افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
5

راهنمای سفر به وارنا | شهر ساحلی بلغارستان

  • کد خبر : 16193
راهنمای سفر به وارنا |  شهر ساحلی بلغارستان

وارنا، سومین شهر بزرگ بلغارستان و یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری این کشور است. به خصوص در فصل تابستان که گردشگران زیادی برای تفریح ​​در سواحل وارنا راهی این شرم می شوند. سواحل وارنا به دلیل زیبایی کم‌نظیر و تفریحات ارزانش توجه گردشگران است و گاهی اوقات پایتخت بلغارستان نیز می‌نامند. خیابان های قدیمی و […]

وارنا، سومین شهر بزرگ بلغارستان و یکی از مهمترین مقصدهای گردشگری این کشور است. به خصوص در فصل تابستان که گردشگران زیادی برای تفریح ​​در سواحل وارنا راهی این شرم می شوند. سواحل وارنا به دلیل زیبایی کم‌نظیر و تفریحات ارزانش توجه گردشگران است و گاهی اوقات پایتخت بلغارستان نیز می‌نامند. خیابان های قدیمی و پارک ها و سواحل زیبا و تفریحات شبانه پرهیجان از اصلی ترین خیابان های گردشگران برای سفر به وارنا هستند. در این مطلب از مجله گردشگری اسمارتک نیوز قرار است درباره سفر به وارنا بلغارستان با شما انجام دهید و اطلاعاتی را که از سفر به شهر بلغارستان باید انجام دهید، در اختیارتان قرار دهد. با ما همراه باشید..r1_iframe_embed {position: relative; سرریز: پنهان; عرض: 100%؛ ارتفاع: ماشین؛ padding-top: 56.25%; } .r1_iframe_embed iframe { position: absolute; بالا: 0; سمت چپ: 0; عرض: 100%؛ ارتفاع: 100%; حاشیه: 0; }

موقعیت جغرافیایی شهر وارنا | وارنا کجاست؟

در سفر بلغارستان، شهر تاریخی وارنا با قدمتی حدود ۶۰۰ سال پیش میلاد مسیح بازمی‌گرداند، بهترین گزینه است. وارنا در حد فاصل سالهای ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۶ استالینگراد نامیده می‌شود. راهنمای سفر وارنا را در مجله گردشگری اسمارتک نیوز تا سفری ایده آل به شهر شهر ساحلی را انجام دهید.

وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان و از زیباترین شهرهای این کشور است. قدمت وارنا تقریباً ۶۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردد بین سال‌های ۱۹۴۹ تا استالین‌گراد نامیده می‌شود از آنجایی که این شهر در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد، تفریحات ساحلی در این شهر بسیار است و گردشگران زیادی در فصل تابستان تابستان به می‌سازند. این شهر کنار سواحل بسیار زیبا و خیره‌کننده، زیبایی‌های تاریخی بسیار زیبایی است که به آن‌ها می‌پردازد این شهر حسابی رونق رونق پیدا کرده است. مثلا:

زبان رسمی بلغاری
واحد پولی لو (BGN)
اختلاف ساعت با تهران یک ساعت و نیم جلوتر از تهران
فرودگاه های بین المللی فرودگاه وارنا
کد کشور ۰۰۳۵۹
شماره های اضطراری آمبولانس: ۱۵ آتش‌نشانی: ۱۶۰ پلیس: ۱۶۶

وضعیت آب‌ و هوای شهر وارنا

هوای هوای نیمه‌گرمسیری دارد و جریان‌های دریایی و آب و هوای قره‌های هم تاثیر دارد. فصل تابستان در این شهر از اوایل ماه می (اردیبهشت) آغاز می‌شود و تا اوایل اکتبر (مهمد) اد. در دمای هوا تا حدود صفر درجه هم می رسد. در ماه‌های دسامبر (آذر)، ژانویه (دی) و (بهمن) احتمال وجود دارد و در ماه مارس (اسفند) هم برف می‌بارد. بارش برف در زمستان فقط چند بار اتفاق می‌افتد و معمولاً زود آب می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به وارنا

از آنجایی که وارنا یک شهر ساحلی است، بهترین زمان سفر به آن می‌شو. هوای شهر از ژوئن تا آگوست به بالاترین خود می‌رسد و متوسط ​​دمای آن ۲۷ درجه سانتی‌گراد است. همچنین، هوا در شب‌ها به کمتر از درجه می‌رسد و دقیقاً به دلیل شرایط آب‌وهوایی دلپذیر، وارنا تابستان‌ها شلوغ‌تر شلوغ‌تر از فصول است و هزینه‌های سفر نیز در این بازه زمانی به مقدار خود می‌رسد.

