افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

راز مرگ زودرس ایرانیان چیست؟

  • کد خبر : 407498
راز مرگ زودرس ایرانیان چیست؟

به گزارش رکنا، دبیر علمی کنگره Conciergenomics درباره افزایش سالانه میزان آلودگی سرطان وی در کشور هشدار داد و گفت: سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان بیشترین میزان ابتلا را دارند. سیدجواد مولا افزود: این در حالی است که سن زنان ایرانی مبتلا به سرطان سینه 10 سال زودتر از استاندارد جهانی […]

به گزارش رکنا، دبیر علمی کنگره Conciergenomics درباره افزایش سالانه میزان آلودگی سرطان وی در کشور هشدار داد و گفت: سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان بیشترین میزان ابتلا را دارند.

سیدجواد مولا افزود: این در حالی است که سن زنان ایرانی مبتلا به سرطان سینه 10 سال زودتر از استاندارد جهانی است که جای نگرانی دارد.

وی ژنتیک، تغذیه و سن را در ابتلا به انواع سرطان موثر دانست و افزود: از نظر ژنتیکی زنان ایرانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه هستند.

دبیر علمی کنگره سرطان شناسی افزایش آمار سرطان را ناشی از افزایش سن جمعیت دانست و تصریح کرد: مصرف زیاد فست فود، الکل، سیگار، آلودگی محیط زیست و استرس نیز احتمال ابتلا به سرطان را 30 درصد افزایش داده است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی سالم خطر ابتلا به سرطان را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، گفت: با تغذیه سالم و ورزش می توان میزان ابتلا به سرطان را به نصف کاهش داد.

مولا سرطان معده را با وجود عفونت دستگاه گوارش مرتبط دانست و گفت: عفونت هلیکوباکتر پیلوری مربوط به بهداشت مواد غذایی است و عفونتی است که پیش نیاز سرطان معده محسوب می شود.

دبیر علمی کنگره بین المللی سرطان زایی گنجاندن مواد غذایی مانند حبوبات و ادویه هایی مانند زردچوبه را در رژیم غذایی ضروری دانست و اظهار داشت: حذف این مواد از چرخه غذایی نسل جدید را مستعد ابتلا به بیماری ها کرده است.

مولا هدف از برگزاری این کنگره را ایجاد شبکه ای از محققان، پزشکان، شرکت های علمی و خیرین در حوزه سرطان با هدف توسعه روش های نوین تشخیص مولکولی، درمان هدفمند و فرد محور و ارتقای خدمات نوین برای بیماران سرطانی

وی گفت: این رویداد دومین تجربه برگزاری کنگره نسل چهارم در کشور است که در سه محور اصلی علم، تجاری سازی و مسئولیت اجتماعی توسعه می یابد.

دبیر علمی کنگره ژنومیکس افزود: ژنومیکس بزرگترین کنگره علمی بین المللی است که بیش از 3200 محقق، پزشک و متخصص در آن شرکت کرده اند.

لازم به ذکر است دومین کنگره بین المللی اقتصاد 11 تا 14 آبان ماه در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

بخش مسئولیت اجتماعی این کنگره توسط خیرین سلامت، موسسه خیریه کنترل سرطان ایران (مکسا) و شبکه ملی سرطان انجام می شود.

در بخش مسئولیت اجتماعی این کنگره، جایزه ای به نام «جایزه ماکسا» با هدف توسعه غربالگری، پیشگیری و ترویج سرطان و گنجاندن مراقبت های تسکینی و حمایتی طراحی شده است که برای دومین بار اعطا می شود سال به یکی از سازمان های مردمی فعال در زمینه سرطان. این جایزه سال گذشته به پاس تلاش موثر و مستمر دکتر مسجدی در زمینه سرطان ریه و مبارزه با دخانیات به وی اهدا شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.