افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
6

راهنمای سفر نجف هر آنچه که باید بدانید

  • کد خبر : 18075
راهنمای سفر نجف هر آنچه که باید بدانید

نجف به عنوان یکی از شهرهای مهم جهان اسلام و عراق، سالانه پذیرای هزاران مسافر از سراسر جهان از جمله ایران است. این شهر محبوبیت خود را مدیون قبر امام علی (ع) است و به دلیل قرار گرفتن برخی از مهمترین بناهای مذهبی مسلمانان در آن، نجف از محبوبیت خاصی در بین مسلمانان و شیعیان […]

نجف به عنوان یکی از شهرهای مهم جهان اسلام و عراق، سالانه پذیرای هزاران مسافر از سراسر جهان از جمله ایران است. این شهر محبوبیت خود را مدیون قبر امام علی (ع) است و به دلیل قرار گرفتن برخی از مهمترین بناهای مذهبی مسلمانان در آن، نجف از محبوبیت خاصی در بین مسلمانان و شیعیان برخوردار است. با توجه به اینکه تعداد سفرها به نجف (به خصوص از ایران) بسیار زیاد است، در این مقاله مجله گردشگری تصمیم گرفتیم. امروز پرواز کن بیایید در مورد راهنمای سفر نجف با شما صحبت کنیم و اطلاعات ضروری مورد نیاز مسافران این شهر را در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد سفر به این شهر را دارید و به راهنمای سفر به نجف نیاز دارید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بلیط ارزان هواپیما به نجف

معرفی شهر نجف

نجف مرکز استان نجف و سومین شهر بزرگ عراق است. این شهر در قسمت غربی عراق واقع شده و به مرز عربستان سعودی منتهی می شود. جالب است بدانید که استان نجف در گذشته تابع استان کربلا بوده و پس از فرمان جمهوری به استان تبدیل شده است. این شهر تاریخی که قدمت آن به قبل از ظهور اسلام می‌رسد، در 10 کیلومتری رود فرات قرار دارد و علاوه بر اینکه یکی از پررونق‌ترین مراکز تجاری عراق به شمار می‌رود، از نظر مذهبی نیز برای مسلمانان و شیعیان اهمیت دارد. هر کس.

اطلاعات لازم شهر نجف

برای اینکه سفری راحت و بی دغدغه به نجف را تجربه کنید، توصیه می کنیم در سفر به این شهر نکات زیر را به خاطر بسپارید:

زبان رسمی عربی
سکه رسمی دینار عراق
فرودگاه های شهر نجف فرودگاه بین المللی نجف
شماره های اضطراری پلیس: 122104، آتش نشانی: 122115، آمبولانس: 122
مذهب رسمی اسلام
کد کشو 00964
کد شهر ۰۳۳
اختلاف ساعت با تهران 1.5 ساعت تاخیر

آب و هوا و بهترین فصل برای سفر به نجف

موقعیت جغرافیایی نجف باعث شده است که این شهر از آب و هوای گرم و خشک برخوردار باشد. بنابراین تابستان های بسیار گرمی دارد. زمستان های نجف نیز سرد و خشک است و همین موضوع سفر را سخت می کند به خصوص اگر با سالمندان و کودکان به این شهر می روید.

بهترین زمان برای سفر به نجف

با توجه به شرایط آب و هوایی، فصل پاییز و بهار بهترین زمان برای سفر به نجف است. در این زمان نجف آب و هوای بسیار مساعدی دارد و می توانید بدون گرمای آزاردهنده در شهر قدم بزنید. همچنین اگر ترجیح می دهید در مواقعی که شهر خلوت است به نجف سفر کنید و راحت تر به گشت و گذار بپردازید، توصیه می کنیم از سفر در مناسبت های مهم مذهبی مانند تاسوعا و عاشورا، اربعین و … خودداری کنید.

راهنمای سفر به نجف آب و هوا

روش ها و شرایط سفر به نجف

اگر می خواهید از ایران به نجف بروید، 2 راه پیش روی شماست: زمینی و هوایی. در سفر زمینی باید با اتوبوس یا ماشین شخصی خود به یکی از مرزهای مهران، شلمچه و خسروی بروید و از آنجا وارد نجف و خاک عراق شوید. مرز مهران با 303 کیلومتر فاصله از نجف نزدیک‌ترین مرز ایران به این شهر است و بیشتر زائران ایرانی از این مرز به نجف سفر می‌کنند.

با توجه به سختی ها و چالش های سفر زمینی به نجف، بسیاری از مسافران ترجیح می دهند بلیط هواپیما نجف را خریداری کنند. شرایط سفر هوایی به نجف به گونه ای است که باید از قبل برای ویزا اقدام کنید و سپس بلیط هواپیما مورد نظر را خریداری کنید. فاصله هوایی نجف با اکثر شهرهای ایران کمتر از 3 تا 4 ساعت است و مسافران می توانند به راحت ترین و سریع ترین راه ممکن به نجف بروند.

