افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
7

راهنمای سفر به دنیزلی بهشت ​​ناشناخته ترکیه!

  • کد خبر : 19671
راهنمای سفر به دنیزلی بهشت ​​ناشناخته ترکیه!

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به مکان های بکر یا حداقل کمتر دیده شده سفر کنید؟ در این صورت پیشنهاد می کنیم به جای استانبول یا آنتالیا به دنیزلی ترکیه سفر کنید. شهری خاص، زیبا با جاذبه های فراوان که کمتر مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است. دنیزلی، […]

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید به مکان های بکر یا حداقل کمتر دیده شده سفر کنید؟ در این صورت پیشنهاد می کنیم به جای استانبول یا آنتالیا به دنیزلی ترکیه سفر کنید. شهری خاص، زیبا با جاذبه های فراوان که کمتر مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است. دنیزلی، راهنمای سفر به ترکیه شما را به سرزمینی ناشناخته در این کشور همسایه می برد. با دیدن جاذبه های این شهر آنقدر شگفت زده خواهید شد که بلافاصله برای سفر بعدی خود برنامه ریزی خواهید کرد. اول از همه باید بدانید دنیزلی کجاست. پس تا پایان این مقاله مجله گردشگری. امروز پرواز کن با ما بمان.

خرید بلیط هواپیما دنیزلی

اطلاعات ضروری و راهنمای سفر به دنیزلی

برای سفر به مقصد خارجی باید اطلاعات کلی در مورد شهر مقصد داشته باشید تا بتوانید سفری بی دغدغه را تجربه کنید. البته کشور همسایه ما ترکیه از بسیاری جهات شبیه ایران است و جای نگرانی نیست. در مورد سفر به یکی از شهرهایشان. ، اما بد نیست اطلاعات لازم برای سفر به این شهر را در جدول زیر مشاهده کنید.

زبان رسمی ترکی
مذهب رسمی اسلام
سکه ترکیه دنیزلی یادگیری
جهت رانندگی خوب
نوع حکومت جمهوری
اختلاف ساعت با ایران نیم ساعت

دنیزلی کجاست؟

دنیزلی، این شهر افسانه ای که قرار است با استانبول، محبوب ترین شهر ترکیه رقابت کند، کجاست؟ دنیزلی شهر کوچکی در جنوب غربی ترکیه است که اتفاقاً هیچ جا به دریا دسترسی ندارد، پس فعالیت های آبی در دنیزلی را به تعویق نیندازید. اما صبر کنید، دنیزلی را دست کم نگیرید، این شهر صنعتی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری از دوره های مختلف تاریخی است که شما را کنجکاو می کند تا برای سفر خود برنامه ریزی کنید. اگر می بینید تاریخ استان دنیزلی با این اوصاف متوجه می شوید که قدمت این شهر به قرن ها قبل از میلاد مسیح می رسد، بنابراین بدیهی است که آثار تاریخی زیادی در آن وجود دارد.

شهر دنیزلی در نقشه گوگل

آب و هوا در دنیزلی سرد یا آفتابی؟

با تصمیم به سفر به دنیزلی، لازم است با آب و هوای این شهر آشنا شوید تا دقیقا بدانید چه نوع لباسی را در چمدان خود ببرید. خب در پاسخ به این سوال که یکی از مهم ترین سوال های دنیزلی ترکیه است باید اشاره کنیم که بستگی به زمان سفر شما دارد.

با توجه موقعیت جغرافیایی دنیزلی، این شهر پوشیده از پستی و بلندی های زیادی است اما امتداد کوه ها با دریا حالتی عمودی دارد و همین امر باعث شده بادهایی که از سمت دریا می وزد به شهر برسد. این شهر در فصول بهار و پاییز دارای آب و هوای معتدل و معتدل است و با بارش باران شاعرانه می شود.

اما در زمستان چهره شهر مانند سایر شهرهای ترکیه سرد و برفی است. با این حساب اگر می خواهید در بهترین زمان برای سفر به دنیزلی به این شهر سفر کنید، اوایل بهار و پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید.

