افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
6

راهکارهایی برای ایجاد عادات مثبت و ترک عادت های منفی

  • کد خبر : 20700
راهکارهایی برای ایجاد عادات مثبت و ترک عادت های منفی

مجموعه ای از عادات و رفتارها شخصیت و سبک زندگی شما را می سازد. عادات مثبت آنها عامل موفقیت و پیشرفت شما هستند و عادات منفی منجر به اتلاف وقت و انرژی و شکست می شود. همه ما دوست داریم عادت های مثبت و سازنده داشته باشیم و عادت های منفی را کنار بگذاریم، اما […]

مجموعه ای از عادات و رفتارها شخصیت و سبک زندگی شما را می سازد. عادات مثبت آنها عامل موفقیت و پیشرفت شما هستند و عادات منفی منجر به اتلاف وقت و انرژی و شکست می شود. همه ما دوست داریم عادت های مثبت و سازنده داشته باشیم و عادت های منفی را کنار بگذاریم، اما این کار همیشه با موانع و سختی های زیادی همراه است. در این مقاله راهکارهای ایجاد عادات مثبت و ترک عادت های منفی را به شما می گوییم که می تواند زندگی شما را تغییر دهد و آن را مفید و مثمر ثمر کند.

داستان جان هنری پترسون

جان هنری پترسون در سال 1844 در دیتون، اوهایو به دنیا آمد. او در کودکی علاوه بر کمک به کارهای کشاورزی در کارگاه چوب بری پدرش نیز کار می کرد. او در کالج دارتموث تحصیل کرد و پس از فارغ التحصیلی به اوهایو بازگشت و یک فروشگاه کوچک برای فروش لوازم برای معدنچیان زغال سنگ باز کرد. شغل جدید پترسون شغل پردرآمدی به نظر می رسید زیرا مشتریانش زیاد و ثابت بودند، اما پس از بررسی دخل و خرج فروشگاه متوجه شد که هنوز سود چندانی ندارد و ورشکست شده است.

راهکارهایی برای ایجاد عادات مثبت و ترک عادت های منفی

پترسون متوجه شد که کارمندان فروشگاه در حال سرقت از او هستند. در اواسط قرن نوزدهم، دزدی از مغازه یک مشکل رایج بود زیرا رسیدها در یک کشوی باز نگهداری می شدند و به راحتی می توانستند تغییر یا تخریب شوند. دوربین مداربسته ای برای ثبت سرقت ها وجود نداشت و کارفرمایان مجبور بودند یا کارکنان خود را همیشه زیر نظر داشته باشند و یا تمام معاملات را خودشان انجام دهند و این امر جلوگیری از سرقت را بسیار دشوار می کرد. در حالی که پترسون با این مشکلات دست و پنجه نرم می کرد، تبلیغ یک اختراع جدید توجه او را به خود جلب کرد.

این اختراع که صندوق ضد سرقت Ritty نام دارد، توسط همشهری پترسون، جیمز ریتی، اختراع شد و اولین صندوق ضد سرقت در جهان بود. دستگاه به طور خودکار قفل شد و رسیدها داخل آن نگهداری می شد. پترسون دو تا از این جعبه ها را به قیمت پنجاه دلار خرید و دزدی یک شبه متوقف شد. در شش ماه آینده، کسب و کار او از ورشکستگی به سود 5000 دلار رسید که معادل 100000 دلار امروز است. پترسون آنقدر از ماشینی که کسب و کارش را نجات داده بود راضی بود که تصمیم گرفت حقوق اختراع ریلی را بخرد و شرکت ملی صندوق ثبت را تأسیس کرد. ده سال بعد، این شرکت بیش از هزار کارمند داشت و در آستانه تبدیل شدن به یکی از موفق ترین شرکت ها در ایالات متحده بود.

راه های ایجاد عادات مثبت

داستان بیان شده درس مهمی دارد، ایده صندوق ضد سرقت زمانی اهمیت پیدا می کند که متوجه شویم به جای تلاش برای تغییر نیات و اهداف کارکنان، به طور خودکار با غیرممکن کردن سرقت، رفتار قانونی و اخلاقی را نهادینه می کند. . پترسون به جای تعقیب دزد و مجازات او، توانست به طور خودکار رفتار اخلاقی را با استفاده از فناوری به یک عادت مثبت در کارکنانش تبدیل کند. همچنین می توانیم این عادات مثبت را درونی کنیم و عادات بد و منفی را به رفتارهای غیرممکن تبدیل کنیم تا دیگر حتی نتوانیم به آن فکر کنیم.