اگر بازدید جاذبه های تاریخی وارنا از تفریح ​​سواحل آن برای شما دارد، بهار بهترین زمان برای سفر به وارنا خواهد بود. در این، میزان بارش باران به کمترین میزان می‌رسد و کمتر از آن نیز ۲۲ درجه است. اوایل پاییز زمان مناسبی برای تجربه سفر ارزان به می‌شود و در زمستان نیز گردشگران زیادی به این شهر سفر نمی‌کنند.

حمل و نقل عمومی در وارنا

وارنا شهر کوچک است و با اتوبوس، به‌راحتی می‌توان به مکان‌های مختلف دسترسی آن‌ها به شهر اشاره کرد. بلیط سفره در وارنا ۱ و ۶۰ بلغارستان و در Moovit نیز می‌توانید جدول زمانی و اتوبوس‌های مختلف را مشاهده کنید. اگر با تاکسی در شهر وارنا شوید، باید بدانید که میزان تاکسی در این شهر از 2 لو می‌شود و به هر یک کیلومتر می‌شود، 1، 61 لو به آن آن اضافه می‌شود. امن در شهر وارنا هیچ سرویسی برای گرفتن تاکسی آنلاین وجود ندارد.

از وسایل دیگر و وسایل نقلیه وارنا که با استفاده از آن می‌توانید به مکان‌های مختلف شهر داشته باشید و در عین حال تفریحی تفریح ​​کنید، کرایه دوچرخه است. هزینه اجاره در وارنا از ۱۷ لو آغاز می‌شود به‌ازای هر یک ساعت مبلغ ۴ لو به آن اضافه می‌شود. کرایه خودرو نیز با توجه به مقرون‌به‌صرفه بودنش، گزینه محبوبی برای گردشگران . توجه داشته باشید برای اجاره اتوموبیل باید حداقل ۲۱ سال سن و IDP (گواهی نامه گواهینامه) باشید.

حمل و نقل عمومی در وارنا

۱۰ مورد از جاذبه های شهر وارنا

شهر وارنا دریچه ورود به کشور بلغارستان می‌شود. در واقع اقامت در کنار ساحل گلدن سندز می‌گیرد، اما جاذبه تاریخی وارنا را نیز می‌توانید در یک روز تماشا کنید. در ادامه ۱۰ جاذبه دیدنی وارنا را معرفی میکنیم.

موزه باستانی وارنا | موزه باستان شناسی

از جمله‌هایی که می‌توانید در شهر وارنا ببینید موزه باستانی است، جایی که شما را در گذشته شهر در دوران رم باستان می‌برد. در این موزه از طلا و اشیاء گرانبها که حفاری‌های شکل گرفته در نکروپلیس وارنا قبرستانی است که مربوط به ۶۵ سال است، را مشاهده کنید. از جمله آثار برای بازدید در این موزه، تابوت قدیمی است که از نکروپلیس این موزه آورده شده و از 155 جلد طلا پوشیده شده است.

موزه باستانی وارنا

باغ دریا و آکواریوم وارنا | باغ دریا

پارک پریمورسکی (Primorski-Park) یا باغ دریا باغی که از نامش پیداست زیبا و رنگارنگ در کنار دریا است. این پارک بزرگترین قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پارک وارنا است که محل مناسبی برای گذراندن یک در کنار دریا و لذت بردن از فضای سبز و ریلکس است. علاوه بر این، پارک پریمورسکی محیط مناسبی برای به شماره می‌رود که با کودکشان به وارنا سفر کنید. در این می‌توانید از تماشای دلفین‌ها در دلفیناریوم و از آکواریوم وارنا و خانوادگی دیگر نیز استفاده کنید.

راهنمای سفر به وارنا

صومعه آلاژا | صومعه آلادجا

اگر به ساختارهای تاریخی و تاریخی سنگی علاقه‌مند هستید، شرق وارنا می‌توانید از یک صومعه ارتودوکس بازدید کنید که دل کوه و سنگ‌های آهکی ساخته شده است. این صومعه بیش از آن که یک جاذبه تاریخی باشد، یک منطقه طبیعی محافظت شده است. این غارها و آهکی توسط انسان‌ها حفاری ساخته شده است، بنابراین می‌توان از آن بازدید کرد که به این نوع باستانی باستانی علاقه‌مند هستند، جذاب باشند.