شرایط اخذ ویزا در راهنمای سفر نجف

اگر قصد سفر به نجف را دارید باید از یک ماه قبل برای ویزا اقدام کنید. ویزای عراق برای مسافران انفرادی و گروهی صادر می شود و مراحل اداری کمتر از چند روز طول می کشد. ویزای انفرادی همانطور که از نامش پیداست فقط برای یک نفر صادر می شود و صاحب آن می تواند به تنهایی وارد عراق شود. ویزای گروهی نیز برای چند بار ورود صادر می شود و برای سفرهای گروهی مناسب است. دارندگان این نوع ویزا نمی توانند به تنهایی وارد عراق شوند.

اخذ ویزا شرایط سفر به نجف

حمل و نقل عمومی در نجف

شهر نجف شبکه حمل و نقل درون شهری چندان پیشرفته ای ندارد و مینی بوس ها و تاکسی های درون شهری بهترین گزینه برای رسیدن به نقاط مختلف آن هستند. همچنین در صورت تمایل می توانید با استفاده از تاکسی در سطح شهر حرکت کنید. اگرچه تاکسی های داربستی در مقایسه با مینی بوس ها و تاکسی های عمومی کمی گران تر هستند، اما دسترسی به مکان های مورد نظر در این شهر راحت تر و ایمن تر است. به طور کلی هزینه حمل و نقل عمومی در نجف آنچنان بالا نیست.

معرفی فرودگاه نجف

شهر نجف تنها یک فرودگاه دارد که در ضلع شرقی آن قرار دارد و روزانه پروازهای زیادی از ایران دریافت می کند. این فرودگاه در گذشته یک پایگاه هوایی نظامی بوده و در سال 2008 به طور رسمی به عنوان فرودگاه بین المللی فعالیت خود را آغاز کرد. خوشبختانه در حال حاضر این فرودگاه میزبان پروازهای زیادی از ایران است و مسافرانی که ترجیح می دهند به صورت هوایی به نجف سفر کنند با دغدغه و چالش خاصی مواجه نخواهند شد.

هزینه سفر به نجف

در مجموع، نجف یکی از شهرهایی است که برای سفر به آن نیازی به بودجه زیادی نخواهید داشت. اما اگر در مناسبت های مهم مذهبی به این شهر بروید، باید هزینه بیشتری برای بلیط هواپیما و رزرو هتل در نجف بپردازید. همچنین هتلی که برای اقامت در این شهر انتخاب می کنید در هزینه سفر به نجف نیز تاثیرگذار است. برای برآورد هزینه کل سفر به نجف می توانید به سایت اسمارتک نیوز مراجعه کنید و هزینه پرواز و رزرو هتل را بررسی کنید.

هزینه سفر به نجف

خرید سیم کارت در نجف

وقتی به نجف سفر می کنید، می توانید رومینگ همراه اول یا از ایرانسل استفاده کنید. همچنین بسیاری از مسافران در سفر به نجف ترجیح می دهند از سیم کارت عراق استفاده کنند. آسیا سل، زین و کورک مخابرات اپراتورهای تلفن همراه هستند و برای خرید سیم کارت می توانید به مراکز عرضه سیم کارت در نجف مراجعه کنید. توجه داشته باشید که به دلیل ازدحام مسافران در ایام اربعین ممکن است به راحتی نتوانید سیم کارت خریداری کنید. به همین دلیل اگر این روزها به نجف رفتید می توانید از نمایندگی سیم کارت مشترک آسیا سل و زین در تهران سیم کارت تهیه کنید.

اماکن دیدنی و دیدنی شهر نجف

اگرچه بسیاری از مردم نجف را به عنوان حرم مطهر حضرت علی (ع) می شناسند، اما این شهر جاذبه های تاریخی و مذهبی دیگری نیز دارد که در سفر به نجف دیدن آنها خالی از لطف نیست. در اینجا لیستی از برترین نقاط گردشگری نجف از نظر مسافران ارائه شده است. برای آشنایی بیشتر با اماکن زیارتی نجف، مطالعه مقاله آشنایی با نجف را به شما توصیه می کنیم. اماکن زیارتی نجف در مجله گردشگری Fly Today بخوانید.

