبری کودکان، گفت: یکی از روش های صحیح است. پدری در فضای مجازی، همراهی و ارتباط صمیمانه و همچنین آگاه سازی کودکان از خطرات و تهدیدات فضای مجازی و آگاهی از ایمنی است. همراهی نکردن والدین با فرزندان در […]

سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره چهارمین کمپین سایبری کودکان، گفت: یکی از روش های صحیح است. پدری در فضای مجازی، همراهی و ارتباط صمیمانه و همچنین آگاه سازی کودکان از خطرات و تهدیدات فضای مجازی و آگاهی از ایمنی است. همراهی نکردن والدین با فرزندان در فضای مجازی عامل اصلی آسیب آنهاست.

وی افزود: والدین می توانند از طریق فضای مجازی و برخی سایت های آموزشی سواد سایبری خود را بیاموزند و ارتقا دهند و از فرزندان خود در فضای مجازی و همچنین فضای واقعی محافظت کنند. والدین باید به فرزندان خود بیاموزند که فوراً هرگونه محتوا یا رفتار آزاردهنده آنلاین را بدون ترس به والدین خود گزارش دهند.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: برقراری و حفظ ارتباط عاطفی عمیق و موثر با فرزندان در محیط خانواده، تقویت خودکنترلی با توجه به معنویات کودکان و ارتقای دانش و آگاهی سایبری آنان، کنترل و نظارت بر فعالیت های مجازی کودکان. بچه ها را همراهی کنید. در محیط های آنلاین، یکی از راه های تربیت کودکان در عصر دیجیتال است.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: والدین برای پیشگیری از آسیب های جسمی، روحی و روانی باید بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت داشته باشند.

وی درباره راه های محافظت از کودکان در شبکه های اجتماعی گفت: فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای برای حساب کاربری کودک در شبکه های اجتماعی، غیر فعال کردن امکان افزودن ناخواسته حساب کاربری کودک به گروه ها و کانال های شبکه شبکه های اجتماعی، شناخت کامل از فضای مجازی کودک شبکه. دوستان و نظارت بر فعالیت های آنها، به کودکان بیاموزید که بدون اطلاع والدین خود اطلاعاتی در مورد خود و خانواده خود منتشر نکنند.

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: به فرزندان خود بیاموزید که هرگز اطلاعات شخصی مانند آدرس، شماره تلفن یا سایر اطلاعات مانند عکس های خانوادگی را از طریق اینترنت برای افراد غریبه ارسال نکنند زیرا هر فردی می تواند خود را به عنوان شخص دیگری در اینترنت معرفی کند.

رئیس پلیس فتا پایتخت درباره اقدامات پیشگیرانه تصریح کرد: همچنین والدین باید تنظیمات ایمنی را فعال کرده و از نظارت بر فعالیت کودکان اطمینان حاصل کنند و در ارسال عکس دقت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.