افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
8

راهنمای سفر به قبرس، هرآنچه قبل از سفر به قبرس باید بدانید!

  • کد خبر : 16092
راهنمای سفر به قبرس، هرآنچه قبل از سفر به قبرس باید بدانید!

قبرس کشور آفتاب گرم، دریای شفاف، مناظر شگفت انگیز و غذاهای هیجان انگیز مدیران . اگر بخواهم سفر به قبرس حتماً متوجه شده اید که نام این کشور معمولا به تنهایی نمی‌شنویم. این کشور به قبرس شمالی و قبرس جنوبی یا اروپا تقسیم شده است. حتی پایتخت یعنی شهر نیکوزیا، دوپاره است دو مرکز نگهبانی […]

قبرس کشور آفتاب گرم، دریای شفاف، مناظر شگفت انگیز و غذاهای هیجان انگیز مدیران . اگر بخواهم سفر به قبرس حتماً متوجه شده اید که نام این کشور معمولا به تنهایی نمی‌شنویم. این کشور به قبرس شمالی و قبرس جنوبی یا اروپا تقسیم شده است. حتی پایتخت یعنی شهر نیکوزیا، دوپاره است دو مرکز نگهبانی خط مرزی که برای رفتن به شمال یا کشور باید از آنها عبور کنید. همچنین برای رفتن به بخش جنوبی آن ما ایرانی ها نیاز به ویزا داریم. در ادامه این مطلب از مجله گردشگری اسمارتک نیوز هرآنچه برای سفر به قبرس نیاز دارید را با شما به اشتراک بگذارید.

شرایط رفتن به قبرس چیست؟

بخش شمالی و جنوبی قبرس کاملا با هم متفاوت هستند. بخش شمالی ترک نشین و اکثرا مسلمان هستند. این در حالی است که بخش جنوبی یونانی و مسیحی‌اند. بخش شمالی بافت قدیمی خود را حفظ کرده و منطق روستایی آرامی دارد بخش جنوبی ظاهری مدرن به خود گرفته است. ورود به بخش شمالی و جنوبی با هم تفاوت دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط سفر به قبرس شمالی چگونه است؟

قبرس شمالی بخش ترک نشین قبرس است که سال اعلام استقلال کرد و نام را جمهوری قبرس شمالی گذاشت که سازمان ملل متحد آن را به رسمت رسمت داد. ایرانیان برای به قبرس شمالی به ویزا نیازی دارند و به راحتی می‌توانند به این بخش دهند.

در واقع ویزای قبرس شمالی، ویزای فرودگاهی است. علاوه بر این واحد پول قبرس یورو اما در قبرس شمالی با لیر هم می‌توانید خرید کنید. به همین دلیل است که سفر به قبرس شمالی ارزانتر از سفر به قبرس جنوبی است.

شرایط سفر به قبرس جنوبی

قبرس جنوبی واقع منطقه اروپا و یونانی ساکن است که برای ورود به آن ویزا نیاز دارید. قبرس جنوبی عضو شنگن نیست و با ویزای آن نمی‌توانید به اروپا سفر کنید. اما در صورتی که ویزای شنگن داشته باشید می‌توانید به قبرس اروپایی بروید. توجه داشته باشید که اگر مهر ورود به شمالی در پاسپورت شما ثبت شود، نمی‌توانید به قبرس جنوبی سفر کنید. همچنین در مرز دریایی یا فرودگاه قبرس، واچر هتل شما را بررسی می‌کنند. بنابراین هتل واچر را به صورت همراه داشته باشید.

نکات مهم سفر به قبرس

اختلاف ساعت ایران و قبرس یک ساعت و نیم است و پیش شماره این کشور ۰۰۳۵۷ است. این نکته را در نظر داشته باشید که در ورود به قبرس بهتر است سیم کارت تهیه کنید تا برای و مشکل اینترنتی نداشته باشید. شرکت های ترک سل و تل سیم از بهترین اپراتورهای قبرس هستند.

سفر به قبرس چقدر است؟

برای اینکه قبل از سفر یک محاسبه حدودی هزینه‌ها را داشته باشید، ابتدا مشخص کنید که کدام بخش قبرس می‌کنید. در قبرس جنوبی باید به یورو پرداخت کنید. علاوه بر این، با توجه به اینکه چه وسیله‌ای برای سفر هزینه کنید، می‌توانید آن را متفاوت کنید

مثلا اینکه وارد کشور شوید یا با هواپیما سفر کنید. اگر می‌خواهید به قبرس بلیط هواپیما سفر کنید، بدانید که فرودگاه لارنکا فرودگاه شهر پفوس دو نقطه اصلی به این کشور هستند و هزینه سفر با ایرلاین‌های داخلی کمتر از خارجی خارجی هستند. ارزان‌ترین راه سفر به قبرس، رزرو بلیط در زمستان از اسمارتک نیوز است.

