افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
0

راهنمای جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی

  • کد خبر : 381954
راهنمای جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی

به گزارش رکنا، پاکسازی بدن ماشین لباسشویی کار ساده ای است اما برای رفع بوی بد و تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی باید به نکاتی توجه ویژه داشت. به طور متوسط ​​بیش از 98 میلیون ماشین لباسشویی در سراسر جهان استفاده می شود که در چند سال اخیر گسترش استفاده از آنها باعث شده تا […]

به گزارش رکنا، پاکسازی بدن ماشین لباسشویی کار ساده ای است اما برای رفع بوی بد و تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی باید به نکاتی توجه ویژه داشت.

به طور متوسط ​​بیش از 98 میلیون ماشین لباسشویی در سراسر جهان استفاده می شود که در چند سال اخیر گسترش استفاده از آنها باعث شده تا بسیاری از مشکلات حل شود، اما همچنان مشکلات استفاده از این ماشین ها وجود دارد. یکی از این مشکلات بوی بد خودرو است. بعد از استفاده طولانی مدت از ماشین لباسشویی، ماشین لباسشویی که در جلو و در تماس با درب ماشین لباسشویی است، به دلیل کپک زدن و لکه های بدبو استحکام خود را از دست می دهد و مشکل ساز می شود. علاوه بر این قسمت، سایر قسمت های داخلی و خارجی ماشین لباسشویی نیز باید به صورت دوره ای و با دقت تمیز شوند تا ماشین لباسشویی بوی بدی نگیرد. در این قسمت علت بوی بد ماشین لباسشویی و ترفندهایی برای جلوگیری از بوی بد ماشین لباسشویی را برای شما آورده ایم.

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می دهد؟

پس از 6 دوره آموزش صحیح استفاده از ماشین های لباسشویی استاندارد، هنوز راه های جدیدی برای استفاده از آنها وجود دارد. بسیاری از ما از مواد شوینده زیاد استفاده می کنیم، چون دوست داریم لباس ها هنگام شستن کف کند، از طرفی محصولات مختلفی را روی پارچه و لباس می ریزیم که بوی خوبی ایجاد می کند و خاصیت نرم کنندگی دارد.

ماشین های لباسشویی پیشرفته مانند ماشین های اتوماتیک آب کمتری مصرف می کنند. بنابراین وجود مقدار زیادی مواد شوینده به طور کامل از روی لباس پاک نمی شود و در نتیجه لایه ای از مواد شوینده و نرم کننده پارچه روی لباس و حتی بدن فرد باقی می ماند. پس از خروج، این مواد در هوای گرم و رطوبت محبوس می شوند و می توانند منجر به رشد قارچ ها و باکتری ها شوند. رشد آن نیز باعث ایجاد بوی بد خواهد شد.

علاوه بر این، محفظه ای که ماشین لباسشویی در آن قرار دارد نیز ممکن است بوی بدی بدهد. به همین دلیل باید در مناطق نزدیک به رختشویخانه از تهویه مطبوع استفاده کرد زیرا در غیر این صورت رطوبت و گرمای زیاد باعث افزایش بوی بد می شود.

زمانی که شرکت‌ها شروع به تولید ماشین‌های لباسشویی کردند، صدها آزمایش روی آن‌ها انجام دادند و در روزهای مختلف، آزمایش‌هایی را روی ماشین لباسشویی انجام دادند که دماهای مختلف و کولرهای مختلف را کنترل می‌کرد. گاهی اوقات برای برخی افراد پیش می آید که با فاصله زمانی طولانی بین شستشو، بوی بد ماشینشان زیاد می شود.

مراحل تمیز کردن ماشین لباسشویی و جلوگیری یا از بین بردن بوی بد آن

تمیز کردن بدنه ماشین لباسشویی کار ساده ای است، اما رفع بوی بد و تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک نیاز به دقت بیشتری دارد. برای این کار نکات زیر را با دقت بخوانید.

مواد شوینده را فراموش کنید

فکر نکنید که هر چه بیشتر از این ماده استفاده کنید بهتر است. اصولاً با ریختن بیش از حد مواد شوینده داخل محفظه شستشو، مقداری مایع شوینده در اطراف و اطراف لبه های آن باقی می ماند و به مرور زمان تغییر رنگ داده و بوی بدی ایجاد می کند، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این امر استفاده از مواد شوینده به مقدار لازم است. فقط باید حدود دو قاشق چایخوری در هر شستشو باشد.