صومعه آلاژا در وارنا

کلیسای جامع وارنا | کلیسای جامع وارنا

نقاط مختلف شهرهای اروپایی که در آن‌ها کلیساهای بازدید وجود دارد، در شهر وارنا کلیسای جامع و مرکز این شهر پیدا می‌شود. کلیسای جامع وارنا را با نام Dormition of the Theotokos Cathedral نیز می‌شناسند. این کلیسا بزرگترین کلیسای ساخته شده در وارنا و کلیسای جامع بزرگ است که در سال ۱۸۸۶ ساخته شده است. این کلیسای را با گنبدهای مسی و ویژگی هایی که در قلب این شهر دارد، در سفر به وارنا اد.

کلیسای جامع وارنا

جنگل سنگی | جنگل سنگی

اِگر حبههعیهههههههههههههههههههههههههههههههه دلیل این وجود ستون‌های سنگی متعددی است که به یک پر از صخره‌های می‌کند. این ستون‌های سنگی ارتفاع برخی از آن‌ها به هفت می‌رسد، طی فرآیندی که به آن اکسایش متان گفته می‌شود شکل گرفته است. اما باور آن سخت است که این صخره‌ها توسط انسان ساخته نشده‌اند.

جنگل سنگی وارنا

حمام های رومی وارنا | حمام رومی وارنا

در جنوب شهر وارنا به بازمانده‌های یک مجموعه رومی می‌رسید که قدمت آن به دوره رم باستان است. آنچه این حمام‌ها خاص و دیدنی می‌کند، معماری ساختار آجری و سنگی آن با توجه به گذشت قرن‌ها از آن، هنوز سالم باقی مانده است. علاوه بر اینها حمام‌های وارنا دومین مجموعه حمام بزرگ در اروپا می‌شوند که نسبت به ساختارهای مشابه، و مستحکم ‌تر باقی مانده است.

حمامهای رومی وارنا

باغ وحش وارنا | باغ وحش وارنا

باغ وحش وارنا از جمله جاهای دیدنی وارنا است که در پارک بزرگ پریمورسکی قرار دارد. بازدید از این باغ وحش هم برای بزرگان و هم کودکان جذاب خواهد بود. این باغ در سال ۱۹۶۱ افتتاح شد و خانه‌های مختلفی از جانداران که ۱۷ گونه آن تحت حفاظت هستند، افتتاح شد. اگر به حیات‌وحش علاقه دارید، بازدید از این باغ وحش وارنا می‌تواند برایتان جباد جذاش باشد. علاوه بر اینها اگر اهل موزه گردی هم باشید، با داشتن کارت Varna City Card ورود به باغ باغ وحش خواهد بود.

باغ وحش وارنا

چودنیت اسکالی | صخره های شگفت انگیز

صخره‌های شگفت‌انگیز آنچه در زبان بلغاری است جنگل سنگی، این منطقه زیبا را نیز باید از نزدیک ببینید تا شگفتی شگفت انگیزی . برای رسیدن به این جاذبه طبیعی وارنا می توانید از قطار استفاده کنید. از وارنا سوار قطارهایی که به مقصد Asparuhovo می‌روند، می‌روند و در ایستگاه آخر پیاده می‌شوند. ایستگاه تا این منطقه جادویی کمتر از یک ساعت خواهد بود.

دیدنی های وارنا

کاخ اوکسینوگراد | کاخ یوکسینگراد

کاخ اوکسینوگراد کاخ تابستانی سلطنتی در اواخر قرن است که در حاشیه دریای و هشت کیلومتری شهر وارنا قرار دارد. این کاخ‌های برگزاری رویدادها و ملاقات‌های دولتی مورد استفاده می‌گیرند، اما در فصل برخی از اتاق‌ها، ویلاها و مکان‌ها برای بازدیدکنندگان در بازدیدکنندگان در دسترس خواهند بود. بنابراین اگر در تابستان به این شهر سفر کنید، شانس بازدید از این کاخ را می بینید.

کاخ اوکسینوگراد وارنا

خط ساحلی گلدن سندز | ماسه های طلایی

بدون شک نمی‌توانم به بلغارستان سفر کنم بدون سواحل زیبا و تماشایی آن ترک کرد. در واقع بیشتر مردمی که به وارنا می‌کنند، در هتل های ساحلی گلدن سندز اقامت دارند. به ویژه اگر تابستان به وارنا سفر کنید، خط گلدن سندز سندز یک جواهر نور می‌درخشد و لذت بردن از آب و هوای آفتابی و سایر تفریحات آبی را دوچندان دوچندان خواهد کرد.