راهکارهایی برای ایجاد عادات مثبت و ترک عادت های منفی

به طور کلی، وقتی مردم به اتوماسیون فکر می کنند، چیزی که به ذهن خطور می کند نرم افزار و تجهیزات الکترونیکی است. مطمئناً استفاده از این فناوری ها راهی عالی برای نهادینه کردن عادات مثبت و تبدیل کارهایی که سخت، آزاردهنده و پیچیده به نظر می رسند به کارهای ساده و قابل انجام است. این مطمئن‌ترین راه برای اطمینان از اصلاح رفتار و تقویت عادات مثبت است، اما راه‌های دیگری نیز برای خودکارسازی رفتارهای مثبت وجود دارد که شامل نرم‌افزار یا دستگاه الکترونیکی نمی‌شود، که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

رفتارهای وقت شناس که به ایجاد عادات مثبت کمک می کند

یکی از موثرترین راه‌ها برای نهادینه کردن عادت‌های مثبت، گرفتن یک تصمیم مهم است که نیاز به تلاش زیادی ندارد، اما می‌تواند به مرور زمان وضعیت شما را بهبود بخشد. برای مثال موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تغذیه: از بشقاب های کوچکتر برای کاهش کالری دریافتی خود استفاده کنید.
  • خواب: تلویزیون را از اتاق خواب خارج کنید.
  • بهره وری: برنامه های بازی و رسانه های اجتماعی را از گوشی خود حذف کنید.
  • تمرکز: همیشه گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید.
  • سلامتی: برای جلوگیری از کمردرد کفش بهتر بخرید.

این کارها فقط یک بار باید انجام شود و نیاز به تلاش زیادی ندارد. اما آنها می توانند به سلامت و تغذیه بهتر منجر شوند، در زمان و هزینه صرفه جویی کنند و به طور کلی زندگی بهتری به شما بدهند.

راهکارهایی برای ایجاد عادات مثبت و ترک عادت های منفی

مزایای اتوماسیون

آلفرد نورث وایتهد، ریاضیدان و فیلسوف، نوشت: تمدن با افزایش تعداد عملیاتی که می توانیم بدون فکر انجام دهیم، پیشرفت می کند. امروزه با کمک فناوری و اتوماسیون، می‌توانیم بسیاری از کارها را بدون فکر انجام دهیم، از خرید، مراقبت‌های بهداشتی و پیشگیری از بارداری. هر رفتاری که توسط تکنولوژی کنترل شده باشد به بهترین شکل انجام شده است و با آزادتر شدن زمان انسان، انرژی بیشتری صرف پیشرفت های جدید در آینده شده است.

وقتی فناوری بتواند بسیاری از کارهای روزانه شما را انجام دهد، زندگی شما آسان تر می شود و انرژی ذهنی بیشتری برای صرف کارهای دیگر خواهید داشت (که هنوز یک ماشین نمی تواند انجام دهد). اتوماسیون برای رفتارهایی که به طور مکرر رخ می دهند و تبدیل به عادت می شوند مفید است و کارهایی که ماهانه یا سالانه انجام می شوند به اندازه کافی تکراری نیستند که به عادت تبدیل شوند. اما در این مورد، فناوری می تواند با «یادآوری» به شما کمک کند.

راهکارهایی برای ایجاد عادات مثبت و ترک عادت های منفی

معایب اتوماسیون

قدرت فناوری می تواند جنبه های منفی نیز داشته باشد. امروزه فناوری آنقدر ما را تنبل کرده است که نتفلیکس و یوتیوب به طور خودکار ویدیوها را برای شما پخش می کنند بدون اینکه حتی زحمت کلیک یا ضربه زدن را به خود بدهید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چشمان خود را باز کنید آنها را باز نگه دارید! وقتی گرسنه می شوید از اپلیکیشن های مربوطه غذا سفارش می دهید و وقتی حوصله دارید در دنیای مجازی غرق می شوید در نتیجه جایی برای تلاش برای رسیدن به اهداف و رویاهایتان باقی نمی ماند.

در واقع، نقطه ضعف اتوماسیون این است که ما بدون هیچ تلاشی از یک کار ساده به کار دیگر می پریم و صرفا وقت و انرژی مفید خود را هدر می دهیم. اگر به برنامه روزانه خود نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که هر روز ساعت ها را بدون انجام کار خاصی در گوشی هوشمند خود صرف می کنید. اما با کاهش این زمان، زمان بیشتری برای انجام کارهای مفید و جالب تری خواهید داشت و زندگی شما پربارتر می شود.

راهکارهایی برای ایجاد عادات مثبت و ترک عادت های منفی

چه کار باید بکنیم؟

گفتیم که اتوماسیون و فناوری می تواند عادات مثبت را تثبیت کند و رفتارهای منفی را غیرممکن کند. این بهترین و مؤثرترین راه برای اصلاح رفتار و آینده نگری است. با استفاده از تکنیک تصمیم گیری تک شات که در قسمت قبل توضیح داده شد، علاوه بر بهره مندی از مزایای فناوری، می توان محیطی مساعد برای ایجاد عادات مثبت ایجاد کرد، محیطی که در آن نه تنها رفتارهای مفید و مثبت انتظار می رود. . نتایج، اما تضمین شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.