جاذبه های گردشگری دنیزلی که حتما باید ببینید

اکنون زمان آن است که دلایل سفر به این شهر را بدانید. مناظر دنیزلی و جاذبه هایی که قرار است در سفر چند روزه به این شهر ببینید. در ابتدا لازم به ذکر است که دنیزلی یکی از قدیمی ترین شهرهای تاریخی است. آثار تاریخی بسیاری از امپراتوری روم در این شهر باقی مانده است که با آن ها آشنا خواهید شد.

1- پاموکاله یکی از جاذبه های تفریحی شهر دنیزلی.

چشمه های آب گرم پاموکاله یکی از مهم ترین مکان های دیدنی ترکیه است که با طبیعت زیبا و بکر و البته خواص درمانی خود افراد زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. پاموکاله یا پاموکاله به معنای قصر یا قلعه پنبه ای است و دلیل این نام گذاری چشمه های آهکی این منطقه است که شبیه پنبه است.

پاموکاله شامل 17 چشمه آبگرم طبیعی است که روی هم چیده شده اند. چشمه هایی که از روی سنگ های تراورتن می جوشند مناظر زیبا و عجیبی را خلق می کنند. البته در ایران نیز چشمه های آهکی مشابهی وجود دارد، باداب سورت شبیه پاموکاله است، اما تفاوت آنها در چشمه های 17 لایه است.

البته پیشنهاد می کنیم برای بهره مندی کامل از این جاذبه طبیعی یک شب را در هتل های پاموکاله سپری کنید و صبح ها مهمان این چشمه ها باشید. هتل ملروز و هتل هالتور دو تا از بهترین هتل های دنیزلی برای اقامت در پاموکاله وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. همچنین می توانید رزرو کنید هتل های استان دنیزلی لینک زیر را دنبال کنید.

رزرو هتل در دنیزلی

2- معبد آپولو دنیزلی تاریخ را در ترکیه ببینید

همانطور که اشاره کردیم این شهر تاریخی است و آثار تاریخی زیادی از دوران های مختلف دارد. معبد آپولو یکی از بناهای تاریخی دنیزلی است. البته اکنون از معبدی که بنای رومی بوده، تنها چند ستون و پایه باقی مانده است، اما در گذشته این مکان معبدی برای قربانی کردن حیوانات کوچک و بزرگ بوده که توسط کاهنان مسیحی اداره می شده است.

دیدنی های تاریخی دنیزلی

3- گورستان یا شهر مردگان یکی از معروف ترین مکان های دنیزلی

اگر وقت سفر به ایتالیا و دیدن این معماری جالب معروف به شهر مردگان را ندارید، به دنیزلی بروید. گورستان یا شهر مردگان یکی از مکان هایی است که در دنیزلی باید از آن دیدن کرد. این جاذبه اساسا یک قبرستان به طول 2 کیلومتر است که شامل هزاران قبر مربوط به دوران یونان، روم و مسیحیت است.

اگر به این مکان بروید، 4 نوع مقبره را خواهید دید؛ مقبره های ساده، 2 نوع مقبره برای ثروتمندان و مقبره های خانوادگی. این مقبره ها که در دل کوه کنده شده اند، هم زیبا و دیدنی هستند و هم از طرفی کمی ترسناک. تصور کنید چند روح باستانی در این فضا پرسه می زنند؟

4- آمفی تئاتر رومی از آثار تاریخی دنیزلی

دنیزلی به معنای شهر کنار دریا است، البته این شهر نزدیک دریا نیست. اما در اینجا جاذبه های بسیاری از دوران باشکوه امپراتوری روم وجود دارد که یکی از آنها آمفی تئاتر رومی است. آمفی تئاتر هیراپولیس در این منطقه قرار دارد و ظرفیت 15000 نفر را دارد. یک آمفی تئاتر با بخش های VIP و هشت مسیر برای عموم.

آمفی تئاتر دنیزلی

مناظر طبیعی دنیزلی، ترکیه

البته دیدنی های دنیزلی به چند موردی که اشاره کردیم محدود نمی شود و صحبت در مورد همه آنها زمان بیشتری می طلبد که در این مقاله با مهمترین آنها آشنا می شوید. اما به همین دلیل است دنیزلی، راهنمای سفر به ترکیه برای گرفتن طعم کاملتر باید بدانید که دنیزلی به غیر از آثار تاریخی دارای مناظر طبیعی شگفت انگیزی است که در دره ها و کوه ها پنهان شده اند.