در صورت امکان فقط از پودر شوینده استفاده کنید.

اگر با پر کردن بیش از حد این قسمت از ماشین لباسشویی لکه هایی ایجاد شده است، آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید تا به مرور زمان بوی بدی ایجاد نکند. معمولا استفاده از شوینده های مایع به مرور زمان باعث بوی بد ماشین لباسشویی می شود، بنابراین بهتر است از پودرهای لباسشویی برای شستشو استفاده کنید.

از مواد شوینده زیاد استفاده نکنید

اگر در محلی که مواد شوینده را ریخته اید مقدار زیادی مواد شوینده ریختید و لکه هایی در این قسمت از ماشین لباسشویی باقی ماند، آن را با دستمال مرطوب پاک کنید تا به مرور بوی بدی نگیرد.

با استفاده از نرم کننده ها خسیس باشید

از نرم کننده مایع کمتر یا اصلا استفاده نکنید. در عوض می توانید از سرکه سفید به عنوان نرم کننده پارچه استفاده کنید تا باقیمانده مواد شوینده و پودر لباسشویی راحت تر از بین برود و لباس های شما نرم شوند.

به تهویه اتاق لباسشویی توجه کنید.

برای بهبود جریان هوا، از بین بردن بو و کاهش رطوبت اضافی، یک فن یا کولر در اطراف واشر قرار دهید، زیرا فضای تنگ اطراف واشر رطوبت و گرما را به شدت افزایش می دهد. می توانید به صورت دوره ای درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید و این نوع تهویه را انجام دهید.

داخل ماشین لباسشویی را به صورت دوره ای تمیز کنید

محفظه مرطوب بوی بد خواهد داد. می توانید ماشین لباسشویی را با سفید کننده و آب داغ تمیز کنید. برای تمیز کردن ماشین‌های لباسشویی جدید، یک فنجان سفیدکننده را در محفظه مایع لباسشویی بریزید و ماشین لباسشویی را بدون لباس در آب گرم برای چند دقیقه کار کنید. گردش آب گرم و سفید کننده مایع در مخزن داخلی ماشین لباسشویی به طرز فوق العاده ای دستگاه را تمیز می کند.

خشک کردن ماشین لباسشویی بسیار مهم است.

پس از شستن لباس ها و پس از تخلیه لباس ها از ماشین لباسشویی، واشر چرمی را با یک حوله نخی کاملا خشک و تمیز خشک کنید. پس از هر بار شستشو، برای از بین بردن رطوبت باقی مانده در داخل ماشین لباسشویی و شستشوی پوست، بهتر است درب ماشین لباسشویی را چند ساعت نیمه باز بگذارید تا با گردش هوای محیط، هوای بیشتری جریان یابد.

از جوش شیرین استفاده کنید

پیشنهاد می کنیم یک چهارم فنجان جوش شیرین را با همان مقدار آب مخلوط کنید. سپس این محلول را داخل محفظه مواد شوینده بریزید.

مواد شوینده یا شوینده قدیمی خود را جایگزین کنید

شما همه چیز را دنبال کرده اید، اما بوی ماشین لباسشویی شما هنوز از بین نمی رود، پس بهتر است مواد شوینده را عوض کنید. اگر پودر شوینده را عوض کنید همه چیز بهتر می شود. از طرفی اگر بیش از حد از آنها استفاده می کنید حتما مقدار آن را کم کنید تا دوباره با این مشکل مواجه نشوید.

درام شستشو را خشک نگه دارید

همانطور که گفتیم رطوبت و گرمای این ناحیه باعث افزایش بوی بد می شود. پس اگر احساس کردید داخل آن خیس است، فراموش نکنید که آن را با حوله خشک کنید و آن را باز بگذارید تا هوای بیشتری جریان پیدا کند و سریعتر خشک شود.

اظهارات پایانی

برای چند بار شستشوی خود در ماشین لباسشویی برنامه ریزی کنید و از یک برنامه منظم پیروی کنید.

حداقل ماهی یکبار ماشین لباسشویی را کاملا تمیز کنید.

اگر دقت کرده باشید داخل محفظه ماشین لباسشویی روکش پلاستیکی تعبیه شده است که از خروج آب جلوگیری می کند. هر گونه آلودگی، کف و رطوبت در این لایه پلاستیک باعث ایجاد بوی بد می شود. پس به نظافت این قسمت بیشتر توجه کنید.

منبع: مینی بان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.