گلدن سندز وارنا

غذا های مشهور وارنا

شکم گردی در وارنا از لذت‌بخش‌ترین موارد است که در این شهر می‌توانید تجربه کنید. آنجایی که بلغارستان از غذاهای مدیترانه ای، و بالکانی است، غذاهای عمرتان را در این شهر میل کرد. غذاهایی که با بره، بز و مرغ طبخ می‌شوند، در شهر به وفور یافت و کباب تابه‌ای، سالاد شوپسکا (نوعی سالاد که مشابه سالاد یونانی است و از ترکیب گوجه‌فرنگی، خیار و پنیر درست)، بانیکا بانیکا بانیکا بانیکا غذای خیابانی محبوب. در این شهر است) و (بادمجان شکم‌پر شکم‌پر گوشت) از خوشمزه‌ترین این شهر به‌حساب.

قیمت غذا در وارنا بسیار بالا نیست و حسابی می توانید شکم گردی کنید. یک وعده فست فود در این شهر ۱ بار هزینه و صرف یک غذای رستوران های معمولی شهر معمولا بیشتر از ۱۵ لو نمی شود. همچنین، برای یک بطری آب در وارنا باید 165 لو بپردازید و مواد مورد نیاز را برای یک هفته ماکارونی برنج، سبزی فصل، گوشت یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا یا، فصل فصل فصل فصل سبزیجات فصل سبزیجات ۴۵)

بهترین هتل های وارنا

با توجه به رونق گردشگری در وارنا، هتل‌های بسیار این ساخته شده است که خوشایند مناسبی را به مسافران می‌کنند و می‌توانند برای اقامت در این شهر بسیار مناسب باشند. در زمان رزرو های وارنا حتماً به این موضوع توجه کنید که تعداد هتل های 2 در این شهر بسیار است و اگر اقامتی اقتصادی را در این شهر تجربه کنید، باید به سراغ 33 ستاره بروید. برای اطلاعات بیشتر:

  • هتل گلدن تولیپ وارنا
  • هتل ویکتوریا
  • هتل آمفورا
  • هتل آکوآ
  • هتل پریمورسکی
  • خوب…

مراکز خرید وارنا

خرید جدانشدنی هر سفری است و در راهنمای به وارنا نیز نمی‌توان این بخش مهم شد. اگر از مراکز خرید بزرگ و پرزرق و هدفتان دیدن کنید به این مراکز خرید وارنا حتما سر بزنید:

مراکز خرید در سفر به وارنا
  • وارنا مال
  • گرندمال
  • Pfohe
  • وارنا تاورز
  • دلتا پلنت
  • پارک ریتیل
  • خوب…

سفر به وارنا، محبوبترین شهر بلغارستان در میان گردشگران ایرانی

وارنا شهری حاشیه دریای سیاه است و به دلیل زیبایی است که سالانه افراد زیادی را به آن سفر می‌کنند. در این مطلب، تا صد راهنمای سفر به وارنا در اختیارتان قرار دادیم و به شما که در زمان سفر به ساحلی‌ترین شهر بلغارستان چه چیزی در انتظارتان است. اگر قصد سفر وارنا را دارید، می‌توانید از سایت اسمارتک نیوز از رزرو هتل وارنا و خرید بلیط هواپیما استفاده کنید. برای اطلاعات مربوط به اخذ ویزای بلغارستان و شرایط سفر در این کشور نیز می‌توانید از امکاناتی که ما استفاده می‌کنیم استفاده کنید.

آیا تابه‌حال سفر به وارنا را تجربه کرده‌اید؟ اگر به وارنا مراجعه کنید، دوست دارید از یک جاذبه‌های معرفی‌شده در این مطلب بازدید کنید؟

سوالات متداول درباره سفر به وارنا

سفر به وارنا چقدر است؟

اگر با میزان بودجه‌هایتان می‌توانید به سفر وارنا سفر کنید و هزینه‌های بابت رزرو هتل و بلیط وارنا وارنا را بپردازید. از سایت تودی، می‌توانید قیمت بلیط را مشاهده کنید و هزینه سفرتان را تخمین بزنید.

بهترین جاذبه های دیدنی وارنا کدامند؟

موزه وارنا، کلیسای جامع وارنا، جنگل و حمام های رومی از بهترین جاذبه های گردشگری وارنا هستند.

چطور به وارنا سفر کنیم؟

راحت‌ترین روش برای سفر به وارنا، خرید بلیط هواپیما است. پروازهای تهران وارنا عموما با یک یا دو توقف می‌شود و مدت زمان پرواز آن به آن سفر می‌کند، می‌شود.

نوشته راهنمای سفر به وارنا | شهر ساحلی بلغارستان اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.