حتی اگر بدون هیچ قصدی در جاده های این شهر رانندگی کنید، از مناظر اطراف خود شگفت زده خواهید شد، زیرا دنیزلی در ارتفاعی قرار دارد و اطراف آن را دره ای احاطه کرده است. اما اگر به دنبال مکان های خاص تر هستید، این مکان های طبیعی را از دست ندهید:

  • غار کلوگلان
  • دره اورناز
  • صخره گریان Karahayit
  • پیاده روی کاملیک
  • آپولو لایربنوس تاپیناگی و غیره

راه های دسترسی به شهر دنیزلی چیست؟

راهنمای سفر به دنیزلی ترکیه بدون دانستن راه های دسترسی به این شهر چیز مهمی را از دست داده است. برای سفر به این شهر زیبا و تاریخی می توانید مستقیماً این کار را انجام دهید خرید پرواز تهران دنیزلی و با پروازی حدود 2 ساعت و نیم می توانید به این شهر زیبا برسید.

البته راه های دیگری هم برای رفتن به دنیزلی دارید. اگر به یکی از شهرهای ترکیه سفر کرده اید، می توانید به صورت زمینی یا هوایی به دنیزلی سفر کنید. در شهرهای آنتالیا و استانبول می توانید تورهای یک روزه ای را بیابید که شما را به پاموکاله می برد. البته اگر می خواهید چند روز در این شهر بمانید، بهتر است مستقیم پرواز کنید.

گردشگری غذایی در دنیزلی آنچه باید بخوریم

یکی از نکات مهم در مورد راهنمای سفر به دنیزلی، شناخت رستوران های این شهر است. لذت چشیدن غذاهای محلی و بین المللی در بهترین رستوران های شهر مقصد با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. اما از سوی دیگر، یافتن بهترین رستوران ها در دنیزلی کار ساده ای نیست. در این مورد بهتر است از یک راهنمای محلی بپرسید.

غذاهای ترکی

در سفر به این شهر باید غذاهای ترکی مانند دونر کباب، بیتی گوشت، کاورمالی یومورتا، اسکندر کباب، بوروک، پیده و … را امتحان کنید. معروف ترین غذاهای ترکی برخی از آنها را می توانید در کافه ها و رستوران های مختلف امتحان کنید. نوشیدن یک فنجان قهوه ترک را فراموش نکنید.

دنیزلی، بهشت ​​گمشده در ترکیه!

درصد زیادی از گردشگران در سفر به ترکیه به سادگی از دنیزلی عبور می کنند و هیچ توجهی به این شهر زیبا ندارند. اما در راهنمای سفر دنیزلی ترکیه، دیدنی های این شهر را به شما معرفی می کنیم، پس از این تصمیم با شماست که آیا می خواهید از مناظر بکر طبیعی و آثار تاریخی این شهر لذت ببرید یا خیر.

برای سفر کافی است در اولین فرصت و در تعطیلات بعدی برنامه سفر خود را تنظیم کنید. برای خرید بلیط هواپیما ارزان و رزرو هتل ارزان، Fly Today بهترین قیمت ها را به شما پیشنهاد می کند.

اگر تجربه ای در مورد سفر به این شهر دارید، آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد سفر به دنیزلی

هزینه سفر به دنیزلی ترکیه چقدر است؟

بخشی از هزینه سفر به دنیزلی شامل هزینه رزرو هتل و بلیط هواپیما می باشد. مابقی هزینه ها مانند هزینه غذا، ایاب و ذهاب و … بستگی به مدت اقامت شما در این شهر دارد.

بهترین فصل سفر به دنیزلی چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به دنیزلی اوایل بهار و اوایل پاییز است که هوا بسیار مطبوع می شود.

معروف ترین جاذبه دنیزلی کجاست؟

پاموکاله یا چشمه های آبگرم چند لایه، بزرگترین جاذبه گردشگری دنیزلی است.

فاصله دنیزلی تا استانبول چقدر است؟

فاصله این دو شهر با ماشین حدود 6 ساعت و نیم است.

نوشته شده توسط راهنمای سفر به دنیزلی بهشت ​​ناشناخته ترکیه! اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.