  • حرم امیرالمومنین علی (ع): دلیل اصلی سفر بسیاری از مسافران به نجف زیارت حرم پیامبر اکرم (ص) است و این مکان به عنوان اصلی ترین جاذبه گردشگری نجف به شمار می رود. بارگاه امام اول شیعیان در زمان هارون الرشید ساخته شد و در طول سالیان متمادی قسمت های مختلفی به آن اضافه شده است.
  • برج نمرود: برج نمرود یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری نجف است و گفته می شود که حضرت ابراهیم (ع) از این برج به آتش افکنده شده است. این برج که یکی از یادگارهای شهر باستانی بابل است، در طول قرن‌ها پابرجا مانده و به یکی از جذاب‌ترین مکان‌های نجف تبدیل شده است.
برج نمرود یکی از مکان های معروف نجف است
  • آرامگاه شیخ طوسی: شیخ طوسی از بزرگان فرقه امامیه و مؤسس حوزه علمیه نجف است. این مکان که روزگاری محل سکونت این شیخ بزرگ بوده، در مجاورت حرم حضرت علی (ع) قرار دارد و در 10 قرن اخیر به یکی از مراکز اصلی علم نجف تبدیل شده است.
  • اعوان علما: این رواق در وسط ضلع شمالی رواق حرم حضرت علی (ع) قرار دارد و به دلیل مدفون بودن برخی از علمای بزرگ در آن، ایوان العلماء نامیده می شود.
  • کتابخانه امیرالمومنین: این کتابخانه که یکی از معتبرترین و جامع ترین کتابخانه های شهر نجف است در سال ۱۳۷۳ به همت علامه امینی ساخته شد.
  • قبر حضرت آدم (ع): طبق برخی روایات، قبر حضرت آدم در شهر نجف و قبرستان واد السلام این شهر قرار دارد. آرامگاه ایشان در حال حاضر یکی از مکان های مهم نجف است.

خاطرات نجف

پس از گشت و گذار در شهر و بازدید از بارگاه امام علی (ع)، نوبت به جالب ترین قسمت ماجرا می رسد: خرید سوغات! شاید بپرسید سوغاتی های نجف چیست و چه چیزهایی را می توانید به عنوان سوغاتی به خانه ببرید؟ انواع سنگ ها و زیور آلات ساخته شده با این سنگ ها بهترین سوغات این شهر است. همچنین انواع جانماز و سجاده، تسبیح، داشداش، ادویه و عطر از جمله مواردی هستند که می توانند گزینه های بسیار خوبی برای سوغاتی باشند. در زیر تعدادی از بهترین مراکز خرید نجف برای خرید سوغات آورده شده است:

  • بازار نجف
  • سیتی مال
  • و….

بهترین هتل ها و مکان های اقامتی در نجف

با توجه به اینکه سالانه مسافران زیادی به نجف سفر می‌کنند، هتل‌های زیادی در این شهر ساخته شده است که هر کدام پاسخگوی نیاز طیف خاصی از مسافران است. اکثر این هتل ها امکانات رفاهی بسیار خوبی را در اختیار مسافران قرار می دهند و می توانند اقامتی دلپذیر و راحت را برای شما فراهم کنند.

راهنمای سفر نجف

در زیر بهترین هتل های نجف با امکانات و موقعیت عالی را مشاهده می کنید:

  • هتل قصر عباس نجف
  • هتل البستان نجف
  • هتل ایوان نجف
  • هتل بیت الزائر نجف
  • هتل آلدر پالاس نجف
  • هتل الخیر نجف
  • هتل مدینه النور نجف
  • هتل زمزم نجف
  • هتل لولو البحر نجف
رزرو آنلاین هتل در نجف

غذاهای محلی نجف

با توجه به همجواری عراق با کشورمان، تناسب فرهنگی مشترکی بین ایران و عراق وجود دارد. بنابراین به غیر از غذاهای سنتی عربی، بسیاری از غذاهای این دو کشور شباهت زیادی به یکدیگر دارند. مثلاً در نجف غذایی به نام قیمه نجفی پخته می شود که شباهت زیادی به قیمه ایرانی دارد. با این تفاوت که در پخت آن به جای نخود استفاده می شود. فصولیه، عراقی البیریانی، کباب عراقی، بامیه نجف و… از دیگر غذاهای محلی نجف است که در سفر به این شهر حتما امتحان کنید.

مناسبت ها در نجف

با توجه به اینکه اسلام دین رسمی عراق و شهر نجف است، بسیاری از اعیاد در این شهر با الهام از مناسبت های مذهبی برگزار می شود. عید قربان، ایام اربعین، عاشورا و تاسوعا، نیمه شعبان و… از جمله این مناسبت ها هستند. اگر در این مناسبت های مهم به نجف سفر کنید، این فرصت را خواهید داشت که در مراسم باشکوه مردم عراق برای بزرگداشت این ایام شرکت کنید.

نجف سفری معنوی و خاطره انگیز داشته باشید

اگر قصد سفر به نجف را دارید، بیش از هر چیز به راهنمای سفر نجف نیاز دارید. مقاله ای کامل که تمام اطلاعات مورد نیاز برای یک سفر خاطره انگیز و راحت را در اختیار شما قرار می دهد. در این مقاله هر آنچه برای سفر به نجف نیاز دارید را در قالب راهنمای جامع سفر در اختیار شما قرار داده ایم.

آیا تا به حال به نجف سفر کرده اید؟ چه توصیه ای به مسافران این شهر دارید؟

نوشته راهنمای سفر نجف همه آنچه که باید ابتدا در مجله گردشگری بدانید. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.