بلیط هواپیما قبرس

اگر در قبرس سفر کنید، چون بسیاری از روانه این کشور می‌توانند بابت هتل باید بپردازند. همچنین توجه داشته باشید که برای اقامت در هتل های ساحلی باید بیشتر بپرد علاوه بر این، غذا خوردن در رستوران‌های توریستی و شلوغ کنار دریای زیادی دارد. برای کم از این هزینه می‌توانید به رستوران‌های شهر بروید یا از غذاهای خیابانی میل.

بهترین زمان سفر به قبرس چه فصلی است؟

آب و هوای قبرس به طور کلی گرم، و مدیترانه‌ای است. در تابستان سیل گردشگران روانه سواحل قبرس می‌شوند. اگر بخواهم به قبرس در اواسط تابستان بخواهی رای هوای حدودا 40 تحمل کنی اما فستیوال های خرید سواحل زیبا باعث هجوم گردشگران می شود. تابستان تابستان ارزان است.

ساحل قبرس

اگر می‌خواهید از جشن و شادی سال نو کریسمس لذت ببرید باید دی ماه به قبرس سفرد ک. در این ماه هوا بین ۱۵ تا ۱۷ درجه‌گراد است. در حالی که ورزشهای زمستانی علاقه مند به سفر به قبرس هستند که در زمستان شروع کنید.

جاذبه های گردشگری قبرس که باید ببینید

قبل از اینکه به قبرس برسید بهتر است که جاهای آن را بشناسید تا به نحوی برای سفر خود برنامه ریزی کنید. با قبرس یا اروپایی مدرن‌تر از قبرس شمالی اما در هر دو بخش از بناهای تاریخی و سواحل زیبا مناظر خیره کننده لذت ببرید.

از جاذبه تفریحی قبرس شمالی می‌توان بندر و قلعه، کلیسای بلاپایس، جزیره کارپاس، شهر باستانی سالامیس ساحل گلپسیدس و کلیسای جامع سنت نیکولاس را نام برد. البته جاذبه های قبرس اروپا هم کم. از جاذبه گردشگری قبرس جنوبی می‌توانم به قلعه، روستای اومودوس، کلیسای لازاروس، کوه‌های ترودوس و شهر باستانی اشاره کرد.

قلعه گیرنه

مدارک لازم برای سفر به قبرس چیست؟

ویزای قبرس، شینگن قوانین این ویزا دقیقا مطابق قوانین ویزای شی نیست. . در مدت ۷ روز کاری به درخواست ویزای پاسخ می‌شود و این ویزا ۱۴ روز معتبر می‌شود. ویزای قبرس در قالب تورهای گروهی صادر می‌شود برای درخواست ویزای انفرادی قبرس نیز باید دعوت‌نامه ارائه کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای قبرس شمالی عبارتند از:

  • کپی و اصل پاسپورت فرد با ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس ۶*۴ جدید با پس زمینه سفید
  • اصل و ترجمه شناسنامه فرد ارائه شده
  • و ترجمه سند ساختمان فرد اصل
  • ارائه تمکن مالی به دلار
  • ارائه اسناد مربوط به گردش حساب فرد سه تا شش ماه
  • تکمیل فرم درخواست ویزا و وارد کردن اطلاعات صحیح فرد درخواست
  • ارائه کپی از تاریخچه سفر فرد
  • رزرو قطعی بلیط های رفت و برگشت بلیط
  • رزرو قطعی هتل
  • ارائه دعوت نامه در صورت لزوم

تعریف‌های رستورانی قبرس

در حال حاضر، از کل پروازها، صرف نظر از اینکه در کجا پرواز انجام می شود، به طور تصادفی از آنها خواسته شده است که آزمایش کووید -19 را پس از ورود انجام دهند. مجازات در چنین مواردی بر دولت قبرس خواهد بود.

تست ورزش فرودگاهی

رزرو بلیط و هتل برای سفر به قبرس از اسمارتک نیوز

برای سفرهای خارجی خود، دیگر نگران هتل خارجی نباشید. برای سفر هر نقطه‌ای از دنیا می‌توانید هتل دلخواهتان را به راحتی و به ریالی از سیستم رزرو آنلاین اسمارتک نیوز تودی »انتخاب کنید. اسمارتک نیوز میان سایت‌های بوکینگ آنلاین هتل خارجی یکی از سریع‌ترین و جامع‌ترین سایت‌های هتل به شماره می‌رود. سیستم رزرو هتل خارجی اسمارتک نیوز امکان رزرو هتل از لوکس‌ترین هتل دنیا تا کلبه‌های کوهستانی، روستایی‌سرای کوچک را ارائه کرده است.

رزرو هتل های قبرس

برای سفر به قبرس و رزرو بلیط و هتل از قبرس شمالی و جنوبی به سایت اسمارتک نیوز مراجعه کنید. همچنین برای اخذ ویزای قبرس اروپایی می‌توان با کارشاسان اسمارتک نیوز در تماس باشید. پس فرصت را از دست ندهید و برای سفر به قبرس به سایت اسمارتک نیوز مراجعه کنید.

نوشته راهنمای سفر به قبرس، هرآنچه قبل از سفر به قبرس باید بدانید! اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16092

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.